Timian SN Timian SN Storkøbenhavn, Danmark Bruger på velkommen til hestegalleri.dk - danmarks største mødested for heste-interesserede
Dato: 2012-6-10
Vist 215 gange
profil billede

(Emnets ejer)

Vitaminer

10. jun 2012 kl. 04:46

Er der nogle der kan anbefale hvilken vitaminer der er godt for ungheste? Har læst lidt om e-amino fra blue horse
Men kender ikke rigtigt til det

Svar til emnet: Vitaminer

10. jun 2012 kl. 06:07

Det kommer an på hvilket foder du bruger, da det skal passe sammen.

10. jun 2012 kl. 08:54

Det kommer an på hvordan fodersammensætningen i dit foder er.
Der er en god guide til næringsindhold i Nanna Luthersons bog om foder, som du kan sammenligne med dit foder og se om den mangler noget. Det bedste er jo også at finde et mærke med så mange naturlige ingredienser som muligt, da det indeholder flere antioxidanter, og så skal foderet passe til hestens alder :)

profil billede

(Emnets ejer)
10. jun 2012 kl. 11:39

Han for havre

profil billede

10. jun 2012 kl. 12:00

min unghest får havre og en musli der dækker ham ind med div. vitaminer og mineraler. og så får han vitamin-b og jerntilskud :-)

10. jun 2012 kl. 12:48

Jeg giver salvana vitamin og mineral i pilleform, mener at 20kg koster omkring 440, og så giver jeg lucerne og hvidløg .
Det er det eneste jeg fodre med om sommeren.

Om vintere giver jeg speedi beet, min unghest har fungeret super godt på dette.

Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.

Opret bruger »   Log ind

Besvar indlæg: Vitaminer

Lignende forum-emner

Om HesteGalleri:

HesteGalleri er en del af Bazoom.dk Bazoom er medlem af brancheforeningen FDIM som varetager den danske internet trafikmåling.

Bazoom.dk er med ca 100 mio. sidevisninger om måneden blandt Danmarks 10 mest trafikerede sider.

Bazoom