{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.116 visninger | Oprettet:

jeg er SÅ træt af den her situation! hjælp mig med at vurdere rimelighed? {{forumTopicSubject}}

denne annonce så jeg, og kørte ud og købte en pony til min mands datter:

Vallak, rigtig sød vallak på 130 i stg. og 13 år han er nem i alt og alle kan ride ham .
han er brunbroget og går fint sammen med andre heste.
en sød pony til en nybegynder.

vi får ham hjem og det viser sig at han har brølende kværke. (dyrlæge regning over 4000 kr)
årsagen til vi overså klassiske tegn på kværke, skyldes at sælger fortalte os at der var taget prøve for kværke som kom negative tilbage, og at det var vores dyrlæge som vi har tillid til som havde taget de prøver.
det var så ikke helt tilfældet må man sige.

han bliver rask, vi tager ham i brug og nu opdager jeg at han er skæv i kroppen. kirupraktor knap 6000 kr, plus jeg har brugt 3630 kr i massør, lasrterapi og anden behandling af skaden.vi vurderer nu sammen med dyrlægen at han er fjong og i orden, klar til genoptræning.

min mands datter har nu mistet modet, og vi står nu med ponyen i overskud.

sætter ham derfor til salg til 5000 kr med mente at han nu skal genoptrænes. af en anden end mig, for jeg er for stor. og har desuden heller ikke fysik til det.

han bliver solgt til 5000 kr. prøveturen går super fint. de siger nej tak til fortrydelsesret, handelsundersøgelse og prøveperiode

.jeg sms'er 4 gange hvordan det går, og de svarer super

da vi købte ham havde han ingen ejerskifte certifikat med sig, og hende jeg købte ham af fortalte at det ville vi ingen problemer få med. så i handlen lover jeg at tage den del af opgaven på mig. jeg var mere interesseret i at han kom et godt sted hen, end en tusindkroneseddel mere.

jeg får via landskontoret oplyst en rideklub oplyst som seneste registrerede ejer, kontakter dem for at få dem til at skrive til landskontoret som det i loven står

.det vil de ikke. men skriver at de har solgt ham som selskabs hest da han ikke bør rides.

tror da fanden så skæv som han var tænker vi, og godt han er rask og god igen.

nu er der gået 3 uger, siden salg, hvor jeg har bøvlet med at få rideklubben til at skrive under. de vil fortsat ikke, og jeg får nu min advokat til at sende rideklubben et anbefalet brev (1200 kr) om at de skal rette henvendelse til landskontoret.

jeg har betalt omregiistrering til landskontoret + opdatering af pas. 600 kr

igår ringer den nye ejer så helt opløst af gråd. det går IKKE godt ikke godt overhovedet altså igen, for guderne ved hvilken gang i mit møde med den pony konfronteres jeg nu med at jeg er blevet fyldt med løgn og latin. han bukker med rytteren.

hun har talt med rideklubben, som siger han er livsfarlig at ride på, men at de solgte ham videre til trods for det, fordi han har så kønne øjne.... (skal vi lige lade den stå et øjeblik. de sælger en pony i børnestørrelse de selv kalder livsfarlig videre uden tilbagekøbsret så de fortsat kan sikre sig ingen kommer til skade med den??)
ny ejer vil have ham aflivet og jeg er enig. de vil have det skal være hos os, for deres egen regning. det siger vi ok til,

og fordi vi synes det er MØG synd for pigen tilbyder vi at de kan langtids låne en sød pony vi har i stalden på cirka samme alder, størrelse og niveau som deres datter kan genvinde rideglæden og tiliden i selskab med. eller købe ham til en ret god pris!

og jeg ringer land og rige rundt og undersøger muligheden for at få ham slagtet i stedet for aflivet. så de i det mindste ikke skal sætte flere penge til, når nu ponyen skal og bør aflives alligevel

idag ringer hun så og vil at jeg skal købe ponyen tilbage.

det er så der jeg bliver sur og smækker kassen i jeg sagde at det måtte jeg vende med mit bagland, ,og vende tilbage.

der var snak om at de skulle komme og se på vores anden pony imorgen, men nu er jeg sur!
jeg har kontaktet den sælger jeg købte ham af. hun vil ringe tilbage imorgen , om hvor vidt de vil tage den retur. jeg synes den virkelig bør aflives! men jeg er nødt til at lade det være op til deres egen samvittighed. om de vil sætte ponyen og endnu et barn i klemme.

