{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.631 visninger | Oprettet:

Micklem trense - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Igår læste jeg om den nye trense som er blevet udviklet, altså Micklem trensen. Den skulle være syet så den tager mest mulig hensyn til hesten:
(link fjernet)

Altså med e bredere nakkestykke, da hesten er meget følsom bag ørerne, hensyn til hestens kranie og de mange nervebaner der er her, og så sidder næsebåndet højere oppe end normalt for at skåne hestens næseryg.
Den er desuden også lavet så biddet skulle være mere behageligt for hesten at gå med, og hvis man ønsker det er der en lille clips, som man kan sætte i biddet, så trykket bliver fordelt mellem bid og næseryg (eks til børn/urolige hænder)
Den er også lavet så den ikke kører op over hestens tænder.

Hvad tænker i og er der nogen som har erfaringer med denne trense? Jeg syntes det lyder spændende, og det kunne da være super godt hvis man kunne gøre ridningen mere behagelig for hesten
http://www.rytterhjoernet.dk/files/Billeder/Ecom/SBAC9D.jpg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Micklem trense - erfaringer?
  • #1   7. maj 2014 Har kun hørt positivt im den! smiley den er efterhånden super udbredt i spring sporten mest for heste men også ponyer! Rigtig lækker trense som er super effektiv' smiley

  • #2   7. maj 2014 Jeg følger lige med, for syntes også selv den lyder rigtig behagelig for hesten, men har dog ikke hørt om erfaringer fra personer der har benyttet den smiley

  • #4   7. maj 2014 jeg har kun høt positivt omkring denne trense!
    Dog har jeg selv dårlige oplevelser med den, min hest kan nemlig ikke gå med sådan en rem neden om biddet smiley
    men der står en artikel om den i Ridehesten smiley


  • #5   7. maj 2014
    For mig og se er den ikke så anderledes end mange andre trenser...


  • #6   7. maj 2014 Jeg har den multibridle udgaven og det er en af de bedste bidløse trenser jeg har brugt på min ene hest (pony). Hun virker også glad og tilfreds.
    Jeg har ikke haft nogle foregående problemer med min hest med spændinger, ømhed eller lignende, ej heller med andre trenser, bidløse som med bid, så jeg kan ikke sige om den er bedre, mere effektiv eller andet mht ergonomien som sådan, men den har klart en god pasform. En af de bidløse trenser der sidder bedst. Også pga kæberemmen, som sidder længere nede og dermed holder på kindstykkerne, så de ikke sidder for tæt på øjet etc.
    Jeg har ikke prøvet den med bid endnu, men den har flere bidløse indstillinger som er afprøvet her. Den mellemste hårdhed passer os.
    Jeg rider stort set kun tur. Som mange andre (også i andre tråde og foraer) har nævnt er læderkvaliteten måske ikke det bedste på markedet. Jeg synes den er lidt hård i læderet, men den er også relativ ny. Syningerne er ok. Jeg tænker at læderet bliver mere smidigt ved brug og når det er blevet behandlet nogle gange. Min erfaring er også at den er lille i størrelse, især omkring næse- og kæberemmen.
    Prismæssigt er den ok synes jeg. Man betaler vel mest for udformningen og der synes jeg at den er pengene værd.


  • #7   7. maj 2014 Jeg bruger competition trensen, har brugt den 4 gange nu, og jeg syntes den er super god, og min hest accepterede den ret hurtigt. På tur er hun rigtig afslappet og nyder friheden i munden fordi biddet nu hænger i trensen og ikke ligger på tungen.
    I dressuren skulle hun lige vænne sig til at presset kom "oppefra" og ikke "nedefra", men hun vænnede sig super hurtigt til det, og virker generet mere tilfred med denne trense, end de andre trenser vi har prøvet, så vi fortsætter med denne smiley
    Jeg syntes læderet er rigtig lækkert, men ja lidt lille i størrelsen i næse og kæberem smiley


  • #9   7. maj 2014 Jeg har netop købt competition udgaven til min unghest og glæder mig helt vildt til at ride med den for første gang i dag!

    Har hørt så mange positive historier om den og kender nogen ponyer som er blevet markant mere afslappet efter de er skiftet til denne trense smiley

    Det billigste sted jeg har kunne finde den er hos Bot-shop til 1198kr tror jeg smiley


  • #10   7. maj 2014 Mokaren og jer andre der ikke forstår forskellen: Den trykker ikke på visse nervebaner, som normale trenser gør.

    Jeg har selv overvejet den til spring, men vil lige høre på hvilken måde i kan mærke forskel og hvorfor den er bedre? Bliver hesten mere villig, trækker mindre i tøjlen eller andet?? smiley

    Har ikke tænkt mig at bruge den i dressur, medmindre den er MEGET bedre, for synes virkelig ikke den er pæn.. smiley


  • #11   7. maj 2014 Ida Iversen, har du Ridehesten? fordi deri har de lige lavet en artikel omkring denne trense smiley


  • #12   7. maj 2014 De har også haft et inlæg i hestemagasinet - det var der jeg læste det smiley

  • #13   7. maj 2014
    Ved ikke om det er mig der er blond, men det gør den jo - der er nerver over alt :o)


    profilbillede
  • #15   7. maj 2014 Morkaren: Jeg kan give dig helt ret, men jeg er desværre en af de som har en sart hest som flejner fuldstændig ud vis udstyret ikke passer ordentligt - tror bare ikke man kan få den trense i så lille udgave når den stadig er så ny smiley

    Krikken: Vi burde alle sammen gøre som indianerne: ride rundt kun med en snor i munden på hesten, så vi ikke trykkede på nerverne smiley


  • #16   7. maj 2014 Jeg tænker det samme som dig Krikken, dog syntes jeg nu stadig trensen er et spænende tiltag, men mere på måden den støtter op om bidet smiley

  • #17   7. maj 2014
    Støtte v. biddet er heller ikke noget jeg tænker så "højt" om - i og med at jeg ikke mener der er behov for det hvis biddet passer og er tilpasset korrekt.

    Men jeg kan se det smarte i trensen når det er den der combi trense med kapsun, bidløs og bid i en.


  • #19   7. maj 2014 Må man egentlig starte stævner med den? smiley Nu tænker jeg på dressur, for er godt klar over at det er tilladt i spring smiley

  • #20   7. maj 2014 Malene
    Ja den er godkendt til både dressur -og springstævner smiley
    - I hvert fald herhjemme, er ikke sikker på om den er godkendt hos FEI i dressur.


  • #21   7. maj 2014 morkaren: Du har helt ret, at skifte metode eller udstyr er oftest det bedste. Den eneste grund til at sorte er så hysterisk mht smerte er at han har været så skæv og låst i sin krop at han ikke kan klare tryk fra sadler eller andet (selvom han glad leger med unghestene)

  • #22   7. maj 2014 Trensen er FEI i godkendt i både dressur og springning! smiley

Kommentér på:
Micklem trense - erfaringer?

Annonce