{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Part - pris, kunnen, krav? {{forumTopicSubject}}

Da jeg er ved at lave en annonce omkring part på min ene pony vil jeg gerne lige finde ud af lidt mht. det andre giver.

- Hvor meget giver I for part om måneden?
- Hvor mange dage har I parten?
- Hvad må I med parten?
- Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
- Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
- Hvad skal I gøre når I har parten?
- Hvad kan ponyen/hesten?

Jeg har egentligt lagt en mere eller mindre fast pris på min, kan være den bliver reguleret, dog er jeg ikke helt færdig med annoncen.

Mine svar til spørgsmålene se således ud hvis det var for den pony:

-Hvor meget giver I for part om måneden?
350 kr. (prisen for beskæring).

- Hvor mange dage har I parten?
2-3 dage hver uge, dog skal der ikke betales ekstra hvis man nogle uger har flere dage pga. ejer.

- Hvad må I med parten?
Man må springe, ride dressur, ride tur (såfremt der er forældre med på turen, i hvert fald de første par gange, eller der er andre ryttere med), lave tricks, tage til stævner (dog for egen regning), få undervisning (såfremt denne er godkendt af ejer, dette skal også betales af part).

- Hvilke faciliteter er der på/omkring opstaldningstedet?
Fantastiske turmuligheder, hverken langt til skov eller strand, samt der er store marker hvorpå man må ride når de er høstede, der er anlagt flere, lange ridestier rundt i den fantastiske vestjyllandske natur.
På stedet er der ridebane m. lys, rotunde/roundpen, springfaciliteter samt ringridningsfaciliteter.

- Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
7830, Vestjylland.

- Hvad skal I gøre når I har parten?
Intet staldarbejde, de eneste krav er at man behandler ponyen ordentligt.

- Hvad kan ponyen/hesten?
Pt. skal man regne med en genoptræning efter skade, denne er dog påbegyndt.
Ponyen kan pt. gå dressur på omkring LC niveau, dog har han kapacitet til mere, målet er min. LA fra jorden (overføres forhåbentligt så dette også kan gøres fra ryggen).
Springer med god teknik og har fin kapacitet.

Hvad mener I, lyder dette fair for en part, mht. pris og hvad ponyen kan? Prisen vil muligvis blive reguleret mens ponyen skal genoptrænes.
Flere har sagt at prisen er passende for de krav der er fremstillet her, dog ville det da altid være rart at høre fra andre der evt. selv har part smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part - pris, kunnen, krav?
  • #1   12. dec 2013 Hvis det er de 350,- om måneden vil jeg mene det er helt fair smiley synes det super tilbud du har smiley

  • #2   12. dec 2013 Ja syntes det lyder super godt!
    Ville nok også skrive noget på med min. alder eller kunnen. smiley
    HVis at det var på fyn var jeg hoppet i med begge ben, lyder fantastisk og venligt! smiley


  • #3   12. dec 2013 - Hvor meget giver I for part om måneden?
    Jeg giver 200
    - Hvor mange dage har I parten?
    fast en gang, alt det jeg ellers kan, ferier har jeg hest det jeg vil (ca 4 gange på en uge)
    - Hvad må I med parten?
    alt.. Jeg rider dressur undervisning, ejer underviser gerne i spring, jeg må gerne ride tur, hygge rundt på jorden, lave tricks, vil jeg gøre hende bidløs, jamen så prøver jeg bare det
    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    Ingen staldarbejde(jeg fejer staldgang efter mig...) der er ridehal, ridebane, okay transport muligheder, tur muligheder er der også.
    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    Jeg bor i vejle, hesten stod lidt uden for vejle da jeg startede, hun står i Jelling nu pga. ejers uddannelse
    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    Jeg er sammen med hesten... Ikke mere end det. Almindelig pleje, følge op på mug i vinterhalvåret, Selv hente og lukke ud hvis jeg er der ude mens hestene står på fold. Jamen helt basic pleje.. Ikke noget som helst mere end det, hesten står på fuldpas...
    - Hvad kan ponyen/hesten?
    Hun var udtaget til DM i millytary for nogen år siden siden da hun var yngre (hesten er 18 nu, hun gik stævner som 12 årig men jeg ved ikke præcist hvornår hun blev taget ud af sporten) Hun går fin dressur når rytter kan koncentere sig, skide go lærer hest når det kommer til spring. Dog lidt nervøs når hun er alene og på tur. Ligger man noget tid i at træne det kan det blive bedre


  • #4   12. dec 2013 Jeg synes det lyder helt fair! smiley


    - Hvor meget giver I for part om måneden?
    600kr.

    - Hvor mange dage har I parten?
    2.

