{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Drægtig hoppe, scanning hvor mange gange {{forumTopicSubject}}

Min hoppe er i dag blevet scannet drægtig på cirka 16 dagen, efter første inseminering og det ser pt ikke ud til at der er tvillinger smiley

Men har søgt nettet tyndt og kan simpelthen ikke finde ud af Hvornår det ville være en god ide at få scannet hende igen, og hvor mange gange hun så skal scannes i løbet af drægtigheden? Har overvejet at få hende scannet omkring 40 dage efter første inseminering men er i tvivl om, om jeg bør gøre det lidt tidligere bare for at være på den sikre side smiley

også til andet spørgsmål. Hun står stadig over ved hingste ejer, og skal selvfølgelig gerne snart hjem igen, men er i tvivl om jeg bør vente lidt med at få hende hjem, da hun jo højst sandsynligt kommer til at stresse ved flytningen og vil helst ikke risikere at hun abortere?

Beklager de evt. dumme spørgsmål, men vil så gerne at alt går lige efter bogen og er selvfølgelig enormt spændt og lettere nervøs smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig hoppe, scanning hvor mange gange
  • #1   29. jun 2016 Vi skanner ved 17'ende dagen og håndprøver ved 70'ende dagen smiley

    Ved ikke mht. at flytte hende, vi får altid vores insemineret hjemme, netop for at undgå stress


  • #2   29. jun 2016 Mange tak for svar smiley

  • #3   29. jun 2016 Hvad siger Charlotte, ang det med at flytte hende og vil hun have plads til hun bliver lidt endnu?? smiley

  • #4   29. jun 2016 Vi kørte bare frem og tilbage med vores hoppe til inserminering og scanninger (vi bor kun 20 min hingsteholder) og vi fik insermineret onsdag, scannet fredag hvor der så ud til at være tvillinger så hun blev scannet igen ugen efter, så fik vi hende scannet på 16. Dagen og igen på 70. Dagen og så fik hun ellers bare lov at gå smiley

  • #5   29. jun 2016 Min blev også scannet to gange for at være sikker. Også fordi mange hopper aborterer inden for de første 70 dage hvis det nu skulle ske.
    Med hensyn til at tage den hjem havde jeg bare hentet den. Min blev bedækket i Nordjylland og vi bor på Fyn. Hun kom hjem da hun ikke ville bedækkes mere (efter 1,5 uge). Hun blev kørt hjem onsdag aften og var hjemme til midnat, og dagen efter kørte vi på dyrskue med hende (første dyrskue). Det var selvfølgelig ret stressende og måske heller ikke lige det jeg anbefaler, men hun holdt på føllet uden problemer.
    Så at tage hende hjem tvivler jeg på bliver for stressende smiley


Kommentér på:
Drægtig hoppe, scanning hvor mange gange

Annonce