{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Hærvejen til hest {{forumTopicSubject}}

Planlægger en sensommertur langs hærvejen (tænker sidst i August). Har aldrig været på de kanter, så er der nogen, der har prøvet turen som har gode råd?

Er også interesseret i gode overnatnings steder - hvor man ideelt kan få en seng at sove i og et varmt bad - og hvor der er mulighed for at hygge og lave aftensmad - OG selvfølgelig have hesten på græs.

Forventer at starte sydpå og ride omkring 35-40 km pr. dag mod nord.

Har overvejet at "invitere" nogle hestefolk med på turen, hvis der er interesse for det smiley Det bliver en hyggetur i passende tempo (primært skridt og trav - men skal da også lige have fræset igennem, hvor muligheden byder sig;) - med madpakker og forplejning for både to og firbenede. Jeg har Ingen anelse om priser, da turen kun er på tegnebrættet endnu:) Tænker alle er velkomne, når blot de mener, at de kan klare en hel dag på hesteryg uden at pive - også selvom insekterne skulle drille eller der er irriterende varmt/regner;))

Tænker man kan vælge, at tage med Hele vejen eller nøjes med en halv tur (hvor sidste ridedag er Onsdag).

1. dag (Søndag) bliver ankomst, forberedelser, sidste tjek og overnatning - herefter 3 dages "trek" med overnatning forskellige steder hver nat. Torsdag bliver en hviledag, så hestene (og rytterne) får en pause. Fredag-Lørdag-Søndag bliver ridedage, hvorefter der bliver en sidste mulig overnatning, så hestene har fået hvilet benene inden de læsses og køres hjem. Det kommer selvfølgelig an på hvor langt man har hjem. Hvis man bor "lige om hjørnet" kan man jo vælge at læsse hestene i trailer og køre hjem samme dag - eller ride turen, hvis kræfterne rækker:)

Nogen gode råd derude? Det er 1. gang jeg overvejer ligefrem af "arrangere":) Syns bare det kunne være sjovt - og så kan man jo "vinge" hærvejen af som "Redet":))

Er godt klar over, at sådan en tur kræver nogle grundige forberedelser og lidt konditions træning af både mig og ponyen, men tror vi kan klare det. Har redet et par 100 km før:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hærvejen til hest
Kommentér på:
Hærvejen til hest

Annonce