{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Rejse i tre måneder fra hesten {{forumTopicSubject}}

Så prøver vi lige igen, da det andet indlæg startede dårligt ud, og jeg vil nu forsøge at formulere mig bedre.

___

I forbindelse med min uddannelse, skal jeg til efteråret formentlig rejse 2-3 måneder til Kina.

Da jeg jo ikke kan leve af min hest, og det er en vigtig del af uddannelsen, har jeg besluttet at jeg gerne vil afsted.

Jeg har flere gode venner i nærheden, som vil kunne kigge til hende indimellem, men jeg er naturligvis interesseret i at finde en, som kunne tage hende fast et par gange om ugen i de tre måneder.

Jeg ønsker at hun bliver stående hvor hun gør, da det er et super sted, hvor hun virkelig trives. Og hun trives ikke med flytninger, så vil nødig flytte hende for tre måneder.

Den mulighed jeg stærkest overvejer er pt, at eftersøge en person, der vil passe hende fuldtid i de tre måneder - på betingelse af, at vedkommende vil lære hende at kende to gange om ugen indtil da. Indtil jeg rejser vil det så være en gratis part, men så kunne jeg godt tænke mig, at man tilgengæld for at have en hest stillet fuldt til rådighed i tre måneder betaler noget af udgiften - måske 600kr om måneden?

Hvad tænker i? Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejse i tre måneder fra hesten
  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #1   26. jan 2013 Jeg ville bare lade den blive i stalden, men går ud fra, at den står i selvpas, siden du skal have en udefra til at passe den? Det ville jeg ikke have det godt med. smiley

  • #2   26. jan 2013 Nej, hun står skam i fuldpas smiley I en dejlig løsdrift, med rigtig søde mennesker på stedet - så hun skal nok blive nusset og hygget om.

  • #3   26. jan 2013 betale 600 kr i måneden for at passe en pony?
    altså jeg gad godt nok ikke smiley


  • #4   26. jan 2013 For det første ville jeg ikke rejse fra noget der er mit ansvar. Man véd når man køber et dyr, at der medfølger ansvar og at der er begrænsede muligheder for rejser og andet spas.
    Når min mening så er sagt, er din eneste fornuftige mulighed nok at finde en 'part' som du selv siger. En der kommer diverse dage, men det er nok også bare svært når du sidder i Kina og hun måske ikke har mulighed for at komme 3 dage i træk eller pludselig måske ikke har lyst længere. Det er lidt en risiko at tage -medmindre det er en du kender.


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #5   26. jan 2013 Hvad er problemet så? smiley


  • #6   26. jan 2013 600kr var også bare et bud - det er trods alt en fuldpart et sted med ridehus, ridebane, stor skov, offentlig transport til døren (hver 10. minut) og intet staldarbejde.

    Og jeg må IGEN IGEN IGEN understrege - det er ikke rejser og spas, det er en del af uddannelsen.


  • #7   26. jan 2013 kender godt dit problem, dog rejser jeg i et halvt år, jeg har lavet en aftale med hende som ejer stalden hvor min hest står, at vis jeg ikke finde en låner/part til ham, så betaler jeg bare en fuld pris for opstaldningen (pt for jeg en smule rabat) og så må hun ride ham som hun selv vil smiley og hun vil gerne passe ham mens jeg er væk. vi har også aftalt at vis jeg finder en låner er det hende der tager ud og kigger til ham, tager beslutninger omkring akut dyrelæge osv. men det er self ikke alle der har muglighede for det, men kunne det ikke være en ide?

  • #9   26. jan 2013 Lad stalden tage sig af hesten, hvis den står i fuldpas, er der vel ikke noget problem? smiley

  • #10   26. jan 2013 Jeg havde helt sikkert også fundet en part som du kender gennem lidt længere tid, eller også lade nogle gode venner tage sig af din fine hyphest.
    Jeg ville kæmpe en kamp for at finde en part der passer til både dig og LL, som har interessen. Og så ville jeg sørge for at få en eller anden god aftale med ejerne af opstaldningsstedet, så hesten bliver tjekket hver dag, og i er enige om hvornår der skal dyrlæge til.

