{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender nogen denne hingst`? :)
  • #1   15. dec 2011 Hvis det er en ældre hingst tror jeg nok jeg kender ham. Han stod hvor jeg havde hest engang. Men det er mange år siden så jeg skal nok lige hjem og lede efter billeder.

  • #2   15. dec 2011 der er en lille tråd om ham her fra hn http://www.heste-nettet.dk/forum/4/20748/20748/

  • #3   15. dec 2011 Du må meget gerne finde billeder hvis dette er muligt smiley er rimelig sikker på han er en ældre herre smiley

  • #4   15. dec 2011 Jeg har ikke umiddelbart fundet noget, og har ikke lige tid til at gå de gamle kasser igennem lige nu, men Nørrelund i Odense havde en Paridor omkring start 90'ere +/-. Jeg tror det var før han havde bedækningstilladelse. Han var hvert fald meget ung. Jeg tror ikke det var deres, eller også var han ejet fælles med andre. Husker ham som ikke sådan meget stor og lidt kompakt type, helt brun uden aftegn - men mange år siden så det hele er med forbehold smiley

  • #5   15. dec 2011 http://www.hest.no/blogg/blogg.html?bid=26318&blid=238569

    med billede smiley Han flyttede til Norge, så måske vil du have mere held ved at søge efter info om ham der

    Kan se han var ca 164-165, og blev enten slagtet i 2003 eller flyttede tilbage til Danmark i 2005...mon ikke han er død nu. En Cecilie Kilde havde ham i Norge.


  • #6   15. dec 2011 og fra http://mix.hestemarked.no/pop_printer_friendly.asp?TOPIC_ID=3946

    Paridor er født i 1987 hos Johs. Corneliussen i Danmark. Han er en Dansk Varmblods.

    På eksteriørkåring (DV) i 1990 fikk han for kropp: 9 8 8, lemmer 7 8, bevegelser 8 og helhet 9. Stangmål 165 cm. Han står oppført med samme poeng i 1991, samt følgende beskrivelse;Passende stor hingst av særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat hals. God skulder og manke. God overlinie. Velformet kryds. Lemmerne passende føre, og velstillede. Bevegelsen særdeles god. HJ.S. Mat. pr. 9 8 9 - 7 8 - 8 8 - 9.

    1 årig avlsgodkjennelse i 1991 (DH 417).

    Faren, Leonardo II, er født i Tyskland - og er ganske riktig Holsteiner. Moren, Parisienne, er en DV (RDH 1798) - født 1977 hos L. Konradi, Danmark. Hun står oppført med 12 avkom.

    Mor til Parisienne er Parisian (født 1973 hos Åge Ravn, Danmark)
    Mor til Parisian er Pari-Fine (født 1967 hos Åge Ravn, Danmark)
    Mor til Pari-Fine er Pari (født 1956 hos H. Maser, Tyskland)

    Far til Parisienne er Raimondo, og han er tyskfødt (Holsteiner).

    Skal fortsette å lete etter bilde, jeg vet jeg har et eller annet sted...

    Edit: for å legge til at Paridor står oppført med 25 avkom i Danmark.

    (link fjernet) - på denne siden ligger det en link til alle kårede norske hingster, men linken fungerer ikke. Men innehaver av siden vet kanskje mer + har bilde...


  • #8   15. dec 2011 nr 13

  • #9   16. dec 2011 Tusinde tak for din kanone hjælp, har hjulpet mig super meget:)

  • #10   22. dec 2011 en hoppestamme han er ud af er utrolig! Det er en af de stærkeste hoppestammer.

  • #11   28. dec 2014 det stutteri jeg arbejde på i 1989 ( stutteri skovgården)var medejer på Paridor ( sammen med møgelholdt hingstecenter), som er en halvbror til Landau. jeg har selv passet, striglet og gået mange ture med ham som helt ung, dejlig hingst. Han blev senere solgt til Norge, hvor han blev elite hingst. Hvad der siden er sket med ham ved jeg desværre ikke, men skøn var han smiley

Kommentér på:
Kender nogen denne hingst`? :)

Annonce