    - Hvad må I med parten?
    Alt, såfremt det er på hestens præmisser. smiley

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    Græsridebane, sandridebane inden for 20 væk med springfaciliteter, skov tæt på, gode turmuligheder.

    - Hvorhenne i landet er det?
    Måløv i Ballerup.

    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    Muge og fodre hestens løsdrift. - Og andre steder efter behov. smiley

    - Hvad kan ponyen/hesten?
    Ikke noget at råbe om der. smiley


  • #5   12. dec 2013 Har race og alder noget at sige for jer mht. prisen :)?

  • #6   12. dec 2013 Dem jeg kender der har haft part på SIlkeborg rideklub (SIR) 8600

    - Hvor meget giver I for part om måneden?
    1000kr

    - Hvor mange dage har I parten?
    3 dage og nr ejer ikke selv kan

    - Hvad må I med parten?
    Alt hvad man har lyst til, skoven ridehallen ja..

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    2 ridehaller, 4 udendørs sandbaner, stor græs bane, kæmpe skov ALT

    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    8600 silkeborg

    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    Ingenting ud over at ride og i weekenderne give hesten wrap

    - Hvad kan ponyen/hesten?
    ALt det grundlæggende og ofte fine dressur eller spring heste der står der nede


  • #7   12. dec 2013 jeg har en hest der mangler part, og til dine spørgsmål ville svarene være:
    Hvor meget giver I for part om måneden?
    500kr
    - Hvor mange dage har I parten?
    valgfrit
    - Hvad må I med parten?
    jordtræning, spring, dressur, tur, jagt osv... ingen tricks og ingen former for indspænding eller andre hjælpemidler, der må startes stævner men for partens regning, hesten skal dog i gang igen først.

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    ridebane, store marker, med ride stier, overkommelig afstand til ridehus og kommunal skov

    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    8960 tror jeg Randers sø

    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    passe den som var det din egen, muge boksen og strøg, indgå i ind og udluknings turnus

    - Hvad kan ponyen/hesten?
    den kan ikke alverden, men er ridelig, har dog stået stille i 2 år pga ejers manglende tid.


  • #9   12. dec 2013 Det kommer an på ret meget. smiley
    Altså, det kommer meget an på hvad man vil med hesten tænker jeg.

    Jeg har part på en islænder fordi jeg ikke ville andet end en hyggehest, med en masse tur i sig. Men efterhånden er jeg begyndt at interessere mig mere for spring og lidt mere seriøs ridning, så det har jeg klart in mind, når jeg skal kigge hest en dag. - Altså, race - Og ja, alder siger også lidt. smiley


  • #10   12. dec 2013 - Hvor meget giver I for part om måneden?
    Jeg betaler 0,- smiley

    - Hvor mange dage har I parten?
    Jeg kan komme og gå som jeg vil smiley

    - Hvad må I med parten?
    Jeg må gøre alt hvad jeg har lyst til smiley

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    Der er store marker rundt omkring gården, der må rides på.
    Ellers er der ridehal 4 km væk, som jeg altid kan blive kørt hen til.
    Self. strigle og vaskeplads smiley

    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    Det ligger 30 min. i bus fra hvor jeg bor (aalborg)

    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    Der er ikke noget jeg skal gøre, det er rimelig frit smiley

    - Hvad kan ponyen/hesten?
    Nu er der flere heste jeg har part i på samme sted, hingstene og vallakkerne er rideheste, hopperne er bare til avl, og så er der self. føllene som skal læres en del smiley

    Nu har jeg også været ret så heldig, og sjældent man får den mulighed som jeg har fået smiley


  • #11   12. dec 2013 Hvis jeg siger at det er en shetlænder på 9 år, 105 cm høj, synes dog større, kraftigt bygget (ej fed), ville det så gøre rigtig meget ved prisen, hvis man stadig kun tog udgangspunkt i det ponyen kan, bare selvom man har fået alder og race oplyst?

    Jeg ved godt at 'ryttermarkedet' ikke er så stort for shetlændere, men hvis man stadig kun tænker på hvad ponyen kan, og ikke på at den lige er den race.