    Personligt, ville jeg ikke til Kina, det siger mig intet. Men jeg ville ikke blive hjemme fra en stor rejse som er en del af min uddannelse, kun fordi jeg havde hest. Det er hesten i min verden ikke værd. Lige på det punkt vil jeg altså tillade mig selv at sige "Det er bare en hest".


  • #11   26. jan 2013 Jeg synes det er noget fis at betale en part for at komme, eller forlange penge fra parten. Da man sådan set gør hinanden en tjeneste.Du får din hest passet, og hende du vælger får foræret en hest i tre måneder.

    Dog ville jeg måske forlange en smule, eftersom at en som ikke betaler måske ikke er så interesseret når det kommer til stukket. Og hvis hun stopper med at komme, er du på den. Pengene kunne evt ses som et dipositum? Hvis alt går vel, får parten pengene tilbage. Husk evt. en kontrakt, så alt står sort på hvidt.

    Til dem der ikke forstår hvordan du kan tillade dig at rejse fra hesten, de skal bare blande sig uden om. Du kasserer hende jo ikke. Og finder du en sød part, kan du rejse med god samvittighed. Bare fordi du ikke er der, tager du lige netop et ansvar ved at finde en part og sørge for pasning. Os andre ryttere tager også på ferie, så man skal ikke spille hellig. Tvivler på der er nogen som ikke har forladt deres heste en uge eller bare en weekend. Du skal godt nok afsted tre måneder, men forskellen er ens.


  • #12   26. jan 2013 Hvis det var mig så havde jeg nok gjordt det, da uddannelsen trods alt er din fremtid:) Vil dog også sige at jeg ville tage din nyværende part eller en du kender godt. Held og lykke

  • #14   26. jan 2013 Ideen med at betalingen kunne være et depositum er faktisk rigtig god - tak skal du have! smiley For som udgangspunkt er jeg selv imod at tage penge for part, men jeg sidder meget stramt i det økonomisk, og så er der altså stadig tale om en fuldpart med intet staldarbejde, offentlig transport til døren (hver 10. minut), ridehus, ridebane og kæmpe skov.

    Mht at opstalder kan kigge efter hende, så er jeg ikke i tvivl om, at hun nok skal få det dejligt. Alle på stedet er rigtig søde, og vi kigger til hinandens heste hver dag. Så nusset og hygget om skal hun nok blive.

    Mht form, så behøver hun ikke at blive holdt igang på samme niveau mht dressuren, men det ville være rart, hvis hun indimellem kom ud og opleve noget andet end folden.


  • #15   26. jan 2013 Jeg står med samme "problem" i 2014 skal jeg også 3 måneder til England som en del af min uddannelse og ja glæder mig super meget smiley
    Jeg valgte allerede nu at finde en sød pige som kan passe hende for mig og som jeg kan stole på smiley
    Min hest står også i en stald med fuldpas, men vil jo også gerne hun bliver redet et par gange om ugen og ejeren har selv 3 heste hun skal ride så vil ikke være unfair og spørge hende, hun har også et liv udover at ride smiley
    Når det er sagt så var jeg så heldig at finde en super sød pige herinde som Dacapo bare klinger godt med og har en super god mavefornemmelse smiley
    Pigen skal betale mig 500 kr. for det som går til en opsparing til Dacapo så det går ikke ned i min lomme men så der altid kan købes noget hvis Dacapo mangler det og det er hun fuldt indforstået med.
    Jeg har forsøgt med en gratis part men JEG skulle næsten tvinge hende med ud i stalden og så mister det lidt pointen, og 500 kr- syntes jeg er rimeligt da hun kommer til at bestemme på lige fod som mig og skal ikke betale andet end det og det kan du slet ikke have hest for selv smiley


  • #16   26. jan 2013 LINE P:

    Selvfølgelig skal i ikke træffe beslutningen for mig. Det kan jeg fint selv, men derfor er det stadig godt at høre om nogen har idéer, som jeg ikke har tænkt på. Som f.eks. ideen med depositum.


