{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.638 visninger | Oprettet:

Lang tids sygdom ! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er en ung pige på 23 år.

Jeg har i godt 2 år nu døjet med mavesmerter, feber og ekstrem træthed. Jeg har været igennem alverdens undersøgelser på Viborg sygehus, Skejby Sygehus og er nu begyndt ved nogen nye medicinere på et nyt sygehus - Læger kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg fejler.

Her er selve sygdommen i grove træk.

Jeg har feber - min temperatur ligger mellem 37.5 og når den er højest(uden at have en infektion)39.5
Jeg har mavesmerter der mest sidder i højre side(blir ofte indlagt til obs. for blindtarmsbetændels, men det udelukker de altid og sender mig hjem, uden at have fået det bedre)
Og så er jeg simpelthen så træt hele tiden, når jeg er allermest syg med både, feber og mavesmerter så kan jeg kun overskue at stå op for at gå på toilettet og få lidt at drikke(og self gå en tur med min hund ellers overpisser hun hele lejligheden)

Jeg har i lidt over et år nu været nødsaget til at være sygemeldt pga min sygdom da jeg simpelthen ikke kan passe et arbejde uden at have meget frvær.

Den sidste undersøgelse de lavede var for Addison sygdom - hvis man går ind og læser om det, er det som at læse min sygehistorie ned til mimdste detalje - dog udelukkede testen at det var det.

Har fået konstateret B12 mangel og folinsyre mangel og så har jeg et rimlig lavt blodtryk - den ligger mellem 92/66 til 115/75

Så er mit spørgsmål er der andre der har det på samme måde ?

Håber der er nogen der har nogle idér ??
Hilsen en meget fortvivlet und pige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lang tids sygdom !
  • #1   18. dec 2012 Har du fået tjekket dit stofskifte?

  • #2   18. dec 2012 Lider du af kvalme eller diaré?
    Jeg har morbus crohn og nogen af de samme symptomer, men de typiske symptomer for crohn er nemlig diaré (har jeg dog ikke)


  • #3   18. dec 2012 jeg lider også af mave smarte og kramper, har tabt mig 30 kg (så jeg er ekstram tynd nu) har igen eneergi eller krafter, jeg har været til jeg ved ikke hvor mange læger og på syghuse som ikke kan finde ud af hvad der er galt. de har kun fundet ud af jeg har forlavet blod tryk, mangler vitaminer, kalk, jern, ud over det ser alt normalt ud i de prøver oog undersøglser jeg har fået taget smiley mit har jeg gået med i lidt over 4år nu, jeg er stort set dårlig, svimmel eller har ondt hver dag, det er desværre som man bare bliver opgivet når de ikke kan finde ud af hvad man fejler og får af vide det kan de ikke hjælpe en med så det må man bare leve med! jeg har så endnu en gang skifte læge og håber på at han prøver at sende mig ud til et andet hospital, hvor de så kan finde ud af hvad pokker der er galt og jeg prøver selv også at undersøge alt muligt om det kan være det, end til vider mener de at det kan være fordi jeg var maget avoligt syg også for lidt over 4 år siden... men håber de finder ud af hvad der er gal med dig, for det er bare ikke på nogle måde sjovt at de ikke kan finde ud af hvad dælen der er galt med en, held og lykke med det og god bedring smiley

  • #4   21. dec 2012 Misaog minhesten - Er ked af at du har det sådan. Specielt når du ikke er ældre, dette burde være de år hvor du hygger dig med din venner og veninder men i stedet hedder dit liv sygdom. Føler med dig.
    Og tusind tak for din histore.
    Hvad er du blevet undersøgt for ? indtil videre altså.


  • #5   21. dec 2012 JustADreamer - Ja jeg har fået tjekket stofskiftet, men de tjekker det ca en gang om måneden os for de meget sjælden stofskiftesygdomme. Men tak for foreslaget smiley

  • #6   21. dec 2012 Cawani - De har ikke såen til bunds tjekket mig for det, men da jeg fik lavet koloskopi og gastroskopi fandt de ikke noget der tydede på denne sygdom - De fandt dog at jeg var rimlig rød omkring blindtarmen og overgangen mellem tyndtarmen og tyktarmen.

  • #7   21. dec 2012 Pose! - Min morfar udøver selv zoneterapi så engang i mellem er jeg over ved ham og blive tjekket igennem bare for at være sikker på jeg ikke overser noget selv, da jeg tidligere har mistolket nogle signaler fra min krop da jeg "bare" troede det var min sygdom der drillede.
    Men tak for forslaget smiley


  • #8   21. dec 2012 louise n - Tak or din histore, et eller andet sted er det rart at der er andre derude smiley

    Jeg lider af for lavt blodtryk - b12 mangle og folinsyre mangle. Jeg har lånt mine forældres blodtryks måler så jeg selv kan holde øje med det da det bekymre mig en lille smugle, en af de sygdomme de har undersøgt mig for er addison, og hvis man læser om de symptomer der er ved denne sygdom så er det som at læse mit sygdoms billede. Et af faresignalerne ved denne sygdom er for lavt blodtryk når man får en såkaldt addison krise så er meget obs på det.

    Jeg har selv prøver det der med at blive kigget skævt til fordi de tænker hmm kan det nu være rigtigt, men efter 10-15 indlæggelser med de same symptomer hver gang plus en sygeplejerske der selv tog min temperatur så begyndte de at tro på mig(utroligt hvad man skal finde sig i) Tror jeg har set mellem 20 og 30 forskellige læger og selvom det er træls så kan det være rart, for stort set hver gang jeg har fået en ny læge har de fundet en lille ting der kunne afhjælpes.

    Vil rigtig gerne høre om de finder noget ved nogen af jer så håber i vil skrive herinde igen hvis der er noget nyt, ligesom jeg selv self skriver hvis jeg har nyt.

    Tusind tak for jeres historier smiley


  • #9   24. apr 2014 Har du fundet ud af hvad du fejler?
    Jeg har præcis de samme symptomer som dig. Blev opereret for blindtarmen og fik den fjernet da den var rød og lignede en betændt. Men det vidste sig den ikke var.
    Har gået 2 mdr nu og været indlagt i Herning 3 gange og skal nu til Skejby for at se om de kan finde ud af det for Herning gør sgu ikke noget for det..
    Jeg er blevet testet for gluten allergi, morbus chron og alt det man nu testes for. Der er blevet taget 127 blodprøver og andre prøver men uden svar. Er træt, svimmel ondt i hovedet, temp mellem 35.5 og 39, kramper i maven mest i højre side men rør du min mave gør det sindssyg ondt lige før jeg springer op i loftet. Og har normalt en høj smertetærskel.


Kommentér på:
Lang tids sygdom !

Annonce