jeg tænker at deres tilbud nu ikke længere indbefatter pony, for jeg tør da ærligt talt ikke handle mere med dem. det er sgu for dyrt!
MEN at de kan køre ham retur til den ejer jeg købte af og afregne med dem, eller aflevere ham ude ved vores dyrlæge til aflivning der og betale der for det og daka.er jeg urimelig?

jeg synes selv jeg er gået langt for at hjælpe deres situaton, men jeg synes de er gået over stregen ved at forlange jeg skal købe den tilbage, efter at have sagt nej til handelsundersøgelse, prøvetid og fortrydelsesret.

jeg har jo ingen garanti for at den ikke er kommet til skade igen på deres folde? ingen garanti for at den ikke er blevet reddet skæv igen hos dem?
ingen dyrlæge attest på at der er noget i vejen med den.

jeg tør simpelthen ikke de mennesker igen.

inklusive deres købspris har jeg sat 20.300 til.
det må altså holde et sted.

eller er jeg urimelig her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg er SÅ træt af den her situation! hjælp mig med at vurdere rimelighed?
  • #1   18. mar 2014 Jeg synes det er helt i orden, hvis du ikke køber ponyen tilbage. Det kan de da ikke forvente af dig! Jeg synes faktisk i forvejen, at det er ret mange penge, du har brugt på denne pony - det skal du næsten have ros for! Jeg tror de fleste bare havde solgt den videre, så de ikke skulle punge ud.

  • #2   18. mar 2014 tak madsen

    det er rart lige at få set på sagen, af en som ingen af os kender.



  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #3   18. mar 2014 Nej du er ikke urimelig. De har ingen krav på at du køber den tilbage. Ros for at du er gået så langt som du er i forvejen.

  • #4   18. mar 2014 Er jeg forkert på den når jeg konkludere at du også ar købt ponyen billigt uden garanti eller handelsundersøgelse af nogen art ?

  • #5   18. mar 2014 Når der er sagt nej til fortrydelsesret, kan de ikke kræve at du køber det stakkels dyr tilbage!! en skrækkelig historie

  • #6   18. mar 2014 Men den usamarbejdsvilje tror jeg næsten at jeg ville trække mig helt, med undtagelse af stadig at kæmpe for at få et nyt ejercertifikat. Jeg gad ikke blande mig yderligere i ponyens videre skæbne eller hvor den skulle aflives, hvis jeg var dig

  • #7   18. mar 2014 det har du ret i hyggerytteren. jeg fik den heller ikke handelsundersøgt.
    og det var mit valg, og blandt andet årsagen til jeg satte ham i alverdens behandling uden at pive. det kan jo ikke hjælpe noget. jeg havde selv valgt, og måtte derfor tage konsekvensen af min handling.


  • #8   18. mar 2014 Faktisk er jeg ikke sikker på om du ikke ifølge loven faktisk bør tage den retur, og hende du så købte af tilsvarende også bør tage retur fra dig..
    Noget andet er om de moralsk bør kræve det når de har afskrevet alle tjek..
    Den rideskole har handlet temmeligt uansvarligt


  • #9   18. mar 2014 Ud fra det, du skriver, så er jeg temmelig imponeret over din tålmodighed og din mere end rimelig håndtering af hele sagen. Som det lyder, så burde den person, der solgte ponyen til dig, have haft alle regningerne smidt i hovedet - men sådan er virkeligheden desværre sjældent, så den sælger må virkelig have haft en skidt moral, når vedkommende sælger jer en syg hest og tilmed lyver om det.
    At der så er kommet yderligere en køber i klemme er jo virkelig træls, men jeg synes faktisk, det lyder, som om du har handlet meget fair i den forbindelse og netop gerne vil afhjælpe situationen ved at betale for en aflivning.
    De har trods alt ikke haft så mange penge i klemme som dig, og hvis de netop har fravalgt både fortrydelsesret, handelsundersøgelse og prøvetid, så er de sådan set selv ude om det. Du kan godt have god samvittighed over din håndtering af sagen. Men hvorfor fik du ikke fat i nakken på den person, der solgte ponyen til dig? Jeg ville nok have gjort helvede hedt for dem, hvis jeg var blevet snydt på den måde....




  • #10   18. mar 2014 Som jeg læser det er det rideklubben som er nogle svin for at sige det ligeud, og dem jeg ville komme efter, var det mig der havde købt ponyen . Min grænse ville også være nået .

