{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring slankekur? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et ''lille'' krops porblem.

Okaay, jeg er ikke smælder fed! Men jeg er heller ikke ultra tynd og det er jeg heller ikke ude på at blive, så bare drop de spydige kommentarer med det samme, og svar istedet pænt på de spørgsmål jeg stiller smiley

Jeg vejer 70 kg, og er 175 høj, i følge min læge ligger min BMI normalt, og jeg behøver absolut dog ikke tabe mig mere. Dog vil jeg gerne ned på 60, inden jul vejede jeg 60 kg. men efter jul havde jeg taget 5 kg. på og efter vinterferien 5 ekstra kilo.

Jeg går i fitness tre gange om ugen, plus jeg rider og det gør at jeg styrker mine muskler og holder mig i form. Jeg er dog ikke overrasket over jeg ikke taber mig, men det irretere mig lidt jeg ikke kan stramme det sidste op rundt omkring, jeg spurgte min læge, og det er evt. ekstra fedt der ligger der.

Jeg kunne godt tænke mig at tabe mig de 10 kg jeg tog på, så hvis nogen har nogen gode slankekure og gode råd til hvad jeg kan gøre for at tabe de 10 kg og hvor lang tid der ville gå? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring slankekur?
  • #2   9. jun 2014 Jeg trænede ikke under hele julen, eller vinterferien smiley Jeg lavede ikke andet end at spise, da ferierne var slut begyndte jeg at træne, men jeg fik strammet musklerne op. Men har lidt på siderne og lidt på mine lår som jeg gerne vil have væk, og det er 100 fedt, og ikke muskler smiley

  • #3   9. jun 2014 En slankekur er nok det dummeste du kan gøre. De virker hurtigt, men du kan risikere at få en såkaldt elevator vægt af det, hvilket ikke er sundt. smiley
    Spis grønsager, fibre og hold igen med brød, plaster osv.
    Og så er det en god idé, at holde øje med mål eller fedtprocenter i stedet for vægt, da muskler jo vejer mere end fedt og det kan komme til at se ud som om, på vægten, at du har taget på, når dine muskler bliver større. smiley
    Held og lykke!


  • #4   9. jun 2014 Det er vigtigt at du ikke kigger på tallene, især ikke når de ligger så godt som de gør, men kig på om du er tilfreds, ikke med vægten, men når du kigger dig i spejlet?
    btw så er det faktisk kun 20% af det i en slankekur som udgør træning, de 80% er hvordan du spiser!:)


  • #5   9. jun 2014 Når jeg kigger på vægten føler jeg mig tilfreds, når jeg kigger mig i spejlet føler jeg mig ikke særlig tilfreds smiley

    Sådan så jeg ud inden jul, og i dag er mine lår blevet tykkere og nej det er ikke muskler, for når jeg spænder sidder der måske en enkelt delle der ikke kan komme væk smiley og på siderne har jeg fået mere fedt, arbejder dog stadig med at få det væk, selvom jeg syntes det er ærgeligt smiley

    Jeg kigger på det her billede hver dag for ligesom at sige til mig selv "du kan godt komme tilbage!" Men selvom al min træning styrker taber jeg mig ikke af det fedt jeg skal have væk smiley

    (ved godt jeg står i undertøj på billedet, men ved godt hvad risiko er for at ligge billeder som disse på nettet)


    profilbillede
  • #7   9. jun 2014 uhh.. bliver helt irriteret ved at se på det billede, for har det faktisk lidt på samme måde.. plejede have en krop der lignede den du har på billedet.. og nu har jeg den ikke mere.. så kender sgu følelsen, og det er øv.. kan godt forstå du gerne vil have den tilbage, det giver også en del selvtillid at vide man har en pæn krop.. og selvom ens krop stadig er pæn, så er det på en helt anden måde.. Forstår godt hvad du mener, men syntes stadig det lyder vildt at det var over to ferier du tog 10 kilo på.. smiley

  • #8   10. jun 2014 Løb og træn hver anden dag
    Spis kød og salat ( ikke brød, kartofler osv..) og drik en masse vand.
    Og sov meget! smiley


  • #9   10. jun 2014 Årh ja, det problem kæmper jeg også med!
    Løb en masse, cardio er også godt, spist fibre osv, og styrketræning.. og husk at drikke med masse vand, gerne mellem 2-3 liter.. smiley


  • #10   11. jun 2014 Jeg har et meget højt stofskifte.. det er lidt forskelligt fra hvor meget jeg tager på og hvor meget jeg taber mig smiley Jeg har været inde i nogen stressede perioder, hvor jeg simpelthen blev konstarteret stresset, hvor jeg tabte mig 10 kilo på 2 uger, det er helt sygt jo!

    Derudover kan jeg tabe mig lynhurtigt, og tage lynhurtigt på igen.. i min verden lyder det ret helbredsfarligt.. men min læge siger der intet er at være bekymret for, så længe jeg ikke er ramt af sukkersyge, eller at min BMI bare ligger normalt smiley

    Derfor er min kost meget velovervejet, men det kan godt være jeg skal skrue lidt mere op for frugten og grønten, og lidt mere ned på kød og kartofler (kartofler er svære at udelukke, da jeg ELSKER kartofler og kan ikke leve uden!) Hehe smiley

    Men ellers mange tak for de fine råd, også vil jeg da kæmpe videre med at få min fine krop tilbage inden sommerferien starter ''rigtigt'' smiley


  • #11   21. jun 2014 Hej igen! Jeg vil bare fortælle at jeg fandt en kur der virkede!

    den hedder 30 days program. Som går ud på jeg træner i fitness 3 gange om ugen, løber 8 km hver dag, og spiser mest salat og mindre kød og kartofler. Også drikker jeg samtidig 2 liter vand om dagen.

