{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Hvad lægger I mærke til på salgsannoncer? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Sagen er den at jeg skal hjælpe min veninde med at sælge Mixi. Men jeg er lidt i tvivl, om den annonce jeg har lavet er fyldestgørende, da man jo altid selv synes at ens egne heste er de mest fantastiske i hele verden smiley
Så hvad fanger jeres blik, når I kigger på annoncer? Hvad er vigtigt at skrive om?

I må evt gerne give mig feedback på den annonce jeg har skrevet. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad lægger I mærke til på salgsannoncer?
  • #1   2. mar 2014 Gode billeder er for mig det aller vigtigste! smiley

  • #2   2. mar 2014 Jeg vil have korte og præcise annoncer. Ikke hele hestens livs historie.
    Gode billeder og en video hvor hesten vises i alle 3 gangarter og evt. spring, hvis det er relevant. smiley


  • #3   2. mar 2014 Hvordan synes I det harmonerer med den annonce jeg har skrevet, mangler der noget? (udover konkrete ridebilleder, som vi arbejder på)

  • #4   2. mar 2014 Jeg ville nok have skrevet den på en helt anderledes måde. smiley

  • #5   2. mar 2014 Hmmm.. Hvilket niveau hun ligger på i spring, evt. billede af hvor hun springer smiley

  • #6   2. mar 2014 Hmmm.. Hvilket niveau hun ligger på i spring, evt. billede af hvor hun springer smiley

  • #7   2. mar 2014 Jeg synes dine billeder er kedelige. For mig viser billederne, at hesten kan stå stille forskellige steder.... De viser intet om hvad hesten kan. Og så hader jeg, når det ligner at alle billeder er taget samme dag. Så tænker jeg straks, at hesten nok kun var ridelig den dag og ellers ikke laver noget.

    Hvordan er hestens sygdomshistorie? Hvad har den startet?
    Hvad medfølger? Er den passet med smed, tænder osv.?

    Sød hest.


  • #8   2. mar 2014 Jeg tænker det er "forsidebilledet" og overskriften der er noget af det vigtigste! smiley
    Det er jo det der skal fange køberens opmærksomhed, så put showshine, pænt udstyr og en rytter på, gå ud i en af solskinsdagene, og få et godt billede af en travøgning eller galop smiley

    Og ellers ser annoncen fin ud, men føler teksten mangler det pift, som kendetegner hesten .. smiley


  • #9   2. mar 2014 Du skriver i annoncen at det er en god allround hest, men du skriver kun hvad den kan i dressur.. Der syntes jeg der mangler lidt om hvad den mere kan smiley
    Ellers syntes jeg er den er fin, men pas på at den ikke bliver alt for meget længere -det gider ingen at læse ordenligt igennem smiley

    Det der fanger min opmærksomhed er primært gode billeder, både i ordenlig kvalitet, så man gider at se på dem, og billeder der viser hesten godt. Fx. hvis jeg leder efter en ny dressur pony, så er jeg mest interesseret i at se nogle billeder (og video) der viser gangarter og bygning. Hvis jeg leder efter en rolig lære hest, vil jeg gerne se gode billeder at gangarter samt tur billeder og noget der viser at hesten er rolig og cool smiley

    Held og lykke med salget!


  • #10   2. mar 2014 Isabella, hvordan ville du have skrevet den?

    Jeg synes nemlig også selv den er lidt tam, men ejg kan ikke rigtig finde ud af hvordan man ellers skal skrive den, igen fordi man altid selv synes ens egne heste er fantastiske smiley


  • #11   2. mar 2014 Billeder i god kvalitet! En god beskrivelse uden alt for meget
    : "det er med en kniv i hjertet og tåre ned af kinderne at jeg må sælge........."
    : "det er verdens bedste hest, han er så nuttet og dejlig. Og så elsker han gulerødder!"
    : "Jeg vil forevigt elske dig Lille-Lotte! smiley <3 smiley <3"
    osv osv osv...

    Bare en god, kort, omfattende beskrivelse. Fair pris og kontaktoplysninger man nemt kan se smiley


  • #12   2. mar 2014 Jeg vil gerne se hesten i fuld figur fra siden, i bevægelse og hvis den er redet, så i ridning. En video af hesten i bevægelse er også godt.

    Det vigtigste er at skrive, hvorfor man sælger, men ikke nødvendigvis skriver en længere tekst om sig selv og hesten. Derudover skal temperament, hvem/hvad den egner sig til og hvad den kan være kommenteret smiley


  • #14   2. mar 2014 I 'din' annonce tænker jeg at du bør nævne hvad hun er passet med - vacciner og smed f.eks. Evt. også hvorfor hun sælges.

    Og ellers synes jeg at det kunne give et ekstra pift med nogle nye, super gode billeder.....fordi hesten er nemlig super smuk og speciel!


  • #15   2. mar 2014 Jeg vil gerne ligge et bud ind på hvordan jeg ville have skrevet den hvis det er smiley
    Feks. istedet for skrive at hesten kan schenkelvigninger osv. så skriv at den går på LB/LA niveau. Og istedet for at skrive at du kan ''flytte en hver hov'' så skriv at det er en ridelig hest smiley
    Det er mere præcist synes jeg smiley


  • #16   2. mar 2014 Olle og Freya: Jeg tænker bare, er det ikke normen at man passer sine heste med smed og vacciner? Altså, jeg har altid undret mig over, at folk skriver det, for det går jeg som evt køber jo ud fra de er.

  • #17   2. mar 2014 Men det kommer også an på hvem du prøver at sælge til!
    Jeg ved at flere jeg kender vil elske en lang og uddybende annonce hvor der står stort set alt om hesten i, det er så også primærkt hygge ryttere som ønsker at finde deres fremtidige bedste ven smiley
    Jeg selv ville fortrække en kortere tekst, og hvis vores skulle sælges ville jeg også kunne gøre det meget kort. Vi gør så også primært efter en lidt mere seriøs målgruppe af ryttere(pony er dog en undtagelse smiley ).


  • #18   2. mar 2014 Ja jeg er helt enig Felina, for jeg tænker at man kan få alt info på hesten når man kommer og prøver den. smiley

  • #19   2. mar 2014 #14
    Hesten skal være passet med vacciner ol. når den skal sælges, og smed må man da gå ud fra er en selvfølge.. Man viser da ikke en hest frem som ikke har fået ordnet hove og ikke er passet med noget.. smiley


  • #20   2. mar 2014 Min hest var ikke passet med hverken ormekur eller vacciner, så ehm....Men det må I selv om, jeg tænker bare...hvorfor ikke bare skrive det? smiley

  • #21   2. mar 2014 #20
    Så vidt jeg ved, skal hesten være passet med vaccine(er ikke sikker på ormekur, men det er altid en god idé!) hvis den skal forlade din egen stald..


  • #22   2. mar 2014 Temperament, neavu, alder og højde. Også nogle gode ridebilleder, gerne sådan et som start billede. Når jeg kigger for sjov bladre jeg altid forbi dem uden ridebilleder også selvom de er tilredet smiley

  • #26   2. mar 2014 Højde, alder, pris, niveau, stamtavle og gode varierede billeder + trafikvant, trailervant, evt. unoder eller hvad den aldrig har prøvet.
    Bliver irriteret over sætninger som "er så ked af at skulle sælge min bedste ven" osv...


Kommentér på:
Hvad lægger I mærke til på salgsannoncer?

Annonce