{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Bomløse sadler {{forumTopicSubject}}

Godmogen..

Jeg oververjer virkelig en bomløs (tror jeg smiley ) til min runde og brede islænder... det er svært at finde en sadel der er SÅ bred uden at jeg skal ofre mange tusind kroner på det... og det vil jeg ikke, men skal selvfølgelig stadig have noget der ligger ordenligt.

Jeg har ingen forstand på bomløse smiley og troede det var så nemt bare at købe en og vupti så lå den... men jeg er da blevet kloger efter surfen på nettet.. man kan skifte kopjern (troede ikke de havde et) osv.

Nu skal jeg bruge hjælp!! Hvad modeller vil i anbefale mig??

jeg rider ture men rider også på bane, så vil jo helt have en der er lidt dressur tonet ( er dressur rytter gennem 18år og er nok lidt skadet smiley )

hilsne henriette
håber i vil smide en kommentar med et forslag hvad i synes jeg skal gå efter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløse sadler
  • #1   18. jan 2014 Dressurbomløs til islænder? Der vil jeg nokl sige at baloun er vejen frem. De er ekstremt korte og fleksible. De har hellere ikke kopfjern - jeg tror at dem du tænker på enten er flexbom eller hybrider.

    De ligger i den dyre ende, men hvis det skal fungere som din primære sadel, så tror jeg at du bliver træt af alt andet i længden. Sensation sadlerne er f.eks lækre og meget vehagelige, men jeg kender folk der ikke kan være med til galoppen i skoven fordi de ikke sidder godt nok fast - det dur jo ikke.

    jeg har også hørt godt om Barefoot London (som skulle være godkendt til dressur), men har ikke erfaring med dem. Generelt bryder jeg mig bare ikke om barefootsadlernes udseende, men det er en ren smagssag.

    ... jeg kan egentligt hellere ikke så godt lide det læder man bruger på baloun, men det er jeg mere villig til at gå på kompromis med, da de er vanvittigt gode at sidde i (og også for hesten).


    Selv har jeg en spansk bomløs, og jeg elsker den - men kun som sekundær sadel, Mine primære sadler er hhv Jaguar og PH. Begge med bom. PH vil jeg i øvrigt godt anbefale hvis du leder efter noget der kan skræddersyes hesten - de fås pgså med et dybere sæde til den mere dressur-agtige rytter (dem er der altså en del af i islænderregi).

    Pøj pøj med sadeljagten. smiley


  • #2   18. jan 2014 Sensation har flere forskellige modeller og det er uden kopfjern, så slipper du for at bekymre dig for om den passer.
    har haft meget svært ved at finde en sadel til min korte,.runde araber, men har nu sensation, som er helt perfekt og dejlig blød at sidde i.


  • #3   18. jan 2014 Og ps, det går helt fint med galoppen smiley

  • #5   18. jan 2014 Jeg har en contact primary som er et oplagt bud smiley

  • #6   18. jan 2014 Hvad er en dyr sadel for dig?
    Efter i et par år at ha bøvlet m sadler i mellem gruppen (5000-8000), og ofret penge i flere omgange på omstop, tilpas mm, bed jeg i det sure æble, solgte sadlen, sparede op og ønskede mig penge til en rund fødselsdag, og købte en sadel der lå perfekt til ham.
    Den kostede 15000 og var en demo.
    Her fik jeg en sadel der har mange tilpasningsmulugheder, puder, kiler, ændring af bomvidde, og som nu har ligget perfekt i 2 år uden at sku laves om på.

    På sigt blir det billigere, da der ik skal ske så meget m sadlen nu, og skifter jeg hesten, vil denne kunne tilpasses en hel del på alle måder, og kan bruges på de fleste.


  • #8   18. jan 2014 Jeg har en masterback 100% bomløs dressursadel. Den er uden cobjern og med flytbare paneler neden under. Dvs. Jeg ikke behøver specielt underlag og der er go rygsøjle frihed. Helt klart den bedste sadrl jeg nogen sinde har købt..

  • #9   18. jan 2014 Jeg har en sensation G4 smiley den bedste sadel der findes på det bomløse marked!
    pt. er der en brugt til salg til 9000, hvilket ellers sker meget sjældent smiley
    min er snart 3 år mener jeg og den ser stadig ny ud!
    jeg har købt en skito interpad til den, så jeg kan ride med alm. underlag
    http://www.optimalsadel.dk/product_info.php?cPath=47_51_83&products_id=684&sessionid=72fe84a9820cc33603411a8c1fa40f94

    den er dyr ja, men tilgengæld er der ingen udgifter til sadelmager osv. og du behøver ikke bekymre dig om sadlen kommer til at trykke hesten


  • #10   18. jan 2014 jeg har en Barefoot Cheyenne til min meget brede og korte fjordhest. er super glad for den den er blevet brugt til ham samt min gamle islænder og ligger i en pris omkring 4000 kr.

  • #12   18. jan 2014 Jeg har en Baloun C2, og jeg syndes den er fin i kvalitet, men hvad ved jeg også lige om det har kun haft Santa Cruz, hurbertus, Kieffer, Stübben Scandica DL/Tristan og Passier gg. før.
    Og så har jeg været ved kursus ved en sadel mager.
    Min Baloun C2, bruge jeg til min araber hingst, som de flest araber har han også en kort ryg, og der ligge den godt på, jeg bruger den også til mine andre heste, både de helt store heste og de små ponyer. Jeg har ikke fundet en i nu som den ikke kan lægge på. Jeg har en gang imellem heste ind til ridning, og der bruger jeg også den.


  • #13   18. jan 2014 Jeg har haft en barefoot bomløs Stella. Den lå godt, men knirkede som en gal. Og desuden var den meget bred at sidde i.
    Har i stedet købt en ny wintec sadel hvor man kan udskifte kopjern. De findes også i en ny og bredere udgave. Er virkelig tilfreds med den.


Kommentér på:
Bomløse sadler

Annonce