    Denne kur har hjulpet SÅ meget! Jeg har i løbet af 6 dage tabt mig 3 kg. og jeg er vild med programmet! 2 kg mere og jeg har allerede nået mit mål smiley


  • #12   22. jun 2014 Wow det lyder super fedt, men også hårdt he he.. smiley
    Hvor har du fundet den henne?


  • #13   26. jun 2014 Det var en min veninde var på, og hun gav mig sådan hele mulitjavsen over besked. Så prøvede jeg den og den hjalp med det samme!

  • #14   26. jun 2014 Har du evt mulighed for at sende det videre?? smiley

  • #15   26. jun 2014 Her er mit "30 days" program

    I relateten skal du prøve så mange af de her fif som du nu kan hen over de næste 30 dage. Du har ikke lov til at spise for meget sukker og fedt i hverdagene, kun lørdag og søndag, da du ellers ikke holder kuren

    I løbet af den næste måned kan man så tabe sig mellem 5-10 kg. Og jeg har allerede tabt mig lidt gram hen over bare en dag derudover holder man sig i form hele tiden!

    Ved du er vegetar, så der hvor der står "kød" må du jo fylde tallerkenen op med noget andet proteinrigt mad

    Håber det kan bruges

    Kostplan :

    Morgen: Cheasy fedtfattig yoghurt med branflakes drysset henover.

    Aften: En huske regel er (for du ikke skal køre træt i din aftensmad), del din tallerken op i to halve. Den ene halve fylder du med grønt, den anden med kød og ris/kartofler/pasta + lidt sovs. På den måde kan du stadig spise det du plejer, bare mindre og med mere grønt. Væn dig til kun at tage en portion. Hvis du gerne vil have to portioner, så tag nogle mindre portioner. Husk at spise langsomt, det mætter mere. Til aftensmaden, drik et glas skummetmælk,

    Fordelt over hele dagen: drik gerne 2 liter vand eller mere, da vand er en vigtig faktor i dit vægttab, og du får renset ud i kroppen.

    Udover den sunde kostplan, går du tre ture om dagen. To korte, og en lang. Dvs. En tur på ca. 1 - 1,5 km 2 gange om dagen, og en tur på 3 - 5 km en gang om dagen.

    Evt begynde at cykle eller løbe/gå når du skal nogen steder

    Der står et sted noget omkring vegetar, men det er altså min veninde som er det smiley så bare spring den del over smiley


  • #16   26. jun 2014 Mælk til maden er altså ikke godt (-:

    Væske fortynder mavesyren, som er med til at nedbryde maden. Mælk til maden er direkte forbrændingsnedsættende. Hvis man skal have noget at drikke til maden, så er vand absolut det bedste (-:


  • #17   27. jun 2014 Tak! smiley

  • #18   28. jun 2014 Johanne & Pedro - PJ
    Hvad spiser du så til frokost og mellemmåltider?? smiley


  • #19   30. jun 2014 Katrine Boholdt, du drikker kun mælk til aftensmaden, og læg mærke til der står skummetmælk. Altså mælk med mindst fedt i. Men du har brug for det kalcium der er i mælken når du skal træne så meget ved siden af, ellers kan din krop ikke selv følge op smiley

    Winnie & No Name, som mellemmåltider, spiser jeg udelukkende grøntsager eller lækker frugt. Men jeg er en person som ikke spiser så meget generalt, så det varriere smiley


  • #20   1. jul 2014 TS
    Det har jeg lagt mærke til, men det ændrer ikke på, at mælk er fordøjelsesnedsættende, hvis det drikkes til maden. Selvfølgelig er skummet mælk bedre end sødmælk, men det ændrer ikke på mælkens påvirkning (-: så må man drikke mælk på et andet tidspunkt. Man kan jo lige så godt følge alle de tips og tricks der et, for at få størst muligt udbytte (-:

    Kan godt prøve at finde en kilde.


  • #21   4. jul 2014 Det virker fint for mig, jeg har tabt 2 kg på fire dage, og nu mangler jeg kun 3 dage og jeg har faktisk tabt mig 5 kg for meget.. men stadig smiley

  • #22   29. jul 2014 Hejsa igen! Jeg ville bare vise jer resultatet efter min kur med 30 days. Den har virket så effektiv! Og jeg er samtidig blevet meget mere energirig og er i meget beder form end før! Jeg fik lidt hjælp af en fitness instruktør i fitness, og hun var lige så stolt over resultatet som jeg selv var! Denne kur kan klart anbefales!
    (Og ps er det ikke undertøj men bikini :-))


    profilbillede
  • #24   29. jul 2014 Er også vildt tilfreds! Men kuren kan klart anbefales! smiley

  • #26   1. aug 2014 Hvor er du flot, og super sejt! smiley

Kommentér på:
Spørgsmål omkring slankekur?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce