{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knytte Bånd
  • #1   12. feb 2013 Søg herinde, der er lige blevet oprettet to indlæg om det id dag (-;

  • #2   12. feb 2013 Ved at bruge tid med den og få en masse positive oplevelser smiley

  • #4   12. feb 2013 Har du læst Heartland? Haha smiley
    Ej, er det den metode fra Heartland bøgerne eller bare at få et godt forhold til sin hypper? smiley


  • #5   12. feb 2013 Hvis det er det fra heartland bøgerne så heder det "Join-up" in real life smiley

  • #6   12. feb 2013 Jeps, det hedder Join-Up smiley

    Gjort populær af Monty Roberts, i starten hed det 'Whip Breaking' men lad dig ikke skræmme af alle de frygtelige ting folk siger herinde smiley

    Hvis det er Join Up så vil jeg gerne snakke med dig om det over PB hvis det er smiley


  • #7   12. feb 2013 Sørger for at lære den at kende, vejlede den, få positive oplevelser og være dens hjælper og leder. Hermed opnås tillid, og med tiden et bånd.

  • #8   12. feb 2013 Istosserne. Pas nu på med at vejlede unge ud i noget du ikke helt har styr på :). En ting er du er fan af join-up lige pludseligt, en anden ting er at det kan være endnu mere farligt hvis man ikke har styr på hvad man laver og ikke har en fysisk underviser.

    Og til TS: Gåture, hygge, jordtræning... Alt hvad der skaber glæde for dig og især hesten giver tætte forhold :).


  • #9   12. feb 2013 Camilla Stormont:

    Hvorfra ved du jeg ikke har styr på det? smiley Jeg har skam underviser på du. Synes det er sjovt du antager at jeg bare vil vejlede og sige til hende: 'Gå ud og lav join up!' når jeg i de andre tråde har lagt meget tryk på at det netop ikke er noget man skal gøre uden underviser og alene?? smiley

    Jeg vil bare ikke lade hende danne meninger ud fra andre piger her på HG som siger det er psykisk vold osv.. smiley
    Jeg ville sige til hende at hun skal lave sin egen mening men vil også sikre mig at hun ikke bliver skræmt væk fordi join up netop er et rigtig godt redskab!


  • #10   12. feb 2013 Et godt bånd får man ved at være sammen med hesten, give den positive oplevelser og vise at man er stabil og til at stole på (dvs rolig og ens i sine signaler så den ved hvad du vil)..

    Istosserne: Hun må vel selv om hvad hun vil danne sin mening ud fra, hvis hun nu synes at det modstanderne skriver er mest fornuftigt.. Hvis du mener hun skal danne sin egen mening så skal hun jo netop høre alle sider..


  • #11   12. feb 2013 Signe: Ja, selvfølgelig smiley Men jeg blev afskrækket fra det her fordi at alle dem som var for Join Up blev også bare kimet ned af modstanderne og næsten det eneste man høre herinde er: 'Det er psykisk vold. Du får en slave ud af din hest. Du får en mentalt død hest' osv. smiley

  • #12   12. feb 2013 Istosserne: Hvis det nu er "vores" (ja nu taler jeg åbenbart for en gruppe xD)'s mening, så er det vel heller ikke forkert. Det er jo ligesom bidløs debatter, konkurrence ridnings debatter osv, folk ender i mudderkasting fordi de ikke gider høre på argumenter og ændre sin holdning. Jeg var engang join-up fan, jeg lyttede, erfarede og skiftede mening, som med så mange andre ting :). HG er bare eksperter i mudderkastning og aggresive diskussioner.

  • #13   12. feb 2013 Nej, det er ikke forkert men man får bare det der skrækkelige blik i hovedet af heste der bliver jagtet rundt til de driver af sved herinde på hestegalleri og det synes jeg er så synd, for den slags join up jeg laver er ikke nær det smiley

  • #14   12. feb 2013 Som folk har sagt før er "join-up" et navn som Monty Roberts har for hans metoder, og hans metoder er jeg dybt i mod smiley

  • #15   13. feb 2013 Istosserne: Men "korrekt" join-up er et voldsomt psykisk pres som kan ende med en knækket eller katatonisk hest.. Jeg ved godt man kan modificere det og gøre det blidere (jeg ser stadig ikke ideen, da det man opnår jo blot er tillært adfærd og intet har med tillid eller lederskab at gøre) .. Men Join-up er Montys metode og den er hård og det er rovdyrsprog, og når folk spørger om det er man nød til at regne med at de snakker om den originale metode..

  • #16   13. feb 2013 Du får et godt bånd til din hest, ved at være der for den og bruge tid på den, lave ting den synes er sjove og rare, og generelt behandle den ordentligt, holde den fri for smerter og ubehag osv. smiley

    Hvis du tænker på den metoder der bruges i heartland-bøgerne, så bare hold dig fra det, det skader mere end det gavner. smiley Vil råde dig til at læse det Signe skriver her i tråden, for det er sgu altid så fornuftigt og pædagoisk forklaret. smiley

    Og så vil jeg sige god fornøjelse til dig og din hest, jeg håber du med tiden for et godt forhold til din hest, og husk på at det netop kan tage rigtig lang tid. smiley


  • #17   13. feb 2013 Istosserne - Hvis du ikke gør som Monty gør, så laver du ikke jon up. Længere er den jo ikke. smiley Og din metode er jo slet ikke så hård som Montys, så det du laver er ikke join up, men garanteret en langt bedre metode at bruge. smiley

  • #18   13. feb 2013 Jeg vil ikke dreje det her ind på ENDNU en join up debat!

  • #20   13. feb 2013 I realiteten er Join up bare at man jagter hesten rundt ind til den overgiver sig, kan ikke anbefales.

  • #21   13. feb 2013 Istosserne - Det tror jeg heller ikke at nogen af os andre vil. smiley Vi er bare trætte af folk der bruger ordet forkert. smiley

  • #22   13. feb 2013 Det er også noget, som kommer med tiden... Jo mere tid du bruger på din hest - jo mere tryghed. Det kan ikke bare komme fra den ene dag til den anden :-))

  • #23   13. feb 2013 leg med hesten, gør hvad den synes er sjovt! Men bestemt også noget, der styrker dens selvtillid, det gør den også gladere for dig.
    Min Tritla fik en sommer pollenallergi, og jeg red hende derfor ikke før dyrlægen fandt kur. Så begyndte jeg på noget klikkertræning, som udfordrede hende på en psykisk måde i modsætningen til den fysiske måde hun jo ellers kendte. Hun ELSKER det, har fået bedre selvtillid, og det har styrket vores bånd. Desuden elsker hun at springe, så det gør vi også lidt af nogle gange.
    Udover det så bare lav noget du ellers måske ikke laver med hesten. Hent den på marken nogle gange, blot for at trække den ind til en gang strigling og en godbid. Og så ud igen, så den ikke nødvendigvis skal lave noget.
    Gå massere af lange ture med den bare jer to.
    Den slags.
    Båndet bliver forstærket alt efter hvor meget i er sammen, og hvad i laver når i er sammen.. smiley


  • #24   13. feb 2013 Jeg rider på hende og har også trækket turer med hende. Nogen gange kommer hun også ned til mig og for græs på vores mark, hvor jeg også bare hygger med hende smiley
    Ps. det ikke til mig hvis i tror det, det er til en veninde.
    Jeg har et vidunderligt forhold til min lille isbamse smiley


Kommentér på:
Knytte Bånd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce