{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Køb af hest nr 2 {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaringer med det? Står I ude eller hjemme, hvad med tid etc? smiley

Jeg er blevet tilbudt (endnu) en helt fantastisk hoppe, med et super temperament, god allround med gode anlæg til dressuren. Min veninde har den i kommission, og ja, jeg faldt sgu pladask for hende, da jeg skulle hjælpe med ridning af de mange heste.
Jeg kan få en boks om 1,5 mdr ude på den gård jeg står med min nuværende hoppe, jeg bliver sat op i timer (5 timer mere om ugen) om 2 mdr ca og jeg har tiden i det daglige. 1-2 lørdage om mdr kommer jeg dog ikke derud, da min kæreste bor i Aalborg (vi skiftes til at tage frem og tilbage). Jeg kan mærke på mig selv, at jeg virkelig brænder for det, og at jeg er blevet et meget gladere menneske af at have hest igen.
Står så meget i et luksusproblem, da hende jeg har helt klart er til springsiden - og jeg er til begge dele. smiley

Kom med jeres erfaringer, gode som dårlige!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hest nr 2
  • #1   17. feb 2014 Hvis du har tid og råd så spring ud i det..

    Jeg har 2 drenge, og fuldtidjob, havde jeg haft ridehus, så havde jeg godt kunne nå dem begge at ride 4-5gange i ugen, men uden ridehus bliver det kun i weekenderne og en sjældent gang i hverdagene, og sommeren de 4-5gange i ugen.. jeg har dog en helpart på den ene, men det er af personlige årsager ikke tidsmæssigt..
    MEN jeg har dem så stående lige uden for min dør og har ikke andet end heste, arbejde og sådan så ingen fester ikke noget i den stil..


  • #3   17. feb 2014 jeg har 3 heste skole barn kæreste og familien der skal passes og det funker fint her smiley

  • #4   17. feb 2014 Jeg ved med mig selv, at det her er en hest, der ikke går mange rundt af smiley Hun vil kunne komme langt i dressuren, omend hun kun er 160 (hende jeg har nu er 167 cm og er egentlig til de 170+. Jeg er selv 176 cm) men der er noget ved hende, der tiltaler mig umådelig meget! Hun kan stadig spadsere rigtig godt og er nem at "dirigere" rundt.

    Jeg har så meget lyst til, men den bliver ikke til tant og fjas rent økonomisk og så tænker den fornuftige del; "Hvornår skal du så videreuddanne dig?". Jeg er pt uddannet social- og sundhedsassistent og jeg vil rigtig gerne videreuddanne mig til sygeplejerske på et tidspunkt.

    Men så kommer lysten og hjertet frem igen og siger gør det! Det er en once in a life, og du har tiden og pengene til det.

    Det forresten hende her, der er tale om smiley


    profilbillede
  • #5   17. feb 2014 Hvis du har økonomi til det smiley og nogle gode forældre i bagagen hvis det går helt galt ... Mht til uddannelse kan du altid få part eller udlåne den ene smiley

    Rigtigt fin hest ! GO for it hvis du kan smiley


  • #6   17. feb 2014 Jeg har nogle rigtig gode forældre og endnu bedre bedsteforældre. Jeg er bare i tvivl om, hvor længe de ville kunne hjælpe mig, hvis jeg endelig stod på røven.

    Den er svær, for synes jeg står med to drømmeheste.


  • #8   18. feb 2014 Jeg købte Elektra da jeg skulle til at tage et år på SU. Og da de begge lige pludselig skulle i røntgen med en uges mellemrum, var jeg rigtig glad for min gode opsparing.

    Men nu fungere det fint, de er begge opstaldet 5 min fra mig i bil så det er ikke til at klage over. Kan dog godt mærke det bliver en del at se til når Elektra også skal til rides regelmæssigt.
    Men fortryder på ingen måde jeg gjorde det. Så hvis du ved det er det rigtige og du har luft i budgettet til dobbelt op på tandlæge og diverse, plus uforudset sygdom synes jeg du skal springe ud i det smiley


Kommentér på:
Køb af hest nr 2

Annonce