  • #12   12. dec 2013 Jeg synes det giver et positivt indtryk af din pony, og var jeg lige en halv meter lavere og ikke 15 år gammel, var det klart sådan en jeg ville gå efter. smiley

  • #13   12. dec 2013 Hæhæ, jamen hvis du lige kan skrumpe lidt og blive lidt yngre, så er du da velkommen smiley

  • #14   12. dec 2013 Jeg syntes din pris er meget fair selvom det er en shetlænder, men det bliver nok lidt svære at finde en part til sådan en, end til en støre hest smiley

  • #15   12. dec 2013 Godt at vide smiley

  • #16   12. dec 2013 - Hvor meget giver I for part om måneden? 200 kr

    - Hvor mange dage har I parten? fast fredag,lørdag,søndag, dog som oftest minimum 6 ekstra dage i måneden

    - Hvad må I med parten? alt

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet? ridehus, bane tæt ved skov

    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel). 8541(århus)

    - Hvad skal I gøre når I har parten? tage klatter i træpille boks, blande foder, give hø

    - Hvad kan ponyen/hesten? han kan ikke så meget endnu da han ikke er særlig uddannet, så det er mig der står for videre uddannelsen af ham smiley


  • #17   12. dec 2013 Camilla: Jeg ved godt at det kan blive svært, men vil i hvert fald gøre nogle ihærdige forsøg - bare fordi han er lille skal han skam også have mulighed for en rytter smiley

  • #18   12. dec 2013 Har gratis part, men betaler selv for udstyr vis jeg har brug for det smiley Kan komme lige når jeg har lyst og må alting :D!
    Hun står 3 km fra mug og der er ingen faciliteter, men rideskoler nærliggende smiley Hun er dog kun 120 cm så jeg træner bare tricks, jordtræning og igang med tilkørsel ^^


  • #20   12. dec 2013 - Hvor meget giver I for part om måneden?
    200kr, køber selv udstyr hvis jeg føler han mangler

    - Hvor mange dage har I parten?
    Har ham som min egen, det er forskelligt hvor meget jeg er derude.

    - Hvad må I med parten?
    Der er ikke noget jeg har oplevet at jeg ikke må, dog har han spat som skal tages hensyn til.

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    Opvarmet rytterstue, indendørs strigleplads, udendørs strigleplads, ridebane på græs, gode tur muligheder hvor man kan ride ned til en sø og soppe.

    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    9400, Nordjylland. Bor dog selv i 9000, Nordjylland.

    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    Der er ikke rigtigt noget jeg 'skal' gøre.

    - Hvad kan ponyen/hesten?
    Næsten intet da jeg fik part på ham for 6 måneder siden, men nu er vi kommet så langt at at kan ride i alle 3 gangarter, longere, har også lært ham nogle trick smiley


  • #21   12. dec 2013 Hvor meget giver I for part om måneden?
    Gratis!
    Hvor mange dage har I parten?
    Altid, ligeså tit jeg har lyst. Skal skrive hvis jeg ikk kommer over og fodre.

    Hvad må I med parten?
    Lige det jeg har lyst til smiley

    Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    75 hektar skov omkring og ridebane!

    Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    Vest/midtjylland - 6800

    Hvad skal I gøre når I har parten?
    Fodre og strø når der trænger!

    Hvad kan ponyen/hesten?
    LA2 i dressur, dog skal hun trænes op da hun har stået stile i et halvt år. Og så kan hun springe lidt smiley


  • #22   12. dec 2013 - Hvor meget giver I for part om måneden?
    0 kroner. Betaler beskæring ca hver 3. Måned, det er 500 kr

    - Hvor mange dage har I parten?
    Hver dag hvis jeg har lyst smiley er den eneste der rider hesten.

    - Hvad må I med parten?
    Alt. Må både ride dressur, tur, springe og tage til stævne

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    Stald, gode folde, udendørs ridebane, gode turmuligheder og spring til rådighed

    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    6740 Bramming, ved Esbjerg.

    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    Intet. Men hjælper gerne med at lukke ind og strø og fodre. Og hjælper med udmugningen 1 gang ugentligt - men alt det er frivilligt.

    - Hvad kan ponyen/hesten?
    Springer mb på landsplan og kan vel gå en la i dressur hvis hun gør sig umage smiley
    En dejlig hest.

    Føler mig rigtig heldig smiley har en hest som min egen, og betaler kun smed. Og elsker at komme derude. Hesten står hos en privat, og der er kun 3 heste udover den jeg rider og vi er to der rider - mig og ejeren smiley


  • #23   12. dec 2013 Okay, har så vidt som muligt prøvet at lave en partannonce inde på Heste-Nettet nu, nogen der kunne være interesserede i at se den igennem, og evt. sige hvad der kunne gøres bedre :)?

  • #24   12. dec 2013 Med mine to sidste parter:

    - Hvor meget giver I for part om måneden?
    I tilfælde 1: Undervisning og medlemsskab af klubben, ellers intet
    I tilfælde 2: Undervisning

    - Hvor mange dage har I parten?
    2-3, alt efter hvordan det passede mig og ejeren i begge tilfælde

    - Hvad må I med parten?
    I tilfælde 1: Dressur/tur/spring i skoven
    I tilfælde 2: Kun dressur/tur grundet hans alder, men har tidligere også sprunget, og ham måtte jeg også starte stævner på.

