{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Valg af hingst - stjerneføl?(varmblod) {{forumTopicSubject}}

Hej HG (:

Vores super dejlige hoppe, skal ifoles her i foråret. Vi er meget uenige (min mor og jeg) om hvilken hingst vi skal bruge til vores hoppe.

Hun er kåret i RDH, er 173 cm og en fantastisk hest med udstråling og personlighed. Efter Blue Hors Romanov med Traumdeuter som morfar.

Hvis man skalvære kritisk kunne hun bruge noget bedre bagbensaktion, bedre galop og så måske noget lidt mere "gummibold"-agtigt.
Hun er selv utrolig taktfast i sine gangarter, og skridter rigtig godt.

I kan se hende her:
http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=145639

Vi tænker måske noget Donnerhall eller Sandro Hit-blod - evt noget forædler?

Vi ønsker et smart og fuktionelt føl, med dressuregenskaber, gang og udstråling. Holdbarhed er også vigtigt. (;

Vi er villige til at bruge hingste fra udlandet, f.eks. Holland og Tyskland igennem Euro-hingste-sæd.

I må komme med alle de råd og forsalg der falder jer ind? Hvilke hingste passer til hende? Hvilke blodlinjer?

På forhånd tak! (:

PS. Hun venter sit første føl efter Tailormade Lancelot i år(:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hingst - stjerneføl?(varmblod)
  • #1   18. mar 2011 Jeg tænker umiddelbart Midt west ibi light.
    Han er en særdeles fornuftig hingst og har om nogen bevidst sin holdbarhed gennem hans mangeårige karriere.
    Ligeledes har han i meget høj grad været med til at tilføre ridelighed, smidighed, gangarter og arbejdssvilje til afkom.


  • #3   18. mar 2011 Jeg syntes Donnerhall ville være et godt valg! Han var da en fantastisk hingst, men det helt rigtige temperament! Og nogen gangearter der sagde spar2 (-:
    Held og lykke med valget (-:


  • #4   18. mar 2011 Lancelot fra Katrinelund! Til hingstekåringen fik han 10 i galop og 10 i skridt smiley Samtidig en meget forædlende hingst! Her kan du se ham: (link fjernet) (link fjernet) Ville helt klart overveje ham!

  • #5   18. mar 2011 Bøgegårdens Laurino..

    Min stjerne.. Laudino er efter ham smiley - der er desuden donnerhall, weltmeyer og Lauries crusador i ham.. - det kan man da kalde et stjerneføl smiley


  • #6   18. mar 2011 Nikoline - hun skriver, at hun skal have føl efter ham i år. :o)

  • #7   18. mar 2011 Hjortkjær: Jeg synes mådke Ibi-Light er ved at være for gammel, men kan rigtig godt lide ham. (;

    xxSB: Ham havde jeg også i tankerne, men er i tvivl om Sandro Hit blodet giver nok bagbensaktion, når det ikke er kombineret med f.eks. donnerhall-blod? (:

    Nikoline: Ham er hun allerede i fol med, og er enormt spændt på resultatet som gerne skulle kunne ses sidst i april! smiley

    Meldgård; Papirerne fejler i hvert fald intet, men synes ikke han ser så ædel ud i sig selv? (:


  • #8   19. mar 2011 Amalie Dyhrberg B
    Det jo lige præcis det jeg godt kan lide smiley frem for alle de unge hingste som endnu ikke har præsteret så meget og endnu ikke vist deres holdbarhed, det har midt west, der har gået i dressuren til for få år siden og stadig avler kanone egenskaber videre smiley


  • #9   19. mar 2011 Ville aldrig vælge midt vest ibi light hvis du ønsker dit afkom lidt mere forældet end din hoppe smiley

    Hvis du ønsker både donnerhall og sandro hit blod så tag et kig på Sir Donnerhall, han er en yderst dejlig hingst hvor de afkom jeg har set efter ham har haft en fin bagbens aktion + de har været været meget gummi boldt agtige smiley


  • #10   23. mar 2011 Sunny boy

    Her får du både Sandro hit /Donnerhall blodet, og samtidig har han bevst at han er i særklasse hvad angår afkom.

    Ellers en som Helgstrands Sieger Hit..? Her får du nemlig samme kombination af Sandro Hit/Donnerhall.



  • #11   23. mar 2011 Hvad med Fürstenball? Ham kan du finde på HP Horses... Der er Donnerhall i ham via hans mor, mener jeg...

Kommentér på:
Valg af hingst - stjerneføl?(varmblod)

Annonce