{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

TREC {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley

Jeg er faldet over den her disciplin, da jeg synes at den lyder til at være så hyggelig og spændende! Men der er et par ting, som jeg ikke rigtig kan finde ud af - jeg ved at TREC består af et orienteringsridt, en form for gangartsprøve og en masse udfordringer til sidst.

Men rider man efter et kort, kompas eller andet i orienteringsridtet? Og hvor store må holdene være og følges man ad i alle 3 dele af TREC?
Er der sommetider TREC-stævner i Nordjylland?
Og vigtigst af alt - må man stille op på en pony selvom man er over 16 år?

Håber, at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig - for vil vildt gerne afsted til et TREC-stævne! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TREC
  • #1   30. okt 2016 man må gerne deltage på en pony selvom man er voksen rytter.
    man rider efter et kort, og man bestemmer selv om man følges ad samlet eller rider hver for sig. smiley


  • #2   30. okt 2016 jeg mener man må være hold af 4. og ang. stævner så kan du spørge trec udvalget i dit område. smiley

  • #3   30. okt 2016 nu ved jeg ikke om du vil starte Drf trec eller fite trec. men her er det officielle reglement for Fite Trec http://fitetrec-denmark.dk/reglement/index.html ?

  • #4   30. okt 2016 Fite trec og Drf trec er efter samme regler :)!
    Det der adskiller disciplinerne er om du rider TREC Sport(orienteringsridt på 10 km+), eller TREC som bredde.
    Man rider efter kort, og i de højere klasser(omkring 25 km) også efter kompas. I Sport rider man en og en, og kan evt. få disposition til at ride i hold, hvis afholderen er lidt gavmild. Bredde pejer at være i hold. Vær dog obs. på, at forhindringsbane og gangartstest tages individuelt også, og der ikke altid er mulighed for at man kan følges. Nogen stævner giver lov, hvis man har en urutineret hest.

    Rider selv TREC på sjælland på en pony, og er 21, så der er der ingen begrænsninger. Vær dog obs. på at du kan blive afvist start, hvis der bliver dømt at ekvipagen ikke er harmonisk. Ved ikke lige hvor stor en pony du tænker at starte på, men 1'ere og store 2'ere plejer der ikke at være problemer med :)!
    Pøj pøj med det, det er en skøn disciplin, rigtigt hyggeligt og med god stemning smiley


Kommentér på:
TREC

Annonce