{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knytte bånd
  • #1   2. jan 2014 Er det ikke det samme som join up? Det der som montey robert og dem i heartland gør.. smiley
    Man jager hesten rundt indtil den anser dig som flokfører eller sådan noget... Der er delte meninger om det, og jeg ved ikke ret meget om det.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   2. jan 2014 hvis du knytter et bånd med en hest, skaber du en tillid mellem hest og ejer.
    dvs. du kan få hesten til at gøre ting den måske vil være bange for - netop fordi den stoler på dig.

    join up er noget helt andet, og har intet med at knytte bånd, det er ren psykist terror af hesten, og en metode der udelukkende knækker den.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   2. jan 2014 og join up, bliver kun brugt på VILD HESTE, ikke tam heste..

  • #5   2. jan 2014 Det bliver brugt på tam heste, desværre, men det er beregnet til vild heste.

  • #6   2. jan 2014 Hvad gør man så ved join up? smiley Ren nysgerrighed smiley

  • #8   2. jan 2014 Join up er hvor du jagter hesten, som du selv har skrevet. Du får ikke noget kærlighedsbånd ud af det, men du får en undersåt, fordi hesten ikke må være i tvivl om at den dør hvis den ikke ser dig som leder.
    Det svarer til at et menneske kommer hen til dig, sætter en pistol for dit hoved og siger at du skal gøre som personen siger, eller han skyder. Der vil man jo nok vælge at følge personen, af frygt for sit liv.


  • #9   2. jan 2014 At knytte bånd til en hest, er at forstå den og kunne kommunikere med den via dit kropssprog. At du knytter bånd til hesten, således at den stoler 100% på dig. smiley

  • #10   2. jan 2014 Hesten stoler ikke på dig når man har brugt join up. Det har MR selv udtalt, det er en hurtig måde at knække hesten på.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   2. jan 2014 team ponydrengene: ved join up, knækker du hesten psykisk, så den bliver ''tvunget'' til at stole på dig, fordi det er dens eneste udvej.

    anja a: join up, er udelukkende for vildheste, og bør på ingen måde bruges på tamheste. det er en af de vigtigste regler ved join up. det er skabt at Monty Roberts for at kunne tæmme indfangende vildheste.

    at man bruger join up på tamheste viser bare at man overhovedet ikke burde bruge den metode, da man ikke har sat sig nok ind i den smiley

    desuden hvis man vil have et ordentligt bånd med sin hest, bør man ikke ''true'' den, som join up går ud på, men der i mod arbejde sig frem til tillid, via tilvænning og rolig tilgang.


  • #13   2. jan 2014 Ej det lyder voldsomt... smiley

  • #14   2. jan 2014 Det kommer an på hvad du ligger i ordet.
    ordet i sig selv, handler jo om af få en bedre forståelse af sin hest, et venskab om man vil.
    Men det skal ikke sammenlignes med Montry Rs, metode Join up, som han også kalder at knytte bånd. i hans metode der har hesten ikke noget valg, og man indlærer hurtigt en "underkast dig mig, og følg mig" ellers stopper jeg ikke med at jage dig rundt.
    Den metode er yderst stressfuldt for hesten, og kan enlig bedre betegnelske sig ved at knække hesten.
    Montry har selv efter mange år, inderømmet at det mååske ikke er helt smart at gøre.
    Montry var en af de første New age træner, og på det tidspunkt kunne det være at det lød som en super ide - men heldigvis bliver hesteverden klogere i takt med at vi også får forsket i hestens hjerne.


  • #15   2. jan 2014 Det er et synonym for 'Knæk og tving hesten' inden for join up. Der står der gerne i bøgerne at når du først har overfaldet dit dyr psykisk så har du 'knyttet bånd'. Hvilket står der for at pynte. Det lyder jo ikke godt at skrive 'så har du dig en tjener pga tvang' smiley

    Astrid har dog ret, at få tillid til ens hest og så join up er 2 umulige ting.


  • Emma N
    Emma N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 8 Følgere: 11 Svar: 8
    #16   2. jan 2014 Ren nysgerrighed! findes der andre metoder til at knytte bånd??

  • #17   2. jan 2014 Emma - Hver sammen med din hest. Strigl, rid, hyg, kæl, hav det sjovt, studer hestens adfærd, lær dens grænser osv. Alt det er med til at knytte et bånd

  • #19   2. jan 2014 Emma

    Ja det kaldes normal omgang med din hest.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   2. jan 2014 anja: hvis man syntes det er fint at stresse og knække ens hest, og derfor bruge det som træning - især når metoden udelukkende er for vildheste, så gør det..

    hvis hesten ikke har taget ''skade'' er det ikke blevet gjort korrekt, også er det ikke join up.


  • #21   2. jan 2014 Hvad er det man gør i join up der er så forfærdeligt
    Og hvad er join up


  • #22   2. jan 2014 Det har vi svaret på, Sandra.

  • #23   2. jan 2014 Er Join up ikke det samme som at knytte bånd?

  • #24   2. jan 2014 Mathilde - Nej. Ved join up knækker du hesten psykisk og får en slave. Det er bare et populært udtryk for at sælge metoden.

  • #25   2. jan 2014 Altså jeg har forstået det dårlige ved join up, men hvordan går man det? Jeg ved at når man knytter bånd driver man hesten rundt indtil den sænker hovedet, laver tygge-bevægelser og retter et ene øre ind mod en. Så sænker man hovedet og skulderen og stopper med at drive den rundt. Så skulle hesten meget gerne komme indtil én og følge efter en. Hvis ikke gør man det igen.
    Men hvordan foregår join up siden det virker anderledes? smiley


  • #26   2. jan 2014 Når man laver join up, skal du stresse hesten rundt, og den må ikke være i tvivl om at den dør hvis den ikke lystrer dig. Stresser du ikke hesten, laver du ikke rigtig join up.

  • #27   2. jan 2014 Altså nu har jeg lige set en video med join up, og for mig ligner det samme teknik som knytte-bånd?

  • #28   2. jan 2014 Christine. Det er også det samme, så vidt jeg har forstået. Knytte bånd er bare en finere måde at sige det på.. Man gør det samme som i join up.

  • #30   2. jan 2014 Christine

    Du opnår kun den reaktion af en hest hvis du har stresset og jaget den. Den overgiver sig fordi den ingen anden mulighed har. Det er psykisk vold. Det er det frygtelige.


  • #31   2. jan 2014 det de gør i herartland bøgerne når de skal knytte bånd til hestene hvordan er det 100% de gør er det det samme som join up eller hvordan ? smiley

  • #32   2. jan 2014 Louise

    Jo det er det samme. Men som i alle bøger bliver det bare fremstillet så ih oh åh så smukt.
    Desværre ikke til nogen fordel for så mange naive børn der tror på det der står i en fantasi bog er korrekt.


Kommentér på:
knytte bånd

Annonce