{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Vil man have part på sådan en hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg allesammen.

Jeg begynder på mit studie på mandag, og har derfor ikke meget tid (eller lyst) til at ride og motionere min hest. Jeg er derfor begyndt at tænke over, om jeg mon skal finde en part til hende.

Problemet er, at hun ikke er blevet redet meget det sidste års tid. Jeg har redet lidt på hende engang imellem, men af forskellige årsager har jeg ikke haft tid eller lyst til at holde det ved lige.
En evt. part vil derfor blive nødt til at lægge et relativt stort arbejde i at genoptræne hende, hvis vedkommende ønsker at ride seriøst. Dertil kommer at hun ikke er helt ung mere - 16 år. Udover det bryder hun sig ikke om at være på tur alene - men det kan trænes. Jeg har haft udmærkede ture på hende alene, men det er mindst et år siden. Så det skal graves frem igen. Næste problem er, at hun ikke er helt trafiksikker, og ture vil indebære en del ridning ved vej. Igen, så har hun været mere trafiksikker, men pga. manglende træning skal det også graves frem igen.

Alt i alt ligger der meget arbejde i hende, hvis man ønsker at bruge hende til andet end let træning på bane og jordarbejde.

Hun er ikke trailervant, så der er ikke mulighed for at transportere hende til ridehal, medmindre man er villig til at hjælpe med at gøre hende trailervant.

Parten vil ikke have noget staldarbejde. Det vil som udgangspunkt ikke koste noget, eller evt. et symbolsk beløb (max. 100 kr), der fx skal fungere som en lille sikkerhed for mig, og til evt. slid på udstyr.

Er det overhovedet realistisk, at nogen gider sådan en part?
Og nej, dette er ikke en annonce.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil man have part på sådan en hest?
  • #1   29. jan 2014 Jah tror godt det realistisk men kun hvis det gratis HELT gratis =)

  • #3   29. jan 2014 Det lyder meget som min situation. Jeg fandt en rigtig sød part der vil bruge tid på hende. Hun har ret frie tøjler i forhold til hvad hun vil lave med hesten, jeg vil bare godkende det først hvis det er noget nyt.
    Min part er gratis, og har intet staldarbejde udover lige at tage en trillebør i boksen, i ny og næ . Hun er, så vidt jeg ved, rigtig glad for min hest, og nyder bare at bruge tid sammen med hende. Også selvom hesten kræver meget kedsommeligt arbejde


  • #4   29. jan 2014 Der findes nogen der gerne vil, men om der er en tæt på dig er jo svært at sige. Det er bare at oprette en annonce og se hvad der kommer. Vigtigst, vær ærlig overfor dem der henvender sig, præcis som du er i dette oplæg. Så kommer der ingen ubehagelige overraskelser

  • #5   29. jan 2014 Min dreng skulle genoptrænes, plus en masse andet efter udlån med forkert ridning..
    han måtte derfor kun rides i frem og ned ridning indtil han var klar til mere, han kan kun rides på bane, medmindre der er andre der går eller rider med da man ellers skal være meget stædig hvis man vil ud alene..
    Vi har ingen ridehus, hestene står i løsdrift, ingen dækken på ham osv osv osv.. og der er stald arbejde..

    Jeg fandt for over 6måneder siden knap 7 en fantastisk pige, hun var ikke vant til at ride hest (vant til pony), og hun blev smidt af tredje gang hun red ham, men hun rider stadig, hun har fået ham til at blive helt okay efter udlånet, de er begyndt at springe, rider ture sammen med mig, hun har fået ham til at få en fantastisk balance osv osv osv.. de er virkelig kommet langt sammen, og hun elsker ham over alt på jorden smiley

    Hun betaler intet men kommer tilgengæld også gerne selvom hun kun kan strigle og så ordner hun glædeligt stald, fodre osv, hun nyder bar at komme hos mig, hun har fået lov at ride min store dressur hest så meget hun vil fordi hun kommer og gør så uendeligt meget for mig..

    MEN jeg har os brugt ca. 5år på at finde den perfekte part til ham, har haft nogen forskellige, men enten har de ikke kunne takle ham eller os var de bar ikke stabile..

    Men de findes altså dem der gerne vil udfordres osv..


  • #6   29. jan 2014 Jeg vil som udgangspunkt gerne gøre det gratis, men har af mange forskellige fået anbefalet at tage lidt for det, som en ekstra sikkerhed for, at parten fx kommer og gør tingene o01rdentligt. Nej, det er ikke en 100% sikkerhed, men det er mindre risiko for at parten fx bliver væk, hvis vedkommende betaler for det.

    Der vil være ret frie tøjler, selvfølgelig vil jeg gerne godkende det hele og også gerne hjælpe når jeg har tid. Ellers vil der nok være mulighed for at have hende så mange dage man vil og når man vil. Det er et privat sted, så man kan være i fred, og staldejer vil sikkert også gerne hjælpe.

    Jeg har klart tænkt mig at være ærlig. :o) De finder jo ud af det hele på et tidspunkt alligevel, så ingen idé i at lyve eller holde noget skjult. :o)

    Det er heldigvis ikke første gang jeg skal have part på hende, men første gang i denne situation.


