{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krav til part ?
  • #1   4. nov 2013 nu har jeg kun haft part, og aldrig ejet, men det er godt nok meget forskelligt hvad folk tager for deres heste.

    I bund og grund skal du gøre som du synes er rimeligt - hvis potentielle parter så synes det er urimeligt, så opdager du det når du ingen parter får smiley

    Nej men nogen sætter pris efter hvad det koster dem at have hesten, andre sætter symbolske beløb. Udstyret følger jo som sådan hesten - så hvis du siger at prisen er for udstyrsslitage, og der så kommer en part der har en masse udstyr selv og ikke bruger dit - skal det så være gratis? Det kunne jo teknisk set godt hænde.

    Kravene er dælme osse i øst og vest... jeg har oplevet ejere hvor man som part har hesten/ponyen som sin egen på sine dage og ejeren stoler på at man har styr på det. Og så er der ejere der sætter en masse begrænsninger.


  • #2   4. nov 2013 Altså jeg synes godt, at man kan stille store krav til sin part, hvis hesten altså er ret godt uddannet.
    Jeg selv søger part til min - her har jeg næsten ingen krav, men hun er heller ikke redet meget og sådan noget..
    Man kan selvfølgelig sagtens kræve, at parten skal være bestemt antal år, skal muge ud eller fodre, osv..
    Man kan også godt stille krav til partens kunnen - men synes ikke, at det er særlig fair, hvis parten skal kunne ride LA3 til en pony, der kun må rides skovtur på smiley


  • #3   4. nov 2013 Jeg har kun parter nu og har før haft part på min hest den gang jeg havde.

    Det er meget individuelt hvad det skal koste, personligt synes jeg feks det ville være fair hvis parten bare betalte smed da det er parten der slider hovene. Men igen så kommer det jo an på hvor tit parten rider, jeg har os haft en part hvor jeg havde hesten halvdelen af ugen og betalte halvdelen af opstaldningen. Lige pt. Giver jeg ikke noget men har selv valgt at sige til ejeren at jeg sørger for foder nu og det udstyr vi selv mangler, men dette tager jeg selvfølgelig os med igen en gang med mindre det er fordi jeg har ødelagt ejerens udstyr


  • #4   4. nov 2013 Super mange tak smiley

    Hvad skal man holde øje med når man søger part til ens hest ?


  • #5   4. nov 2013 Jeg har selv part på en hest... og synes man som part bør behandle hesten som var det ens egen. Man skal overholde eventuelle aftaler som fx ikke presse hesten for hårdt (grundet manglende kondition el. alder), tage hensyn til eventuelle skader, staldarbejde, osv.
    Synes sagtens du kan tage et beløb for det. 300-400 kr for 2-3 dage (men beløbet kommer selvfølgelig an på hvilke muligheder man har som part)
    Er man nybegynder-let øvet synes jeg godt man kan forlange undervisning.. men man kan måske så gøre beløbet lavere, da det hurtigt kan løbe op i mange penge.. transport koster jo også..

    Bare min mening =)


  • #6   4. nov 2013 Om det ikke er en uerfaren type der bare laller rundt og ikke tænker på hesten. Han/hun skal kunne vide hvordan man behandler en hest, og hvordan man rider. Du kan jo prøve at holde øje med hvordan parten sørger for hesten, hvordan parten muger ud, rider og mange flere ting, mens du kigger på:-)

  • #7   4. nov 2013 Har tænkt på et beløb på 200 kr for 2-3 dage i løbet af ugen, da han kun skal bruges til tur, jordtræning, trick og akademisk ridning smiley

  • #8   4. nov 2013 Jeg giver 650kr for 2 dage om ugen. smiley

  • #9   4. nov 2013 Det kommer an på hvad du søger. Lægger du vægt på hvor dygtig parten fx er til at ride, er ambitiøs og kan være med til måske endda uddanne din hest .. så er det jo det du skal kigge efter.

    Du kan også kigge efter hyggerytter der vil bruge din hest til alternativ træning som fx jordtræning og bare en person der vil passe, stimulere og holde hesten lidt i gang på skovtur. =)


Kommentér på:
Krav til part ?

Annonce