{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Dorthe R
Dorthe R
Tilmeldt:
19. okt 2009
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95

Bomløse sadler {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaringer med bomløse sadler? Jeg er ved at være godt og grundig træt af sadel-helvedet. Finder jeg en sadel der passer hesten, så passer den ikke mig og omvendt. Sidste køb gik jeg på kompromis med mig selv og tænkte, at når bare sadlen passer hesten og den er glad og samarbejdsvilling, så må jeg kunne lære at holde af sadlen. Men ak og ve. Jeg har stadig ikke vænnet mig til den og kan simpelthen ikke sidde i sadlen og så hjælper det jo ikke meget, at hesten trives med den. Så derfor er jeg begyndt at overveje bomløse sadler, men synes bare at de er lidt dyre, da jeg plejer at købe sadler til 5-6000 og fungerer det så heller ikke med en bomløs, står jeg med en dyr sadel, jeg måske ikke kan komme af med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløse sadler
  • #1   2. mar 2014 Jeg er glad for Sensation G4 smiley
    Freemax er ok for rytteren men noget lort for hesten da den er meget stiv.

    Mvh TT


  • #2   2. mar 2014
    Barefoot har sadeler i det prisleje :o). Det er dog stadig ikke alle der bryder sig om dem uanset modellen. Men jeg mener man kan låne sadelen mod depositum på hvad de koster.

    Bomløse er der mange af i alle prisklasser og udformninger.

    Du kunne evt. også overveje en med læderbom fra http://lusitano.mono.net/ :o)


  • #3   2. mar 2014 Personligt er jeg faldet pladask for barefoot sadlerne - synes de fungerer godt til de aller fleste heste og nu hvor jeg selv har vænnet mig til dem kan jeg næsten ikke ride i en bomsadel mere (kan godt men vil sørme hellere ride i en bomløs da ;))

    Jeg havde lidt tid om at vænne mig til den bomløse da jeg personligt følte at der pludselig var meget mere hest (og bevægelse!) under mig så jeg skulle lige genfidne balancen - men jeg er simpelthen blevet så glad for de bomløse.

    Du kan evt kigge på www.barefoot-danmark.dk der har de mange (fine!) sadler i det prisleje smiley

    Hvis det er muligt ville jeg nok forsøge at finde en sadel jeg kunne låne i en periode først så du kan se om det faktisk er noget for dig.

    Jeg elsker som sagt de bomløse (bruger personligt barefoot men har også redet i andre mærker - også med stor glæde) men min søster eksempelvis kan ikke holde dem ud. Når hun skal ride nogle af mine vil hun helst op uden sadel for hun bryder sig ikke om at ride i de bomløse. Tænker at det er meget individuelt hvad man synes om at ride i dem smiley


  • #4   2. mar 2014 tror ikke jeg kommer til at smide numsen i andet end sensation sadler når vi snakker bomløst smiley de er ikke mindre end fantastiske!

  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #5   2. mar 2014 Jeg har, efter en endeløs kamp med bomsadler, samt ødelagt skulder hos min hest TRODS bomsadel, der passede, givet op og købt en Sensation Hybrid, som har været et MIRAKEL for båd mig selv og hesten - og den har fået thumbs up af dygtig kiropraktor også.

    Det er uden tvivl den bedste sadel jeg nogensinde har ejet, og har da vist haft 20-25 stykker gennem årene smiley


  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #6   2. mar 2014 Jeg har studeret de nævnte sadler lidt og synes, at nogle af dem nærmest ligner cowboysadler:-) rider i dressur i dem? Lusitano ligner bom sadler og det synes jeg også at contact sadlerne gør, men de er så til gengæld dyre.

  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #8   2. mar 2014 Mette hvad mener du med at den ikke gør noget godt for din opstilling? Jeg synes netop at de skriver, at sadlen fremmer opstillingen? Og hvordan er den fantastisk?

  • #9   2. mar 2014 Jeg har en Sensation Ride Jump og det er uden sammenligning den fedeste sadel jeg nogensinde har prøvet at sidde i. Den har været helt fantastisk for Jamiros ryg og den har hjulpet mig til en væsentlig bedre opstilling og til at få bedre styr på min mildest talt elendige højre side smiley Jeg synes den er alle, alle, alle pengene værd.

  • #11   9. mar 2014 Contact sadel!!! Jeg købte en brugt på dba for 9.500 kr - normalpris for ny er godt 16.000 monteret. Har absolut ikke fortrudt, fantastisk sadel som ligger på alle fra min pony, opstalders fede fjordbolle til min frederiksborg, som er pænt stor i det.
    det er en dressursadel, så man skal lige vænne sig til at sidde i den, hvis man er vant til barefoot eller kombisadler, men det kan godt lade sig gøre at springe i den smiley
    den mest fantastiske sadel jeg har redet i - og den glider ikke frem på nogen heste. Selve opbygningen er ret smal, så selv brede heste bliver ok at sidde på i forhold til barefootsadler, som jeg selv synes bare gør brede heste endnu bredere.


  • #12   9. mar 2014 og lige for at kommentere Mettes opslag om opstilling, så gør den meget for din opstilling - den er udformet, så du ikke kan sidde forkert, tværtimod - har hørt flere som har prøvet min sadel sige, at de føler sig klemt fast, men det er kun fordi de er vant til at ride i kombisadler. Contactsadlen tvinger dig til at sidde korrekt pga. sin udformning.

  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #13   9. mar 2014 Christina. Hvilken en af contact sadlerne købte du? Jeg har kigget lidt på suprême , da jeg primært rider dressur, men også gerne vil på tur i ny og næ.

  • #14   9. mar 2014
    Fra Barefoot bruger jeg London sadelen til dressur - da jeg netop heller ikke lige har til en Contact fx, de er lækre men dyre.


  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #15   9. mar 2014 Ja de er desværre ret dyre, men ligner også mere en "rigtig" sadel.

  • #16   9. mar 2014
    Det gør de - det er hvad jeg gerne vil spare sammen med. Så "nøjes" jeg i mellemtiden selvom jeg er ganske tilfreds ;o).


Kommentér på:
Bomløse sadler

Annonce