  • #7   29. jan 2014 Tror jeg ikke der ville være noget problem i, jeg selv ville gerne tage sådan en part smiley

  • #8   29. jan 2014 Maria - Tak for det indlæg, det gjorde mig lige lidt ekstra positiv omkring det! Det er præcis sådan en, jeg gerne vil finde. :o)

    Har tidligere desværre også været igennem en del parter til hende, som af forskellige årsager ikke duede. Så jeg er forberedt på, at det kan tage tid. :o)


  • #9   29. jan 2014 Jeg havde skrevet i min annonce at parten kostede 100 kr. Men da min part kom ud og så hesten og arbejdede med hende nogen gange, bestemte jeg mig for ikke at tage det op .. Hun gør mig en kæmpe tjeneste, og jeg er så glad for at min hest får noget opmærksomhed.
    Men nu er jeg også ret uafhængig af om min part kommer eller ej. For boksen bliver altid ordnet, og hestene bliver altid fodret og lukket ind/ud - uanset om min part er der. Så på den måde skal jeg ikke være sikker på om hun kommer eller ej. Jeg har ærlig talt ingen anelse om hvor ofte hun er ved min hest, jeg ved bare at hun kommer ihvertfald et par gange om ugen, eller skriver til mig hvis hun ikke kan. Ellers styrer hun det helt selv :o)


  • #10   29. jan 2014 Såfremt parten var gratis ville det være en fantastisk mulighed at få for både dig og din eventuelle part. smiley

  • #11   29. jan 2014 Også i den grad! smiley
    da jeg startede ud med min part var hun heller ikke blevet redet ordentlig i mange år, var ikke rigtig trafiksikker og gik ikke i trailer, en ting til er så at hun har for tykke luftrør og derfor både række tunge og hoster under ridning.
    Men i første omgang jeg red hende fik jeg gjort hende trafiksikker, trods mine 14 år.
    Nu er jeg startet på på hende igen efter 3 år, så det køre jo forfra, at få muskler, kondi ovs. ligeledes er jeg også begyndt at vænne hende til traileren. Så jeg ville godt gide.

    Jeg er også lige startet op med en på 8, som kun lige blev ryttervant for 2 år siden. Så det er HELT forfra, også med trailer der smiley

    Men ja jeg ville gerne, og et eller andet sted er det da også meget sjovt, at arbejde med hesten på alle de punkter, istedet for det bare er 'nemt' selvom 'nemt' selvfølgelig også er rart smiley btw. her er der heller intet ridehus, så det er udenfor året rundt.


  • #12   29. jan 2014 CTS
    Hun er virkelig os fantastisk, vi har det kanon sammen og hun nyder mine drenge, vi har det så godt sammen at jeg ga hende en billet til appasionata i julegave, så på lørdag tager vi på jensens og derefter ind og ser det smiley

    er enormt glad for hende både på det venskabelige plan, men i sær på det hestemæssige..

    Hun havde den ridestil der hedder ride på tøjlerne da hun kom, men fra dag 1af lyttede hun til mig og hele hendes ridestil blev meget meget hurtigt ændret til ben og sæde..

    så ja alt i alt har jeg nok verdens mest perfekte part, så perfekt at jeg til hver en tid ville overlade mine drenge uden betænkeligheder i hendes varetægt hvis jeg var væk en længere periode, og sådan har jeg aldrig haft det med nogen da jeg er meget forsigtig med hvem der er alene med mine drenge smiley


  • #13   29. jan 2014 Tusind tak for jeres svar. :o)

    Jeg vil virkelig overveje at finde en part til hende. :o)


  • #14   29. jan 2014 Det vil jeg sagtens sige du kan! Der er mange heste - også til større pris pr måned - Der kræver lidt arbejde, men det er der jo nogen der bare finder interessant. smiley

  • #15   29. jan 2014 også i den grad, der findes masser af piger der vil tage udfordringen op og at du ikke skal have noget for det gør det nok kun mere attraktivt.

    Hvis du så samtidig er en god heste ejer og ikke stille overkommelige regler op, og man kan regne med dig, så er det bestemt muligt at finde en part.
    personligt var jeg sprunget til med det samme hvis du boede i mit nærområde


  • #16   29. jan 2014 Minder MEGET om min part, og vi hygger altså ret meget, det er gratis og jeg må alt smiley

  • #17   29. jan 2014 Ja det synes jeg lyder mega fedt, det at kunne være med"opbygge" en hest igen, og så kun til 100kr.! smiley

  • #18   29. jan 2014 Jeg har lige fundet mig en part, som vi pt, er igang med at genoptræne efter en lille kodeledsforvridning. Jeg ser det som et plus at jeg kan lære hesten at kende stille og roligt igennem genoptræningen og når den så er slut og han er fit for fight, så har jeg frie tøjler mht. stævner osv.

    Genoptræning er ikke noget der skræmmer mig ihvertfald, jeg hygger mig med ham her i starten smiley


  • #19   29. jan 2014 Jeg ville godt have part på din hest. Har haft en part der minde om din hest. Så ja ville jeg gerne

  • #20   29. jan 2014 Tusind tak for jeres svar, det er rart at høre, at hun ikke er helt håbløs smiley

  • #21   2. feb 2014 Det kan være meget svært at finde en part til sin hest.

    jeg har søgt i snart 3år, men der har ikke været nogle som har været interrasseret.

    Der er ingen stald arb og det er gratis
    Det eneste krav jeg har er at man skal være sød ved hestene


    profilbillede
  • #22   2. feb 2014 Lene - Ja, det er ikke altid lige let, desværre. :o(

    Jeg ledte selv et års tid, og havde 5-10 stk. ude, men ingen af dem var noget. Ikke fordi de ikke ville ride og passe hende, men der var så meget andet der gjorde, at jeg valgte dem fra.


Kommentér på:
Vil man have part på sådan en hest?

Annonce