{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Som at cykle i sidevind {{forumTopicSubject}}

Hej piger. Håber i kan hjælpe, eller i hvert fald give nogle råd.

Jeg har en oldenborg hoppe som for nylig er blevet tilredet, eller hun er stadig i fuld gang.udendørs er der ingen problemer, og hun rykker sig hver dag. Problemet kommer når vi er i ridehus, hun vil simpelthen ikke gå langs barrieren. Jeg tænker at hun bare ikke bryder sig om den. Så længe jeg jeg trukket hende rundt ved den, snust til den, så længe jeg er på jorden er der ingen problemer. Når jeg så sidder på hende vil hun simpelthen ikke gå ved den, det er som sagt som at cykle med sidevind, hvor jeg hele tiden skal holde hende kontra med ben, vægt og tøjle for at hun ikke bare gå rundt på en lille volte inde på midten.

Hvorfor vil hun dog ikke gå langs den, og hvad kan jeg mere gøre, end at gå på jorden med hende? Synes dog ikke rigtig det hjælper, når hun som sagt ingen problemer har der?:/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Som at cykle i sidevind
  • #1   14. apr 2014 Hvad med at få en til nat trække med hende imens du sidder på hende, og gradvist bevæge sig væk fra jer? smiley

  • #2   14. apr 2014 Det kan hun sagtens, men hvis personen begynder at bevæge sig væk, så går hun med, også er jeg i samme problem, denne gang er det bare værre, for så vil hun efter personen smiley

  • #4   14. apr 2014 Det er meget normalt for ny-tilredne heste. De er usikre i deres balance under rytter, og vil derfor ikke gå tæt på en solid væg. Det kommer helt af sig selv, bare rid indenfor hovslaget og fokuser på hvordan hesten går, frem for hvor den går.

  • #5   14. apr 2014 Nu er vi herinde alle meget forskellige - den med gulerødder tror jeg ikk rigtig på smiley
    Jeg er nok mere til det at blive ved med at arbejde på at få hesten til at søge ud til barrieren... Nu er det jo en ung hest, så at gå lidt mere til den med indvendige ben er nok ikk løsningen, men prøv lige så stille at få den derud, i første omgang bare i skridt, hjælp evt ved at føre udvendige hånd lidt ud af. Ofte vil den nok være mere bange når barrieren er på højre side end på venstre, da de er vant til det meste arbejde fra jorden sker fra venstre side smiley
    Det er bare med at øve, så kommer det nok, hesten skal jo lige vænne sig til at det nye farlige der fremprovokere dens flugt instinkt :))
    Held og lykke smiley


Kommentér på:
Som at cykle i sidevind

Annonce