{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.890 visninger | Oprettet:

Ridning i tyskland? {{forumTopicSubject}}

Hej HG..
Jeg sidder her inde på mit værrelse mens det regner udenfor, og kom til at tænke på ridning i andre lande..
F.eks. i tyskland..
HVIS du nu keder dig, ligesom mig, kunne du evt. svare på disse spørgsmål:

• Er ridning populært i Tyskalnd?
•Hvilken race er mest populær? F.eks i DK er det jo nok Dansk Varmblod... Eller i hvert fald som rideheste (Hæng mig ikke op på det!)
• Hvilken disiplin er mest populær? (Dressur, spring osv.)


Det kunne være sjovt at vide! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning i tyskland?
  • #1   11. jun 2011 det er vel ligeså populært som i dk, og tyskerne er altid med i toppen i dressuren hvertfalde

  • #2   11. jun 2011 Tja..
    Nogen der ved hvor mange rideskoler der er i Tyskland?


  • #4   11. jun 2011 Arh ja! Tænk dig om Julie.. hehe (:
    Nogen der ved noget om hvor man kan finde hvor mange rideskoler der er i tyskland? Og nogle der ved hvor mange der er i Danmark? smiley


  • #6   11. jun 2011 Ja, det kan jeg regne ud, heh (:
    Det er bare.. Synes hverken jeg kan finde noget om rideskole i DK eller tyskland? :o...


  • #9   11. jun 2011 Nej vel? I dag er google ikke min ven smiley

  • #10   11. jun 2011 jeg bor selv i tyskland XD

    og ja ridning er ligesaa hvis ikke ikke mere populaer end i danmark..
    ja det er vel faktisk stort set alle discipliner her der er populaere.

    rideskolementaliteten vil jeg naesten sige er lidt bedre i tyskland end i danmark.. her er der ikke saa meget fnidder fnadder isv som der er mellem töserne i DK

    lidt fakta til tal (haaber du forstaar tysk)


    Was sind die wichtigsten Zahlen zu Menschen und Pferden in Deutschland?

    Das Marktforschungsinstitut Ipsos hat herausgefunden, dass in Deutschland regelmäßig 1,24 Millionen Menschen ab 14 Jahren reiten. Rechnet man Jugendliche unter 14 Jahren dazu, ergibt sich eine Gesamtzahl von etwa 1,6 bis 1,7 Millionen Reitern.
    Außerdem hat die Studie ergeben, dass weitere rund 870.000 Menschen ab 14 Jahren in Deutschland gerne reiten würden (mit Jugendlichen unter 14 Jahren wären das etwa 1,1 Millionen Reitsportinteressierte).
    Hochrechnungen haben ergeben, dass bei uns in Deutschland deutlich mehr als 1 Million Pferde und Ponys leben. Damit hat sich die Zahl der Pferde in den vergangenen 40 Jahren vervierfacht.


    Wie lauten die wichtigsten Zahlen zum organisierten Pferdesport in Deutschland?

    Die 7.589 Reit- und Fahrvereine Deutschlands verfügen über 762.432 Mitglieder. Damit ist die Deutsche Reiterliche Vereinigung (FN), die weltweit größte Pferdesportvereinigung.
    Großer Beliebtheit erfreut sich der Pferdesport beim weiblichen Geschlecht. Rund 70 Prozent (555.776) der FN-Mitglieder sind Mädchen und Frauen. Mit 206.656 Mitgliedern ist der männlich Anteil deutlich geringer.
    In der Statistik des Deutschen Olympischen Sportbundes (DOSB) ist der Pferdesport bei den Mädchen und Frauen zwischen 15 und 18 Jahren nach dem Turnen die zweitbeliebteste aller Sportarten. In der Altersklasse zwischen 19 und 26 Jahren steht der Pferdesport bei den Frauen auf Platz drei der DOSB-Statistik. Insgesamt sind 340.147 Mädchen und junge Frauen dieser Altersklassen Mitglied in einem Pferdesportverein.
    Pferdesport ist beliebt bei Jung und Alt: mehr als die Hälfte der Mitglieder (385.782) sind 26 Jahre und jünger.


    DANMARK

    De 468 klubber under Dansk Ride Forbund har tilsammen cirka 21.000 heste opstaldet.

    Dansk Ride Forbund har godt 70.000 medlemmer, men regner med, at det samlede antal ryttere i Danmark er dobbelt så stort.

    Aldersfordelingen i rideklubberne er, at 36 pct. er under 12 år, 26 pct. er 13-18 år, 11 pct. er 19-25 år, mens kun 27 pct. er 26 år eller derover.


  • #11   11. jun 2011 *Kan ikke finde noget navn* : Wow Tak smiley
    Vil lige se om jeg kan kode mig igennem det tyske smiley står der hvor mange rideskoler der er i tyskland?


  • #12   11. jun 2011 7.589 köre og rideforeninger

  • #13   11. jun 2011 mod i danmark 468 smiley

  • #14   11. jun 2011 Haha, Die 7.589 Reit- und Fahrvereine Deutschlands verfügen über 762.432 Mitglieder. Det gjorde der jo - tak smiley

  • #15   11. jun 2011 det var skam saa lidt smiley

  • #16   11. jun 2011 smiley

  • #17   11. jun 2011 Ridning er meget populært i tyskland, og de går meget mere op i voltigering og andre discipliner end vi gør i Danmark. I tyskland har hver "del" nærmest også sin egen hesterace, så der er mange flere racer end her i DK også..

  • #18   11. jun 2011 Mounted-games er også en utrolig kendt ridesport i Tyskland, der er altid mange startere, når jeg er i Tyskland og starte stævner smiley

  • #19   20. mar 2013 Rettelse!

    Der er 531 rideklubber i DRF og de har næsten 50.000 medlemmer smiley Men de mener der stadig mangler i hvert fald 100.000 ryttere at blive meldt ind.


Kommentér på:
Ridning i tyskland?

Annonce