{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Følpelsen - fra brun til rød ?!? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger så er mit føl ved at skifte pels og når han er ude i solen, så ser det dølme ud til at han går hen og blir rød.
MEN er det normalt at føl også skifter farve på man og hale ? Han har jo sort man og hale, men kigger man nærmere på hale og man kan man se at i de yderste hår at der er han rød.
Så... Ender det med at vi har et rødt føl i stedet for brun eller er det "bare" solen der har spillet os et puds ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Følpelsen - fra brun til rød ?!?
  • #2   4. apr 2004 Dejligt ...

    Det er jo første gang at jeg har føl, så jeg var ikke sikker på at det var normalt ... Men takker for svaret smiley


  • #3   4. apr 2004 jeg har været inde og tjekke ham. Jeg tror helt sikkert han bliver ved med at være brun, dog kan farven skifte noget til f.eks. en mørkere eller lysere brun.
    Det er rigtigt at enhest kan blive født rød eller sort og så blive skimmel, men så er der skimler på enten morens eller farens side.

    Jeg har aldrig set nogen skifte manfarve, så hvis den er sort nu, vil den forblive sort.

    Jeg har haft med føl og heste at gøre i over 35 år, og har aldrig set nogen skifte manfarve, men hvis nogen har beviser på det vil jeg da gerne se det, man skal jo lære så længe man lever.

    Men han er ellers bare et smukt føl, ham kan i være stolte af.


  • #4   4. apr 2004 Okai smiley

    Vi er også stolte af ham, men det var bare fordi i solen ser det ud som om at han er rød og det var jo derfor jeg spurgte smiley
    Men takker for rosen af ham og for oplysningen smiley


  • #7   8. apr 2004 Du kan prøve at se billeder af min Jokum. Han startede ud som sort. Hans mor er sort, hans far er sort, hans helbror er sort, så vi gik også udfra at han ville forblive sort. Men han er altså blevet mørkskimmel med rødligt skær i både man og hale (ved ikke lige hvor tydeligt det røde er på billedet). Mærkelige hest smiley

Kommentér på:
Følpelsen - fra brun til rød ?!?

Annonce