{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Kan man sige man vil have pengende tilbage eller halvdelen ? {{forumTopicSubject}}

Ja, det er sådan jeg igår hentede en pakke jeg havde købt af en fra en person på en heste gruppe på Facebook hvor man sælger heste ting.
Jeg fik to billeder hvor de ikke ligner hinanden spørg så hvilket der er tæppet hvor vedkommende siger det er det samme kvaliteten af billedet var bare rigtig dårligt på det første hvor tæppet nærmeste er mørkegråt på det andet billed som lader til fra sælgeren af være den farve det er, er det blåt så er Intr og køber det.
Da jeg åbner pakken bliver jeg skuffet da det er helt sort/ meget mørkegråt og ikke blåt som på det gode billed, skriver til sælgeren og ja nu svarer hun self ikke mere selvom hun har set beskeden mit spørgsmål er kan jeg brokke mig og kræve pengende retur evt halvdelen da det jo ikke var den vare jeg regnede med ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man sige man vil have pengende tilbage eller halvdelen ?
  • #1   24. mar 2018 Spurgte du konkret hvilken farve det var inden køb? Jeg vil mene at du godt kan skrive, men hvis sælger har troet at du vidste at det var gråt, har i nok et problem der. Men synes altid at den bedste løsning er en god dialog smiley

  • #2   24. mar 2018 Jeg tænker lidt at der jo er et billede, som sikkert nok er tæppet, at farven så er svær at gennemskue er noget skidt. Hvis du ikke har gjort som Frida nævner, så vil jeg mene at du har valgt ikke at bese varen inden køb, så der er ikke noget at komme efter. Havde der nu været en skade eller lignende, så er det dog en anden snak.

  • #3   24. mar 2018 Det ligner bare farve mæssigt to vidt forskellige tæpper derfor jeg netop spurgte om det var det samme ja og det på det sidste vidste farven rigtig som er blåt .. smiley

  • #4   24. mar 2018 har selv prøvet det flere gange, så nu hvis jeg er i tvivl så spørger jeg efter et bedre billede

  • #5   24. mar 2018 Anja n : også det jeg bedre om også var det pludselig blåt så ville jeg gerne købe også fik jeg et der var sort/mørke gråt tænker mere keg ikke kan forstå det kan være det samme når det var meget flor blåt og ikke mørkeblåt men alm blå på det andet billed som skulle være det ??

  • #6   24. mar 2018 jeg er mere eller mindre holdt helt op med at købe brugte ting. jo hvis jeg kan hente det selv så gør jeg det. ellers ikke.
    har købt dækner som skulle være str 145, og så får man str 135, 155 eller 165 (?)
    et dækken som intet fejler er fyldt med huller
    byttede til et uldskridttæppe - som var med at gå helt op i enderne.her brokkede den anden part over at gamasher ikke var hvide nok. sjovt nok havde jeg skrevet at de var godt brugte... som om hendes tæppe var noget værd...

    nu ved jeg ikke hvor meget du har givet. Men jeg ville nok vælge at sælge det videre hvis det ikke lige er det jeg søger. det har jeg selv gjort flere gange. for det med at få sælger til at tage tingen retur det ville jeg ikke ture.


  • #7   24. mar 2018 Har du betalt med mobilpay? Hvis ja så send hende en besked om at handlen lever ik op til det lovede i announcen og det hun svare på da du spørg hende og derfor synes at det kun er fair at du får nogen penge retur, så begge parter kan stadig være tilfredse...og derfor sender en anmod til hende via mobilpay. Skriv at du nu sidder tilbage med en handel du ik er tilfreds med, det ville være det samme som at du kiggede på sort ur og køber det, men du får tilsendt et Hvidt ur.
    Må man handle på FB oprigtigt? Ellers tænker jeg at du måske også kunne skrive at du forventer at hun svare dig og i finder en løsning, ellers må du se dig nødsaget til at tag kontakt til FB og fortælle at hun er uærlig omkring sin handel... det bare en tanke og ved ik om man kan det på FB.
    du kan så vælge at beholde, bytte varen til ønskede farve med en anden sælger på brugtmarkedet eller sælge det.


  • #8   24. mar 2018 Tror den bliver lidt svær hvis du ikke har spurgt ind til konkret hvilken farve den er. Mennesker ser farver forskelligt - bare se på det med den der kjole, om den var sort og blå, eller om den var hvid og guld.. smiley
    De fleste så den som sort og blå, men der var bestemt også mange der så den som hvid og guld, og ved der har været mange andre tilfælde efterhånden, hvor ting har set ud til at være en farve for nogen, og en anden farve for nogle andre.

    Siger ikke at det er det der er sket her, men siger bare, at I kan have opfattet farven forskelligt, så hvis du ikke har spurgt ind til farven, kan det nok blive svært at overbevise hende om, at det ikke er det hun har lovet, hvis hun reelt set ikke har lovet det var nogen speciel farve.


  • #9   25. mar 2018 Hun var godt klar over farven var forskellig pga keg spurgte om det var forskellige og hun så nævnte kvalitetet på billedet så man bedre kunne se farven på det sidste billed hvor den tydeligt er blå.
    Men det jeg bare slet ikke forstår er hvordan er helt sort med med mørkegråt på kan se så klar blå (ikke mørkeblå men helt alm blå nok mere kongeblå ) ud på det næste billed ? ??


  • #10   25. mar 2018 Kan du lægge et billede ind af den farve som den skulle være? For lige med mørkeblå, sort, mørkegrå osv, der kan det være rigtig svært at se på billeder. Så hvis ikke du har spurgt hvilken farve det er eller sælger ikke har sagt det, eller det ikke fremgår virkelig tydeligt af billedet, så tror jeg ikke der er meget at gøre smiley

  • #11   26. mar 2018 Ja smiley
    Det første billed som var dårlig kvalitet


    profilbillede
  • #12   26. mar 2018 Det andet som var i god kvalitet smiley

    profilbillede
  • #13   26. mar 2018 Altså er det ikke i virkeligheden sort med grå brodering? Det kan man nemlig godt se på billedet at det er. Ja det kunne måske godt hurtigt se blåt ud, men hvis sælger ikke har vidst hvilke farve du mente da du spurgte om det havde samme farve som på sidste billede, så ved hun jo ikke at du ville have det var blåt. Derfor tror jeg ikke der er så meget at gøre desværre smiley

  • #14   26. mar 2018 Det er mere at det er så blåt jeg er også lidt nysserig på hvordan kvaliteten på billedet kan gøre det blå når det nemlig er sort/gråt (præcis beskrevet sort med grå brodering ja smiley ) smiley
    Har lidt besluttet mig for da hun ikke svarede på mine sidste besked at jeg nok ikke får svar af hende men så begynder jeg at blive nysserig da det ikke (for mig) giver mening at det kan være så blå på billedet og stadig være det samme der er taget billed af når det er sort/gråt smiley


  • #15   26. mar 2018 Jeg er i syv sind om hun har haft to af samme type men i hver sin farve. Jeg har stirret mig blind på de to typer gulve på billederne og de er ik ens. Selvfølgelig kan hun bo med flere forskellige gulve men så synes jeg også at det grå ser mere brugt ud end det blå og hjørnet nede under frontlukningen på det grå er bøjet nærmest stift ud til siden og det er det ik på det blå. Glemte at skrive det tidligere idag da du havde lagt billeder op smiley

  • #16   26. mar 2018 Men du kan ik gøre så meget ved det, desværre. Du har fået en vare men ik i den farve du ønskede. Det havde været værre hvis du slet ik havde modtaget noget. Du må beholde det, bytte det med andet eller sælge det smiley

  • #17   27. mar 2018 Det kan du da godt sige - men jeg tvivler på, at du får noget ud af det. Du har købt dækkenet, og hvis det ikke passer dig, så kan du jo sælge det igen.
    Farver forvrænges, både på mobilbilleder og når de passerer over nettet - det er helt almindeligt.
    I øvrigt synes jeg faktisk, at det ser sort ud på begge billeder smiley


  • #18   27. mar 2018 Farver er et helvede på nettet. Alt efter lyset man tager billedet i, skifter den, er det gult lys får du en farve, mere hvid en anden og dagslys en tredje, fjerde, femte osv (om det er skyet morgen aften osv)

    Så er der forskellen fra sælgers telefon til din, hvis hendes har en anden farvekalibrering, ja så ser farverne forskellige ud.

    Og til sidst skærmens lysstyrke, her kan du selv lege med at skrue op og ned og se hvor meget en farve ændrer sig.

    Endnu sjovere bliver det hvis man lægger tingene op på nettet, her har komprimeringen og behandlingen af billederne også noget at sige.

    Så nej man skal se tingene live smiley Det kan sagtens være samme dækken, og hendes telefon kan sagtens gengive det korrekt.

    Jeg har et firma, hvor vi bla sælger farvede produkter, her får jeg tit billeder af folk, der siger, jeg vil gerne have sådan en farve, og alle gange vi har matchet (stået 3 mennesker og kigget på at det matcher) har kunden sagt: men det var jo ikke den farve. Så det gør vi ikke mere, vi skriver en forklaring som ovenstående og skriver at vi gerne vælger et match, men at vi absolut ikke kan stå inde for det smiley

    Så jeg tror ikke du kommer langt med at ville have penge tilbage, for det første fordi købeloven slet ikke dækker, hvis det er mellem private, og hun har nok ikke givet dig lovning på at du kunne bytte smiley (man kan benytte aftaleloven og aftale, men det sker sjældent) Og skulle man drive den vidt og stævne hende, så ville man fluks tabe, hvis billedet på hendes telefon er den farve dækkenet er smiley

    Så ja sælg videre eller brug det, du kan altid spørge sælger, men tror ikke der kommer noget ud af det smiley


  • #19   27. mar 2018 Jeg kan nu godt se at det er sort og grå og ikke blåt smiley

    Det KAN se blåt ud, men det er desværre ikke det samme smiley


Kommentér på:
Kan man sige man vil have pengende tilbage eller halvdelen ?

Annonce