{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Alder for at kunne bedække ? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har denne fantastiske 8 måneder gammel Shetlænder hingst, lige kommet fra sin mor.
Mit spørgsmål er så : Hvor gammel må/skal de ca. være før de kan/må bedække ?

Har slet ikke tænkt mig at gør det nu !! Men havde planer om en gang i fremtiden, at han måske skulle prøve at bedække (:

Og så var det jo godt at vide hvor gammel de helst skulle være, før det kunne/måtte (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder for at kunne bedække ?
  • #1   21. mar 2009 Tja hingste KAN bedække når de har begge sten nede..

    jeg ville dog aldrig bedække før de har bedækningstilladelse......


  • #2   21. mar 2009 Hvordan får man tilladelse ?
    Det er en lille almindelig shetter hingst, ingen papire eller pas.
    Ved hvor dens mor er, men ved ellers intet.
    Han er helt almindelig uden noget (:
    Meget hingst, og savner sin mor (;


  • #3   21. mar 2009 hvorfor bedække med en hingst der ikke har stamtale???

    det er jo piratavl.


  • #4   21. mar 2009 Er der ikke mange der gør det ? :s
    Har aldrig prøvet det før, kender ikke noget til det, så ville lige forhøre mig hvordan det egentlig stod til. Troede egentlig godt man kunne tage en alm. hoppe og en alm hingst. Uden noget.
    Men okay (:

    Hvordan får man den så 'intregistreret' ? (:
    Kender dens mor, ved ikke om tidligere ejer kender faderen.
    Men de har moderen gående.


  • #5   21. mar 2009 han må da bedægge alle de hopper han vil..


  • #6   22. mar 2009 jeg kan ikke se problemet med piratavl, hvis man har en hoppe uden papirer, da det alligevel ikke ville kunne få nogen stamtavle det føl der kommer ud af avl på sådan en hoppe.

    ved godt at hvis man bruger en godkendt hingst, så kan føllet komme i forregister i det forbund faderen er kåret i, men der vil være lang vej til og ha avlet et føl på den stamme som kan komme i hovedregister..

    der findes da mange gode heste uden papirer...

    nogetadet er så, en shetter uden papirer kan du nok ikke tjene mange kr på og avle, tror tvært imod det vil koste dig penge, hvis det er med henblik på salg og fortjeneste...

    du skal huske på udgifter til dyrlæge, ekstra foder til hoppen i drægtigheden (og evt i diegivningen også) samt dyrlægetjek igen efter foling og vacc af føllet..


  • #7   22. mar 2009 Jeg ville ikke lade den bedække før den var 2 år gammel. Der er vel en grund til at hingste ikke kan komme til materialeprøve i de forskellige avlsforbund før de er 2 år gamle smiley

Kommentér på:
Alder for at kunne bedække ?

Annonce