{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Utrolig adfærdsændring {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen blevet så chokkeret over den ædfærdsændring min hoppe har præsenteret mig for..
Hun plejer at være den sødeste kærligste hoppe jeg nogen sinde har mødt uden at være påtrængende og stå på skødet af en. Hun har altid haft det kærligste udtryk og har taget alle til sig og passet på dem.. Jeg havde ikke haft min 2 års plag i ret mange dage før hun lagde mælk ned til den..
Nå, men vi ifoler hende sidste år og hun vender 180 grader og blev simpelthen så sur og tvær og tolerede absolut igenting.. Selv katten jagtede hun hele vejen ud af sin boks og vi var nødt til at spærre af så hun ikke kunne komme til hestene i naboboksene. Hun afviste alle på folden og var simpelthen så hidsig og tvær..
Da jeg lige var begyndt at lære at takle "min nye/gamle hest" mistede hun sit føl i fredags og så drejer hun igen 180 grader. Da jeg kom ud lørdag morgen hørte jeg et længe savnet vrinsk og der kom en hoppe travende mig i møde.. Det var helt underligt at min "gamle" hest var tilbage sådan lige pludselig så nu skal jeg lige spores tilbage igen..
Andre med hopper der ændre adfærd på en 2 øre..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utrolig adfærdsændring
  • #1   13. maj 2009 sådan kan hopper i fol godt være, hormorner ændre dem meget.

    Man kan også stå i modsatte tilfælde, hvor hoppen der normalt er sur og tvær, bliver det mest elskelige væsen på jord.

    Så det er helt normalt.


  • #2   13. maj 2009 Ja jeg står i den modsatte situation.
    MIn hoppe ville ikke lade os komme til hende, jo, men kun i hovedet og på halsen.
    Nu venter hun føl en af dagene, og de sidste mange måneder, er hun blevet mere og mere medgørlig.
    Jeg håber det fortsætter når føllet er kommet til verden. smiley


  • #3   13. maj 2009 Ja men alligevel.. Jeg synes det er voldsomt.. nu har jeg i et år gået og skulle passe på at jeg ikke bare tænkte på noget der måske kunne træde hende over tæerne, men nu kan jeg machere frem og tilbage hen over hende med store militær støvler og hun vifter ikke engang med et øre..

  • #4   13. maj 2009 Hvis det bare var "kommet snigende" havde jeg ikke været så overrasket, men det er fra dag til dag fra time til time...

  • #5   13. maj 2009 Ja, men sådan er hormoner.

    Vi har en bekendt, de havde en hoppe, som var normalt sød og rar.
    Lige så snart den havde folet, var den nærmest livsfarlig.
    Så de valgte at sælge den tilbage til tidligere ejer.
    Dem der efterfølgende købte den, måtte også levere tilbage, da den simpelthen blev et modbydelig bæst, når den fik føl.

    Så nu sælges den med en advarsel om ikke at få føl på den.


  • #6   13. maj 2009 Muligvis har hun haft ondt, hvis der har været noget galt derinde..

    Men ellers er det bare hormoner. De flyver rundt i hovedet på de kære damer. Vi har en sur mokke ude ved os, hun er ih så sagelig når hun er ifol. Næsten gennem hele gradviliteten.


Kommentér på:
Utrolig adfærdsændring

Annonce