{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Om at ride jagt? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil vildt gerne starte jagter, og har defor lige en masse spørgsmål om, som jeg ikke rigtigtkunne finde et svar på på deres hjemmesider.
Rider man egentlig jagt om vinteren, eller slutter sæsonen her i efteråret? Og hvornår starter man så igen om foråret?

Hvis man som under 18 årig starter på hest, så må man ikke være med i opløbet vel? Eller er det bare noget jeg har hørt?

Er opløbet før eller efter jagten? Det lyder til at være før, men jeg så at man kun måtte være med i opløbet, hvis man havde gennemført jagten?..

Når man skal være to og to i starten, så skal man ikke det hele jagten vel? Og er det bare en tilfældig person man skal stå ved siden af, eller kræver det man kender nogen der?

Desuden, hvad gør man når man varmer op? Jeg har hørt man tager nogle enkeltspring på banen, gør man det? Og i så fald er der så ikke nogle man køn gøre det med, så man ikke bliver helt lost derude.

Og hvordan kommer man med til hubertusjagten? (Ja bare rolig, jeg ved godt man ikke bare lige gør det, men det er bare ren nysgerighed)

Det blev lidt langt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Om at ride jagt?
  • #1   29. sep 2014 Man rider jagter om foråret og efteråret. Og så holder de ofte en julejagt, de forskellige jagter og datoer står på din jagtklubs hjemmeside smiley Opløbet er efter jagten. Man rider i et felt hvor der altid er ryttere foran eller bagved dig smiley Man kan ikke møde op til en jagt uden at være inviteret, men der kommer ofte invitationer op her på HG. Og så har man en invitation. Hvis man kender nogle der er medlem af jagtklubben så kan de invitere dig. Det er så deres ansvar at passe på dig og ride sammen med dig og at stå inde for at du er kvalificeret til at ride den pågældende jagt.
    Det andet kan jeg ikke svare på da jeg endnu ikke rider jagter men drømmer om det i fremtiden når vi er klare smiley
    Måske du kan finde noget mere her: http://www.fynsjagtrideklub.dk/

    Mvh TT


  • #2   29. sep 2014 Synes du skal læse på Midtjyskjagtrideklub's hjemmeside, MJJR er for alle og der er plads til absolut alle på deres jagter og du kan finde svar på alle dine spørgsmål på deres hjemmeside :-))

    Der er stor forskel på jagterne alt efter hvilken klub det er hos smiley


  • #3   29. sep 2014 Jeg har hørt om at man skal være inviteret. Men jeg har aldrig set sådan en invitation? Er der et sted man kan finde dem eller noget? smiley

  • #4   29. sep 2014 MJJR sætter deres invitationer op på HG i forum hver gang smiley Evt søg i forum på jagt og MJJR, så kan du se nogle af dem smiley

  • #5   29. sep 2014 De fleste jagter holdes i foråret og efteråret, mange klubber holder dog en vinterjagt/julejagt, samt nogle holder også en sommerjagt.

    Dette er nok forskelligt alt efter hvilken klub du rider jagt hos, men ofte skal du ride med i hesteopløbet også selvom du er under 18år.
    Jeg har prøvet at skulle ride opløb med 2'er ponyer på en 3'er pony, fordi jeg var over aldersgrænsen for 3'er ponyer.

    Det er efter, og for dem der har fuldført jagten (dvs. sprunget alle spring) man kan godt gennemføre, uden at have sprunget alle spring, i dette tilfælde er det igen lidt forskelligt fra klub til klub, om de går op i det, og det derved udelukker en fra opløbet eller ej.

    Man rider som udgangspunkt to og to hele jagten, men nogle stier er der ikke plads til det, og på mere åbne steder, kan positionerne også blive lidt opløst, men når man så er færdig med en springserie, finder man tilbage på sin "plads" igen. Man behøver ikke kende nogle, ofte kan man finde en til jagten der også mangler en makker.

    Opvarmning foregår ofte på en mark eller ridebane, hvor man skridter rundt og evt. traver lidt.

    Hvordan man kommer med til hubertusjagten, handler om hvilken hubertusjagt man vil med til og hvor i landet man bor. Mange af de små hubertusjagter, kan man bare tilmelde sig, og ride med på uden den store erfaring. Kommer du fra Jylland og vil med til hubertusjagten i KBH, skal du først være medlem af jysk jagtrideklub, og derigennem inviteres til kbh.


  • #6   29. sep 2014 Tjek evt. Babyjagt.dk. Der står meget god information.

Kommentér på:
Om at ride jagt?

Annonce