{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.385 visninger | Oprettet:

Behandling af regneksem {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Da min pony, som jeg lige har købt, har fået regneksem, så skal den jo selvfølgelig have noget behandling. Det er mest i sadellejet og ved mankestykket. MEN, jeg har aldrig før haft en hest med regneksem, så jeg ANER ikke hvad jeg skal gøre. & jeg HADER når min hest fejler det mindste, det skal kureres med det vuns. Hun skal have det godt. smiley Sååå nu beder jeg jer om hjælp: Hvad skal jeg gøre?

Jeg skal selvfølgeligt have et dækken på hende, men skal jeg skifte det ofte eller hvordan? Jamen, jeg er helt på spanden. Skal jeg vaske? Ja, bare hjælp! smiley

På forhånd tusind tak!

Kærligst, Karina.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behandling af regneksem
  • #1   9. nov 2013 Er det sådan nogle sår lignende noget der kan pilles af med hår hvis man gør det ?
    Min havde hvad vi tror var regneksem & vi fik at vide både fra smed & dyrlæge at det skulle vaskes med jod & at det faktisk var nemmest at komme af med hvis man valgte at klippe hesten - der gik ikk mere en 1 uge 14 dage måske så var det væk smiley
    Håber det kunne bruges !


  • #2   9. nov 2013 Men havde regneksem sidste vinter. Havde stor succes med at vaske de udsatte områder med mediscrub. Gnubbede sæben godt ind i pelsen og lod det sidde i ca ti minutter, hvorefter jeg skyllede det grundigt af. Tørrede det godt og smed et regndækken på når hun skulle ud. Vaskede hver dag og eksemen var væk efter ca 14 dage.

  • #3   9. nov 2013 Maria: Ja, altså det er sådan nogle bitte små 'urenheder', som der er skorper på. Hmm, det vil jeg lige prøve at sige videre. Vil nemlig helst undgå at skulle klippe, men det kan jo blive nødvendigt.

    Tusind tak for dit svar, det var meget behjælpeligt! smiley


  • #4   9. nov 2013 Hanne D: & du slap for at skulle klippe? & så tænker jeg, fordi mange siger, at det smitter. Om man skal smide et nyt eller renvasket dækken eller tæppe på efter man har vasket, da der jo nok er 'rester' af regneksemet på tæppet fra sidste gang, hesten bar det. Bare lige en undren jeg fik. Håber du forstår, hvad jeg mener smiley

  • #5   10. nov 2013 Man kan &så godt undgå at klippe - det tager bare længere tid smiley men jeg vaskede mit dækken inden det kom på efter første dag jeg "behandlede" det & igen da det var væk - ved ikk med mediscrub , men jod er jo rensende, så jeg vil ikk mene der skal nyt på hver gang smiley

  • #6   10. nov 2013 Okay super, men ja, jeg burde nok snart lægge et nyt på eller få det vasket. Det tror jeg også ville hjælpe en del smiley

  • #8   10. nov 2013 & det bedste ville faktisk være hvis du kan pille skorperne af inden du vasker, så virker det &så bedre hvis du ikk klipper - regneksem kan nemlig ikk smitte smiley kiggede lige på nogle gamle mails om det fra min dyrlæge

  • #9   10. nov 2013 Okay, så intet dækken, skorperne af, derefter rensning og tørring.

    Men hvor store er jeres skorper? Jeres lyder meget voldsomt. Sådan synes jeg slet ikke mit er. Det føles mere bare som om hesten er meget beskidt med disse små skoper, & de er bare monstersvære at få af.


  • #10   10. nov 2013 & hvad så når hun skal ud? Skal der så heller intet dækken på der? Bliver det så ikke bare værre?

  • #11   10. nov 2013 Tager lige mit helt fra start af smiley
    Det var meningen jeg ikk ville have dækken på min & hun gik derfor hun. En dag efter jeg havde striglet hende kunne jeg mærke knopperne, men kun i sadellejet. Hvad jeg har fået at vide, så er det fordi der er kommet vand igennem pelsen & jeg valgte derfor at starte med at vaske med hendes vinterpels & investere i regndækken & pille de få skorper af der var smiley
    Men efter lidt tid bestemte jeg mig for at klippe hende fordi det simpelthen var nemmere & vi fik bugt med det hurtigere ..
    I år har hun dækken på & har intet problem haft overhovedet !


  • #13   10. nov 2013 Uha, det lyder bestemt ikke rart!
    Malles er ikke sådan slemt, da vi opdagede det hurtigt, men ja, jeg ved ikke, om jeg burde klippe hende eller bare vaske grundigt & fjerne skorperne.

    Jeg tænker, at jeg kan vaske hende om aftenen og fjerne skorper, og så lade hende stå inde uden dækken, og så tage det på om morgenen, inden hun skal ud?
    Hvordan lyder det? smiley


  • #14   10. nov 2013 Som en rigtig god ide så det får bare lidt luft smiley

  • #15   10. nov 2013 Det tænker jeg også smiley

  • #16   10. nov 2013 http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/286422-mf_med_regneksem__

    Linket overfor er billeder, da min havde regneksem.

    Dyrlægen var ude et par gange og give antibiotika, og så fik jeg noget shampoo, salve og pulver.
    Shampoo'en var noget man fjernede muk med - noget i den stil, og det skulle han vaskes i hver dag eller hver anden dag, kan ikke lige huske det.
    Salven var noget der skulle smørres på bagefter, når sårene var HELT tørre. Hvad salven gjorde kan jeg ikke huske.
    Pulveret var noget til immunforsvaret der skulle i foderet.
    Han skulle - efter dyrlægens anvisning - have dækken på når det regnede eller var fugtigt i vejret. Og selvfølgelig have det af når ham kom ind, så han kunne få luft. Han havde ikke brugt dækken før.
    Det var ovre efter nogle uger.

    Held og lykke, og god bedring smiley


  • #17   10. nov 2013 Hejsa!

    Så slem ser min slet ikke ud. smiley Man kan næsten ikke se det, kun mærke det få steder. Så ved ikke om hun skal have så intensiv en behandling, men hvis det hjælper så ville det da være et forsøg værd.
    Tusind tak for din besvarelse! Det hjælper alt sammen! Mange tak! smiley


Kommentér på:
Behandling af regneksem

Annonce