{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Ville du gerne have en minikørepony? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, ja det er nok et lidt underligt spørgsmål sådan at fyre ud, men håber på i vil svare smiley

Sådan overordnet, er der så et marked for mennesker, som måske vil have en enkel shetlænder til at køre (hobby) ture, eller begynde at komme igang med kørsel?

Hvis nej, er der noget der har afholdt en? Tænker sådan noget som, for få tilkørte ponyer, svært at finde vogn/seletøj, eller måske at få lektioner omkring kørsel/påspændning ect? Hvad skulle der til?


Eller er det blot nej, fordi man ikke har lyst, tid eller penge? smiley


Og dem der måske har gjort det, hvad fik dig på den rette vej, købte du tilkørt pony eller tilkørte du selv.
Var det svært at finde passende udstyr til?



Jeg laver blot en lille slags skema over det, da jeg har nogle idéer, men ville gerne høre hestefolket i danmark om det:)




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du gerne have en minikørepony?
  • #1   23. jan 2014 Jeg køre ikke selv, min moster og onkel har et par ponyer de køre lidt med så jeg har siddet med tøjlerne og været med ude men jeg vil ikke selv.

    Jeg nyder hestene (som i de store) og nyder at ride. At køre er ikke noget jeg har mulighed eller lysten til, var det en minipony som jeg kunne køre eller ingen hest ville jeg nok vælge at køre noget hygge noget men det er ridningen her der trækker, ikke kørsel i hestevogn smiley


  • #3   23. jan 2014 Jeg kører kun og tilkører for andre. Underviser gerne andre. Har selv tilkørt alle mine... Jeg har en knæskade der gør at jeg ikke kommer til at ride igen, og vil ikke undvære lugten i næsen. Mit knæ kan ikke holde til at tumle de store så kærligheden til de små blomstrer lystigt...
    Udstyret finder jeg brugt herinde, men har planer om import, mangler bare en stabil leverandør.
    Køretæpper til de helt små laves næsten ikke, hvorfor jeg arbejder på at få nogle produceret eller selv producere dem...
    Min mand går i tanker om at bygge vogne (2 hjulet) så vi kan være leveringsdygtige i alt udstyr og ponyer... Så om få år sælger vi samlede pakker til ansvarsbevidste hesteejere...


  • #4   23. jan 2014 Jeg købte en helt rå føl.
    Men henblik på at køre hende til med tiden.
    Her 3 år efter er hun tilkørt, selvfølgelig ikke mere end alders svarende.
    Desværre er hun nu til salg da jeg ikke får hende brugt, er nok bare i bund og grund mest rytter.
    Jeg syntes det var nemt at finde udstyr, hvis man tager sig tid til at lære om tingene og fx måle hesten osv, så er det meget lige til.



    profilbillede
  • #5   23. jan 2014 Tak for dejlige uddybende svar smiley
    Jeg kører også selv med de små og synes det er fantastisk!

    Men flere må meget gerne også byde ind, ligemeget om man kører eller ej smiley


  • #6   23. jan 2014 Vi er i gang med at tilkøre den ene af vores, og er snart så langt, at vi kan køre "rigtigt", hun er helt kold i rumpen hvad det angår.
    Er jo til dem med de røde pas, og da vi har hingst og også udstiller ind imellem, er vi medlem af avlsforeningen, og har derigennem været til tilkøringshygge nogle gange her henover vinteren i vores lokale del af foreningen. Om det var svært at finde sele osv., njah, egentlig ikke, det handler om at man finder målene på ponyen og en sele der passer, og så har vi haft nogle med mere erfaring til at hjælpe os med tilpasningen. Men det har da klart været en fordel af have hjælp til det meste smiley


Kommentér på:
Ville du gerne have en minikørepony?

Annonce