    Nygaard:
    Det er netop hvad jeg er bekymret for med en gratis part. At interessen så ryger, da det jo er i de lidt sure måneder jeg rejser.


  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 447
    #17   26. jan 2013 Jeg var i USA i seks måneder - min venindes søster der var i beriderlærer lånte Brune imens og stod selv for alle udgifter. Det var en god aftale for jeg var sikker på at han var i gode hænder, og hun var glad for at have en læsehestes i spring.

    Hvis jeg var dig ville jeg undersøge min omgangskreds for at se, om der ikke var en der var interesseret i at passe din hest. Jeg følte mig meget tryg netop fordi jeg havde kendt familien så længe og vidste at Brune var i de bedste hænder!


  • #18   26. jan 2013 sammenligning, jeg var godt nok ikke i kina , men hjemme på sofaen med en dum graviditet, jeg havde en part og en hest på fuldpas, hun betale mig 1000 pr mdr for at have hesten fuldtid som sin egen, jeg betale så alt andet.

    og har aldrig hørt hende sige hun ikke ville betale for at have sådan et stykke prima hest med skide gode faciliteret, fordi skulle hun selv have en hest der ville det koster hende 4-5 gange så meget ... ergo lig BILLIG og det var hende selv der kom og sagde at hun gerne ville betale 1000 mod de 600 hun havde givet før for en halvpart .

    Så ja gu kan du da bede om det, det er fuldpas, og en hest fri benyttelse i 3 mdr til 1800 kr... billigt i min verden


  • #19   26. jan 2013 Hvilke måneder rejser du i? Jeg rejser i Februar så har også de "kolde" måneder hvor det ikke altid er lige fedt smiley
    Men det er også derfor jeg har valgt nu at finde parten så jeg ved hvor ivrig hun er for at ride selvom der er minus 10 grader udenfor smiley


  • #20   26. jan 2013 Puha Mette, hun må virkelig være et nice menneske hvis hun gider ride i minus ti grader med den humørbombe til hest du holder dig smiley

    Ej spøg til side. Men TS, HUSK at få kontrakt. For ellers kan det hurtigt ende med sure miner, fordi man går forbi hinanden.


  • #21   26. jan 2013 Jeg regner med at rejse omkring midten af september, og komme hjem start eller midt december smiley

    Og ja, jeg synes faktisk også det er en ret fair pris - som sagt er der super faciliteter. Men jeg ville også være åben for, at beløbet kun skulle være et depositum. Prisen skal ikke være det der skiller det ad, men hesten koster altså omkring 3500,- om måneden, fordi hun går med specialsko der skal skiftes hver 5. uge og får medicin for slidgigt.


  • #23   26. jan 2013 Det er bestemt ikke slut - man må hellere end gerne fortsætte bagefter, men selvfølgelig skal man dele med mig når jeg kommer hjem ;o)

    Og synes du er lige hård nok i tonen Lykke. Jeg har da vidst set dig søge efter part selv - betalende part, ikke sandt? smiley


  • #24   26. jan 2013 Forstår ikke folk mener man skal droppe en vigtig del af sin uddannelse fordi man har hest, så længe man sørger for at hesten bliver forsvarligt passet imens..
    Og kan simpelthen ikke se problemet i at part/låner giver lidt penge, det er jo netop ikke at passe en hest, da den står på fuldpas, men en hest til fuld rådighed, så er 600 kr ski billigt, især i københavnsområdet.. Var jeg ikke for stor til den kønne pony, så kunne jeg sagtens havde fundet på at slå til smiley


  • #25   26. jan 2013 Jeg ser intet problem i at du tager penge for det, du gør jo også vedkommende en tjeneste. At have hesten HELT for sig selv, er alligevel billigt for 600 kr.
    Og ligeså meget som vedkommende gør dig en tjeneste, så gør du i den grad også hende en tjeneste. Så det går begge veje.

