{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Køb af plag - overvejelser {{forumTopicSubject}}

Hejsa! :o)

Jeg gik egentlig og var klar til at købe hest, og har været ude og kigge.
MEN, nu var jeg så ude og besøge et stutteri idag, og forelskede mig i 2 forskellige dejlige plag.
Hende på stutteriet, har nogen heste jeg kan komme og ride gratis, og hvis jeg vælger at købe hest hos hende, kan de også være opstaldet der. (200 meter fra mit hjem, hvilket er skønt)

MEN, nu har jeg jo været rytter i 12-13 år efterhånden og har både redet ungheste, deltaget i tilridning med mere. Men har aldrig haft en plag.
Hjalp en dame med sine plag i ½ år, for nogen år siden, hvilket var virkelig fedt.
Vi trænede dem i forskellige ting, gik ture på veje osv. Tilvænning af forskellige dagligdags ting.

Vil helt sikkert mene at jeg er kvalificeret, men HVAD indebærer det og hvad skal jeg forvente? De er 2 år og det er islændere.

Kom gerne med din erfaring smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af plag - overvejelser
  • #2   26. feb 2012 Eva Maria - De står allerede et fantastisk sted i en kæææmpe løsdrift :o)
    Og jeg kan ride så meget jeg vil på stedet :o)

    Stutteri - Min plan var selv at lære hesten det grundlæggende under tilridning, og så sende den i træning hos en med stor forstand på islænder, for at udnytte dens gangarter optimalt :o)


  • #3   27. feb 2012 Jeg syntes selv det er rigtig fedt at arbejde med føl/plage. Man kan opbygge et hel fantastisk venskab og tillid. Det syntes jeg selv er meget vigtigt til den dag man kommer til tilridningen.. Jeg syntes at jo mere hesten er i hænder jo nemmere er den bare at tilride uden de store problemer, fordi den er vant til at arbejde med mennesket..

    Man skal dog lige have med i tankerne, hvis man køber et plag, at der aldrig er nogen garnti for hvad man får når hesten er vokset op, her tænker jeg også hestens holdbarhed, og hvad det er man skal bruge hesten til. Der findes jo heste som desværre ikke kan holde til ridebrug. Sådan en har jeg desværre. Men får man ellers dyret grundigt undersøgt af en dyrlæge inden køb, med røngten osv. Så står man noget mere sikkert..

    Nu kan jeg se det er islænder du kigger på, dem kender jeg ikke så meget til omkring sygdomme og den slags. smiley

    Men altså har man god tålmodighed og ikke har noget imod at vente med at ride i et par år, syntes jeg man skal gøre det. Sålænge man har en sund fornuft kan det næsten ikke gå hel galt.. smiley


Kommentér på:
Køb af plag - overvejelser

Annonce