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    I tilfælde 1: Gode turmuligheder til stor skov, og mindre skov lige ved siden af, samt dyrskuepladsen, oplyst 60*20 bane og væddeløbsbanen der kunne benyttes lige ved siden af.
    I tilfælde 2: Udendørs dressurbaner, udendørs springbane, ridehus, strand tæt på, ok tur muligheder.

    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    5250 Sanderum og 5240 Odense NØ

    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    I tilfælde 1: Muge og så enten blande foder til tre heste eller give hø eller halm (kun en af tingene)
    I tilfælde 2: Muge i weekenden, ellers kun blande foder

    - Hvad kan ponyen/hesten?
    I tilfælde 1: Dressur på LC niveau og forholdsvis ny i spring, så en LD ca.
    I tilfælde 2: LA dressur, kunne før springe på LB/LA


    Dog synes jeg ikke at dine 350 kr. lyder mega uretfærdigt, men jeg er generelt imod betaling af parter smiley


  • #26   12. dec 2013 Jeg vil gerne se annoncen smiley

  • #27   12. dec 2013 Hvor meget giver I for part om måneden?
    350. Men hvis jeg ikke lige har pengene, så er det også OK. Jeg får hjemmeboende SU, så hun kan godt følge mig.

    - Hvor mange dage har I parten?
    Tirsdag, onsdag og torsdag

    - Hvad må I med parten?
    Jeg må egentlig hvad jeg vil:-)

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    Udendørs bane med lys. Og super lækre turområder hvis man rider et kort stykke. Ridehal 2 km væk, dog langs meget befærdet vej.

    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    8930 Randers NØ

    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    Det vigtigste er at blande foder mindst hver tredje dag. Der er ind- og udluk, samt der bliver givet hø og halm.

    - Hvad kan ponyen/hesten?
    Gå det grundlæggende dressur og springe. Har dog kun sprunget hende én gang, da det nu er mørkt før jeg kan nå derud.


  • #28   12. dec 2013 Jeg ved ikke helt om du kan se den :)?

    (link fjernet)


  • #29   12. dec 2013 - Hvor meget giver I for part om måneden?
    Jeg giver 600 kr, men ejer går ned i pris hvis jeg skal have undervisning smiley

    - Hvor mange dage har I parten?
    2 dage fast om ugen, men jeg kan få hende flere dage

    - Hvad må I med parten?
    Jeg er dressurpart, men rider også ture på hende og jeg kan få lov at springe hvis jeg har lyst

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    Der er et ridehus, en udendørsbane og der er skov et stykke væk.

    - Hvorhenne i landet er det? I taastrup.cirka 30-40 minutter fra indre by (københavn)

    - Hvad skal I gøre når I har parten? Jeg skal fjerne klatter fra boks, lave hø poser og ride hende smiley

    - Hvad kan ponyen/hesten? Hun kan springe 180 cm og kan gå La i dressur

    Hun er en dv på 160.
    Jeg kan tage til stævner og ejer har tilbudt at sørge for transport for både hest og rytter


  • #30   12. dec 2013 - Hvor meget giver I for part om måneden?
    400 kr fast, og så betaler jeg får forsko hver tredje måned (350 KR)

    - Hvor mange dage har I parten?
    Så mange dage jeg har lyst smiley Jeg skriver hver søndag, hvilke dage jeg kommer i den kommende uge.

    - Hvad må I med parten?
    Stort set alt. Dressur, skovtur, spring, stævner, andre arrangementer osv

    - Hvilke faciliteter er der på opstaldningstedet?
    Fold, stald, gode turmuligheder og udendørs ridebane med lys.

    - Hvorhenne i landet er det? (postnummer og landsdel).
    7100 Vejle, syddanmark

    - Hvad skal I gøre når I har parten?
    Har ingen faste pligter i stalden, men grundet min bus har jeg ofte god tid, og så hjælper jeg til i stalden

    - Hvad kan ponyen/hesten?
    Rigtig godt redet, super godt opdraget, kan øvelser til LA, og stævneparat til foråret smiley


  • #31   12. dec 2013 Giver 700kr, må have ham stort set hver dag hvis jeg vil, må stortset alt så længe jeg behandler ham godt, gode store folde 2 stalde ridebane og skov 5 minutter væk, det er i Aalborg øst 9220, har ingen faste pligter, ponyen har vundet dm i ponygames og går La i dressur og spring smiley

  • #32   12. dec 2013 Synes det kommer an på om det er en hel part eller en halv part..
    Er det en hel part er det fair at betale hele opstaldningen, hvor ejer står for alt andet..
    Halv part synes jeg det er fair de betaler halvdelen af opstaldningen


Kommentér på:
Part - pris, kunnen, krav?

Annonce