{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slinger
  • #1   31. jul 2014 Min hest har også fået konstateret wobler.. Hun er nu 8 år gammel, og har gået noget LA.. smiley
    Dog mener dyrlægen ikke at det nogensinde har været i "udbrud". Så jeg kan desværre ikke hjælpe. Jeg har altid fået af vide, at hvis det gik i udbrud var det kun et spørgsmål om tid, før hun ikke anede hvor hun satte fødderne, og derfor burde aflives smiley


  • #2   31. jul 2014 Eva Tirstrup Hansen er underviser, og har selv en slinger hest som hun virkelig har reddet.
    Mener også at Klaus Schöneich (Anatomisk Rigtig Ridning) har gode resultater med den lidelse.


  • #3   31. jul 2014 Da jeg for 3 år siden havde en 3 års der blev konstateret slinger fik jeg af vid at der kun var to muligheder. At sende den til Tyskland og blive opereret for 50000, og så var det ikke sikkert at det ville hjælpe, eller at aflive. Min blev aflivet.
    Har lidt svært ved at se hvordan man skal kunne træne det væk, men det komme måske an på i hvor svær grad den har det. Min ville i hvert fald helst ikke gå, fordi han ikke rigtig havde styr over bagbenene.


  • #4   31. jul 2014 Da jeg i 2008 arbejdede kort hos Andreas og Christian Schou havde de en hest der havde slinger, dog så man det kun på stalden, så snart han blev redet så man det ikke.. han kunne næsten ikke løfte hovene når vi rensede dem.. men han sprang 205cm i højde springning, og os temmelig højt og god til stævner..

  • #5   31. jul 2014 uha det gør mig ondt, han har slinger. jeg er en af dem der har haft kig på ham. vi har haft en med slinger og der sagde dyrlægen også den kunne reddes.. det kunne den ikke. men dermed ikke sagt at din skønne frieser ikke kan reddes. masser af træning mange gange om dagen og i kort tid, det fik vi at vide..


  • #6   31. jul 2014 Min unghest har fået konstateret "shivering", det er ikke en sygdom, men en reaktion, han får når han bliver usikker. Hans balance svigter i hans bagparti. Han er 3 år og 173 cm, og shivering forekommer især ved hingste og vallaker som vokser hurtigt i en meget ung alder. Det er meget forskelligt fra dag til dag hvor slemt det er. Jeg er påbegyndt tilridning og har ikke mærket noget slinger hos ham endnu. Der er intet at se og mærke, når han er gående, så håber på det bedste. smiley

  • #7   31. jul 2014 Har en hest først fået konstateret slinger er det bare spørgsmål om tid før det ender galt. Slinger kan ikke reddes, uanset hvor meget man prøver at gøre. Og af ren erfaring ved jeg, at det hellere ikke er alle dyrlæger der er lige skarpe ang den lidelse! Så slinger heste i min verden burde virkelig få fred - går det galt ville man ikke kunne tilgive sig selv. Og dette siger jeg kun af erfaring.

Kommentér på:
slinger

Annonce