Er der nogle der kan anbefale hvilken vitaminer der er godt for ungheste? Har læst lidt om e-amino fra blue horse Men kender ikke rigtigt til det
Det kommer an på hvilket foder du bruger, da det skal passe sammen.
Det kommer an på hvordan fodersammensætningen i dit foder er. Der er en god guide til næringsindhold i Nanna Luthersons bog om foder, som du kan sammenligne med dit foder og se om den mangler noget. Det bedste er jo også at finde et mærke med så mange naturlige ingredienser som muligt, da det indeholder flere antioxidanter, og så skal foderet passe til hestens alder :)
Han for havre
min unghest får havre og en musli der dækker ham ind med div. vitaminer og mineraler. og så får han vitamin-b og jerntilskud :-)
Jeg giver salvana vitamin og mineral i pilleform, mener at 20kg koster omkring 440, og så giver jeg lucerne og hvidløg .Det er det eneste jeg fodre med om sommeren.Om vintere giver jeg speedi beet, min unghest har fungeret super godt på dette.
Du skal være logget ind for at kunne besvare indlæg.
Opret bruger » Log ind
Ja, hvad kan jeg gøre hvor at min hyppers man gruer hurtigere? Har hørt noget med B-vitaminer? + Hvad gør E-vitaminer godt for? :-)
Hej, Jeg har på et tidspunkt været til foderforedrag, hvor jeg hørte at de organiske vitaminer og mineraler mister deres værdi under pilletering, da de...
Jeg vil godt have noget hjælp da jeg lige har fået min Cody, Tinker på 1år. hjem. han går på græs fold (lille) får hø. hvad skal Cody have ved siden af...
Jeg har lige regnet på, hvor meget mine store ponyer er dækket ind med vitaminer og mineraler. Hver pony for: 200g equigard fra hippolyt 50g equisana...