{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Krav til part? {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget øm når det gælder min elskede hest Shade og vil ikke lade hvem som helst ride hende! - også da hun er en bestemt hest med meget stolthed og personlighed?

men her på det seneste har jeg ikke haft helt så meget tid som jeg plejer med alle eksamens forberedelse der er ved at gå igang på min skole?

så har jeg tænkt meget over om jeg måske skulle finde en part til hende men primært kun skulle ride dressur på hende? da hun er en hest der mister hurtigt muskler og jeg har brug for dressuren i min springning!

så det her jeg tænker? kan man godt bede en part om kun at ride dressur og intet andet? for har læst flere annoncer om dressur parter men der står der også skovturer i? men vil helst ikke lade andre end mig, min mor og en af vores venner ride hende i "naturen" da hun er mit kæreste eje og ikke vil have der sker noget med hende! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krav til part?
  • #3   28. jan 2014 jeg syntes ikke man kan tillade sig at sige at de kun må ride dressur, om det er dressur eller skovtur er vel et fedt.

    mine parter må alt så længe de selvfølgelig passer på, og giver besked hvis der sker noget, kan jeg overlade mine heste til dem på en dressur bane kan jeg også lade dem ride ud


  • #4   28. jan 2014 Jeg synes godt at man kan tillade sig det, men jeg ville holde mig langt væk. Jeg kører simpelthen død i det hvis jeg ikke må komme ud i naturen en gang i mellem, og jeg kan faktisk godt lide dressur så det er ikke problemet.
    Man kan jo også ride dressur i naturen.


  • #5   28. jan 2014 Altså jeg gad ikke ride en, hvor jeg kun måtte ride dressur, men derfor kan det jo godt være der er andre der vil smiley Men tror det bliver noget svære smiley

  • #8   28. jan 2014 Mit problem er at hun er meget hidsig i naturen og ikke den samme hest over hovedet som når hun er på banen..

    så kan der også bare ske mange i naturen og Shade er virkelig den type hest der tager tingene til sig så hvis hun får en dårlig oplevelse sidder den godt fast oppe i hovedet

    f.eks har jeg redet hende med pelham bid i springning fordi hun løber voldsomt efter springe men jeg fik et dårligt spring og forkert afstand så jeg kom til at hive hende i munden og efter den dag kunne jeg ikke springe hende i næsten 3 uger fordi hun godt kunne huske at det var ubehageligt .. smiley


  • #9   28. jan 2014 Lykke Theis: hun er på ingen måde ødelagt! i de periode hvor jeg ikke har redet hun hende så meget springer jeg ikke! og jeg bruger hverken pisk eller sporer når jeg springer da der ikke er behov for det - har kun redet med pisk til undervisning da undervis synes det? har dog ALDRID brugt den!

  • #10   28. jan 2014 Det bestemmer du jo også selv, jeg ville bare ikke henvende mig til en der kun søgte dressurpart. Muligvis finder du en rytter som kan tackle den, også på tur. Men det er jo selvfølgelig op til dig som ejer smiley

  • #11   28. jan 2014 Er bare bange for når de så rider i skoven at "parten" bare jorder rundt og springer hende osv - det vil jeg bare ikke have da hun som sagt tager hårdt på tingene hvis der sker noget smiley

  • #12   28. jan 2014 aarh, nu er det jo også forskel på en tur ud i det blå og så en tur hvor man jorder rundt og springer smiley Nu har jeg redet i 7 år og haft 5 parter og har altid holdt aftaler med ejer, dog har jeg haft nærmest helt frie tøjler med dem alle, men alligevel. Og jeg ved da at alle jeg har redet hos har været glad for mig smiley Ved godt der er nogle der laver ting og sager bag ejers ryg, men det kan jo altså også ske på en dressurbane smiley

  • #13   28. jan 2014 du kan jo overveje om du vil lade en part ride tur på hende og måske tage et lille spring i ny og næ(selvfølgelig med dig til stede) efter der er opbygget tillid mellem dig og en eventuel part, og når parten har fået føling med hesten efter fx. et 4-6 mrd... Du bliver nødtil at tro på at den part du vælger passer lige så godt på din hest som du selv vil gøre i alle situationer... Du kan jo fx. selv gå med ved siden af hesten på de første små skridt ture så du kan se hvordan det går og vise hvor det er bedst at ride...

  • #14   11. feb 2014 Jeg synes det er en god ide at finde en part til hende, hun er jo en enmandshest når man springer hende, for som du siger husker hun både gode og dårlige situationer, og hvis det skal fungere med det hele, er det bedst at man rider hende på samme måde især i spring.
    Du kan jo altid prøve at oprette en annonce og se hvilke slags henbændelser du får, det kan jo være at du med tiden får mere tiltro til din part, og hun/han kan få lov at gøre mere og mere..

    og btw, hvordan går det med guldklumpen? Savner hende som en gal! smiley (du kan jo altid lige skriv pb)


  • #15   11. feb 2014 Selvfølgelig kan du kræve at parte kun rider dressur, det er din hest, du kunne kræve at parten skulle have blåt hår og være 189 cm høj hvis du ville. Så må folk jo gøre op med sig selv, om det er noget de vil og kan leve op til.

    Jeg personligt, ville aldrig henvende mig på en part, jeg kun måtte ride dressur på. Det ville jeg køre død i i længden. smiley


Kommentér på:
Krav til part?

Annonce