Er der nogle der kan anbefale hvilken vitaminer der er godt for ungheste? Har læst lidt om e-amino fra blue horse Men kender ikke rigtigt til det
Det kommer an på hvilket foder du bruger, da det skal passe sammen.
Det kommer an på hvordan fodersammensætningen i dit foder er. Der er en god guide til næringsindhold i Nanna Luthersons bog om foder, som du kan sammenligne med dit foder og se om den mangler noget. Det bedste er jo også at finde et mærke med så mange naturlige ingredienser som muligt, da det indeholder flere antioxidanter, og så skal foderet passe til hestens alder :)
Han for havre
min unghest får havre og en musli der dækker ham ind med div. vitaminer og mineraler. og så får han vitamin-b og jerntilskud :-)
Jeg giver salvana vitamin og mineral i pilleform, mener at 20kg koster omkring 440, og så giver jeg lucerne og hvidløg .Det er det eneste jeg fodre med om sommeren.Om vintere giver jeg speedi beet, min unghest har fungeret super godt på dette.
Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.
Opret bruger » Log ind
Hej alle. jeg vil gerne fodre med natur musli fra hippolyt, vitaminer fra salvana, og happy hoof fra spillers. men problemet er jeg kan ikke finde nogle...
Hej :) Min kære Dulles har døjet lidt med muk (på størrelse med en 25 øre) de sidste par måneder, men endelig fik jeg det til at forsvinde helt med noget...
Ja, så der mine heste kommet ud om natten og gå, endelig! Men jeg har en 3 års frieser og en 1 års DV hoppe, de skal have nogle vitaminer på folden. Så ville...
Hej alle HG' ere :-) Jeg har en islænderrhoppe, som der kun får roepiller og wrap. Lige nu får hun Salvimin grøn, for at være dækket ind. MEN hun vil ikke...