{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Vælter mig {{forumTopicSubject}}

Min hest har desværre fået den tosset ide at hun skal vælte mig på banen.

Hun har haft lang tids sygdom og perioder hvor jeg slet ikke har redet hende og bare gået og nusset om hende og jeg skal da indrømme med det samme, at opdragelsen bestemt har manglet, pga overskud fra min side, og pga jeg ikke har arbjedet så meget med hende.

Nu er det desværre kommet dertil hvor hun tror jeg er en man bare kan tromle ind i. Er hun løs på banen kan hun finde på at ligge ørene helt ned og komme løbende mod mig, flytter jeg mig ikke vælter hun mig.

Hun kan finde på at bide mig i låret når jeg sidder op og hun kan finde på at vælte mig når jeg står på skamlen og skal op.


Jeg plejer at klappe højt i hænderne efterfulgt af et AH AH, når hun bider ud efter mig, og så holder hun også op, men hun vælter mig stadig ned af skamlen med sin bagdel.

Jeg tør ikke længere lade hende være løs på banen, da jeg ikke ved hvordan jeg skal reagere for at få hende væk.

Jeg har ikke tidliger haft med dominrende heste at gøre, altid med nervøse og så har jeg nok været lidt for god af mig, hvad angår min nye hest som ikke er nervøs, men snarer har brug for en til at vise at man altså skal respktere sin rytter.

Jeg kender til alle mulige og umulige HMS øvelser og har været på kursus i det 3 gange, så det er ikke det jeg mangler.

Jeg mangler ganske enkelt nogle råd til hvordan man skræmmer hende væk så hun forstår at man ikke vælter sin rytter.

Hvordan sætter i jeres heste på plads. Hvad ville i gøre hvis jeres hest ville løbe ind i jer. Det skal i øvrigt siges at, råber man ad hende og aliere sig med en pisk for at få hende til at løbe uden om. kan hun finde på at vende røven til og sparke ud efter mig, og det er her det bliver rigtig farligt og det er her jeg melder pas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vælter mig
  • #1   13. jun 2009 Det med at bide er det " mindste problem" da et AH AH virker, som skrevet. Det største problem er det med at hun kan finde på at løbe ind i mig og vælte mig

  • #2   13. jun 2009 Der er aldrig andre på banen. Altså vi er 3 der har opstaldet vores hest på den gård og så er der en udendørsbane som altid er ledig. Så der er altid kun mig og hende på banen.

  • #3   13. jun 2009 ta et reb. og lav den lyd hvor du slynger rebet.. det kan hestene normalt ikke lide.. plus hvis de kommer for tæt på vil de få rebet på mulen, da rebet skal svinges rundt, og ikke langtsomt..
    det giver en bestemt lyd og evt et farverigt tog, som ser lidt skræmmende ud..
    det er det jeg har gjordt de steder hvor jeg har haft hesten til og stå og der var mange heste på folden.. sån en flok er jo heller ikke altid sjov at møde, hvis de kommer i fuld galop...
    nu har jeg har et klatere reb, som jeg har lavet til en ride halsbånd agtig.. den hænger om halsen på hesten løs også forgår den uden sadel og hovedtøj.. den kan os lave en utrolig høj suse lyd også har den mange farver.. det har altid fungeret for mig også gælder det om at være den der bestemmer.. jo større rebet er, jo større virker man overfor hesten. fordi dens syn er anderledes. den ser jo best skrå fra siden.. men hvis den kommer direkte imod en er det en god ide med et stort tov der svinger, det virker skræmmende da den kan se den med begge øjne.
    nu har jeg kun haft 4 heste, hvor de 2 af dem har jeg endnu.. men har været i en del forskellige stalde og det har ikke været heste som er lige som mine.. jeg har altid haft det sån at jeg vil kunne styre min hest uanset hvor. pt har jeg min bette hingst som kun lige er blevet 3, dog kun en shetlænder, men magten den har han bestemt ikke og den får han heller ikke..


  • #4   13. jun 2009 Havde faktisk nogenlunde det samme problem med Jasmin, og til sidst fik jeg Torben Andersen ud fordi jeg ikke havde flere ideer og nu er der ingen problemer. Altså han forklarede bare hvad jeg skulle gøre og det har altså hjulpet. Det kan jo være ret svært at stå med det hele selv når man ikke er vant til det.

  • #5   13. jun 2009 ja.. jeg kan godt høre det er et træls problem du har fået dig der! men som andre har nævt.. gør det samme mod hesten som den gør mod dig..

  • #6   13. jun 2009 Ja jeg ville nok også agere ved at "puste" mig op, evt. hoppe op på stedet og så ned og "grounde" eller ta et par hurtige skridt mod den med armene i vejret.. Men det er da svært hvis man er nået til et punkt hvor man er reelt i tvivl om hvad der kan ske.. Det skulle jo gerne være dig der får hende til at vige, og ikke omvendt.. Har selv hoppet lidt rundt foran vores nye hingsteplage når de maste/brusede frem.. det virker forbløffende godt.. Men ser sikkert meget mærkeligt ud smiley Skidt pyt..


Kommentér på:
Vælter mig

Annonce