{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Står lidt i et dilemma... {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Normalt bruger jeg ikke jeres forum så meget. Men lige nu, har jeg brug for jeres syn på sagen.. smiley

Jeg mistede min mor i August måned, og i den forbindelse kom vi af med alle vores dyr, og hestene (Fuldblod, Milton og Shetlænder, Flipper) Blev flyttet over til min mor's kærestes gård, hvor han tilbød de begge kunne stå, ligeså længe vi havde brug for det. Flipper blev bundet på et stykke græs ved siden af folden, og Milton gik sammen med hans andre heste.. Han er hestehandler, så de skulle ikke gå alene.

Milton er 15 år gammel og har gigt i begge bagben, da han er gammel galop hest, og kan derfor ikke længere bruges som ride hest...

Aftalen var, at Milton skulle slagtes og Flipper skulle så have nyt hjem..

Efter min mor dør, finder jeg så ud af, at Milton aldrig er blevet betalt, og derfor stadig tilhøre, min mor's kærestes bror.. De vælger, at han ikke skal slagtes, men skal gå som foldmakker, til en af deres hopper...

En måned efter min mor dør, får hendes kæreste, Flipper aflivet, uden vores tilladelse, med begrundelsen "i ville alligevel ikke kunne sælge ham".. Og da Flipper hverken var chippet eller havde papire, var der ikke meget at gøre, i den forbindelse...

Men efter denne oplevelse, har jeg mistet tilliden til min mors kæreste, og jeg frygter mere end noget andet, at Milton skal med på Hjallerupmarkede iår, og bliver solgt som ridehest.. De har før solgt heste med fejl og skader, det ved jeg, fordi jeg har arbejdet for ham.

Jeg overvejer nu, at købe Milton tilbage, og selv få ham slagtet... Problemet er bare, at jeg sidder rigtig stramt i det, økonomisk, og kan næsten ikke få det til at hænge sammen... Jeg kan sagtens købe ham, men jeg har ikke råd til at have ham opstaldet et sted, indtil han kan blive slagtet...
- Men min samvittighed går bare hellere ikke til, at skulle se min makker stå, på Hjallerupmarkede, og evt. blive solgt som ridehest, som han slet ikke egner sig til.. Og slet ikke med Miltons fortid, som kan læses på hans profil....

What to do? Hvad siger i? Syntes det hele er lidt noget rod :s smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Står lidt i et dilemma...
Kommentér på:
Står lidt i et dilemma...

Annonce