{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Må jeg køre med min part? {{forumTopicSubject}}

Ja, min far altid kørt mine parter hvis jeg skulle til stævne. Jeg har forstået, at det var i orden så længe vi selvfølgelig havde pas på heste, det var under x antal km. samt vi havde en rutevejledning med. Vi snakker om klubstævner, det højeste jeg har startet er LB2 i dressur og LC i spring, samt lidt jagter, så det er jo ikke noget hesten som sådan bliver mere værd af. Min far har stort trailerkort.

Men nu har min onkel, som er inde i lastbilverden fortalt mig, at vi alligevel ikke må? jeg syntes jeg læser og læser, men bliver ikke klogere, de har i hvert fald ikke gjort det nemt med alle de regler.
Så hvordan er det, må man køre med en andens hest, hvis man har pas samt rutevejledning med og hesten ikke stiger i værdi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeg køre med min part?
  • #1   17. dec 2013 Der er Hvist noget med at hvis den stiger i pris af det den skal ud til må i ikke, det er sådan noget som kåring o.s.v .. Mener jeg at jeg har hørt smiley

  • #2   17. dec 2013 Du må ikke køre med hest uden trailerkort smiley

  • #3   17. dec 2013 Gyldenlund: Der står det er hendes far som kører med dem og at han har stort trailerkort smiley

    TS: Jeg ved det faktisk ikke, men burde man ikke kunne finde det på Google? smiley


  • #4   17. dec 2013 årh hjælper nok ikke så meget, men har faktisk også hørt at man ikke må køre med den, hvis man ikke ejer den.. -,-

  • #5   17. dec 2013 Jeg spurgte de to betjente der var til ved politistanden til Hesteliv 2013 i Hillerød for ca. en måned siden, og fik 100% stjernesikkert at vide at det må man altså godt smiley Der er meget forvirring omkring det, men når nu jeg har hørt det direkte fra politiet, vælger jeg at tro på det de siger.

  • #6   17. dec 2013 Prøv om dette kan hjælpe.

    Ellers ville jeg ringe til den politikreds du skal køre i og høre dem ad, eller ring direkte til fødevarestyrrelsen.

    http://www.foedevarestyrelsen.dk/_layouts/Netcompany.FVS0001/pages/GuideCategory.aspx?guideid=Hesteejer


  • #7   17. dec 2013 Der står en meget let forståelig beskrivelse af de nye regler i december måneds ridehesten blad smiley

  • #8   17. dec 2013 Det må du gerne (altså din far må). Hvis du vil være HELT på den sikre side, så kan du bede ejeren udforme noget skriftligt på, at du har part på hesten og dermed lov til at starte stævner på den og lægge det i den lille plastlomme bag i passet. Så er der ikke noget at komme efter, heller ikke selvom du ikke er ejer af hesten.


  • #9   17. dec 2013 Var til et kursus for to uger siden hos dyrlægen, og han siger at der kommer nye (og strengere) regler pr 1/1-2014. Kan ikke huske hvilke, men tror du kan google det.:-)
    Men jeg mener at så længe at distancen ikke er over 65km, så må du godt køre med den, og du må ikke hvis du fx skal til kåring med din hoppe og den stiger i værdi o.l.
    Det er meget forvirrende smiley


  • #10   17. dec 2013 Sarah, nemlig den har jeg fanget, men de små klasser til klubstævner gør den vel næppe mere værd? smiley

    Gyldenlund, min far har stort trailerkort, det står også skrevet smiley

    Men tak piger! smiley selvom jeg forsat syntes det kan være svært at finde rundt i, har spurgt den lokale politimand, men han vidste det faktisk heller ikke 100%

    Nanne, det er nemlig det med km. kunne bare ikke huske hvor mange det var præcist, men det er heller ikke noget problem, min far gider nemlig ikke køre til noget der tager længere end en halv time smiley


  • #11   17. dec 2013 Jeg var også til et kursus på et tidspunkt og da fik vi at vide at det skal dreje sig om en væsentlig værdiforøgelse, betjenten anså ikke engang en hoppekåring som en væsentlig værdiforøgelse, en hingstekåring ja, ej heller en alm stævnehest. En stævnehest må i øvrigt regnes for at stige løbende i værdi i takt med uddannelse og resultater, den stiger jo ikke 100.000 kr. i værdi fordi den vinder en LA eller for den sags skyld bliver B/A-hest.

  • #12   17. dec 2013 Lene H, det er det jeg mener. Den jeg rider pt. har aldrig været til stævne samt den er 18 år, ud over det har den for tykke luftrør, så ridningen foregår bidløst, så kommer stævnerne bliver det også udenfor klassen. så man må da være gal for at tro, at den vil stige i værdi smiley

Kommentér på:
Må jeg køre med min part?

Annonce