    Udover det, ville jeg nok ikke turde overlade min hest i tre måneder på den måde. Nu står min så også i privat fuldpas, hvor jeg er eneste opstalder, så jeg ville lade hende stå der, uden at andre skal komme og kigge til hende. Evt. give lidt mere i opstaldning, for at staldejer kan strigle hende engang imellem.
    Hvis jeg stadig stod et stort sted, ville jeg få en veninde til at tjekke hesten, eller overlade hende til en jeg stoler på fra stalden. Men hesten ville få fri, og vedkommende ville kun skulle tjekke for skader, og så lige strigle engang imellem. Så der ville jeg nok ikke tage noget for det, da de i princippet intet får ud af det. smiley

    Men hvis du stiller en hest til rådighed, som de kan ride og træne i 3 måneder - så har de en ligeså stor fordel ud af det, og bør derfor også betale for det.


  • #26   26. jan 2013 At finde en der vil strigle hende et par gange om ugen, skulle ikke være et problem. Kan allerede komme i tanke om de første fem, der for et par hundrede kroner nok ville gøre det. Men tre måneder fri uden at komme udenfor stalden og folden? Det synes jeg ikke at ville byde.. Synes det er vigtigt, at hesten stimuleres i form af træning og indtryk.

    Men måske er jeg pyldret :o)

    Men tusind tak skal i have - kom endelig med flere holdninger.

    Særligt tak til dig Signe - du har ret! Jeg betaler for fuldpas, så man får jo netop stillet en hest til rådighed. Man får kun fornøjelse ud af det. Så er det altså fair, at blive bedt om at dække ikke engang 20% af udgifterne.


  • #27   26. jan 2013 Jeg synes ikke du kan tage penge for at en anden passer din hest... de gør dig en tjeneste, ikke omvendt smiley

  • #28   26. jan 2013 Jeg ville ikke turde at finde en person, som jeg ikke kendte, der skulle passe min hest så længe smiley Jeg havde nok fundet en som jeg kendte i forvejen, og vidste ville passe hesten ordentligt smiley

  • #29   26. jan 2013 Altså, jeg finder jo ikke en dagen før.. Der er 8-9 måneder til, og jeg ønsker at finde en, som kan starte allerede nu - med to dage om ugen. Gratis.

  • #30   26. jan 2013 Nadia - Hvad så med det faktum, at de får stillet en hest til rådighed i 3 måneder, uden at skulle røre en finger?

  • #31   26. jan 2013 haha ved det Niko hun er sku fantastisk! smiley

  • #32   27. jan 2013 Nadia: Det er jo netop ikke pasning, den står på fuldpas med super faciliteter, det er egen hest i 3 måneder uden ekstra udgifter og uden arbejde.. Synes da ikke det er en tjeneste men et super tilbud..

    Andrea: Så lidt smiley og ja ærgerligt skønhedseksperts ikke er lidt større, savner at ride (har jo kun føl selv nu) for ville klart være interesseret


  • #33   27. jan 2013 Hvad med at snakke med dem i stalden om de vil træne/tage på tur de hende et par gang i ugen?

  • #34   29. jan 2013 Hej. Jeg er klart af den holdning at du kan tilføje i din partannonce at du er væk i de og de måneder hvor parten så både vil kunne have fornøjelsen af at ride en masse men selvfølgelig også et større ansvar.

    Min nuværende part hjalp mig rigtig meget da jeg var højgravid og fik en lille baby det var begrænset hvormed jeg var i stalden men det ansvar var hun forberedt på og da der bare skulle hygges og rides så måtte hun da betale det hun plejede.

    Lad os håbe du har fundet parten et par måneder inden afrejse så er der jo ingen problemer


Kommentér på:
Rejse i tre måneder fra hesten

Annonce