  • #11   18. mar 2014 jeg har simpelthen så ondt af den stakkels pige de har købt ponyen til

    men jeg synes faktisk vi har lavet et virkelig pænt tilbud til dem
    men så gik de over stregen.

    og så lukker kassen altså i herfra.
    sådan vil jeg ikke behandles


  • #12   18. mar 2014 lige præcis.
    jeg kan love dig jeg ser skævt til den rideklub!

    jeg har ingen heste-venner som ikke kender navnet og historien om den rideklub.

    og her i stalden har vi en joke nu, der går på at det ikke er sikkert man kan lære at ride der, men man kan ihvertfald lære at vaske sine hænder og løbe hurtigt) væk fra sit ansvar)


  • #13   18. mar 2014 Jeg sidder lidt og tænker, hvis rideskolen ikke vil give dig ejercertifikatet, så står de vel stadig som ejer, og så er det vel egentlig deres "lort" hvad der skal ske og betales ved den pony, og ikke din?

  • #14   18. mar 2014 Og lige en anden ting, hvis de sygdomme du købte ponyen med, kan bevises var under købet af den og at der ikke blev oplyst om at den fejlede noget, så skal sælger tage ponyen tilbage, hvis du ikke vil have den.

  • #15   18. mar 2014 rideklubben har solgt ponyen MED ejerskiftecertifikat og klausul om at den ikke måtte rides mere.

    men den pony har været i mange havne siden, og et af stederne er begge papirer forlist. ingen af de imellemværende ejere har ejerskiftet ponyen (selvom man jo faktisk skal) og derfor står rideklubben anført ved landskontoret som sidst registrerede ejer.

    vi er dog mange der har købskvittering på ham siden rideklubben solgte i 2010


  • #16   18. mar 2014 Selvfølgelig, CALLA - det havde jeg slet ikke tænkt på. Juridisk set må hesten vel være deres, hvis de ikke vil udlevere det? Eller har jeg misforstået noget?

  • #17   18. mar 2014 jamen de HAR udleveret det. og det har været sendt med i nogen handler, men er mistet under vejs.

    det de ikke vil er at skrive under på at de solgte ponyen helt tilbage i 2010


  • #19   18. mar 2014 janne:

    Men hvis de ikke vil skrive under på, at de har solgt ponyen, så må den jo også stadig stå som deres?


  • #20   18. mar 2014 hoppedullen
    ponyen kan ikke slagtes. fordi vi ikke kan få passet opdateret, fordi rideklubben vasker hænder og løber fra deres ansvar.
    de vil ikke skrive under på at de har solgt den for længst.

    derfor kan vi ikke vide om den er udelukket fra konsum. derfor må det nødvendigvis være en aflivning.


  • #21   18. mar 2014 Hold da op, hvor er det pinligt, at en rideklub opfører sig sådan.....Jeg ville nok bare lukke ned her - som du jo også skriver, at du gør nu - og så må de nye ejere få den stakkels pony aflivet. Den er sikkert udelukket fra konsum alligevel, hvis den har været så meget sygdom igennem og har fået større mængder medicin.....
    Så det virker ikke til, at det er besværet værd. Til gengæld virker du som en velformuleret kvinde, og jeg ville nok bruge mit krudt på at få den rideklub i søgelyset hos DRF.....for det er da helt grotesk, hvordan de har opført sig....Et godt og velformuleret klagebrev over klubbens uetiske opførsel - og måske er der flere sager om dem? - ville da være et forsøg værd.


  • #22   18. mar 2014 calla, de er meget velkomne til at komme og hente den og betale dens dyrlægeregninger, opstaldnings regninger, kirupraktorbehandlinger, massør regninger og hvad der ellers er løbet på



  • #23   18. mar 2014 Ellers skulle i aflevere den med en lille note om, at når nu de ikke vil underskrive salget af den, må det være deres hest?

  • #24   18. mar 2014 det kunne vi sagtens calla. det kunne jeg snildt have fundet på i ren og skær trods.
    også selvom den rideklub er helt over på sjælland

    MEN nu er der jo sket det, som du kan se i start indlæget" at køberen af ham nu "selv vil tage penge af min lomme" og at jeg faktisk synes jeg har strukket mig så langt jeg kunne. køberen ved godt at jeg er langt langt langt over en rimelig økonomisk smertegrænse når det kommer til denne pony.

    så jeg står altså fast på at det er her jeg står af


  • #25   18. mar 2014 Det synes jeg er helt fair, janne k - men nu, hvor du nævner, at klubben ligger på Sjælland, så ringer mine alarmklokker lidt....kunne du ikke skrive en pb med navnet på klubben?

  • #26   18. mar 2014 et ejercertifikat skal jo altid følge ponyen, så det er jo ærgeligt du fik købt den uden, men kan ikke få rideskolen til at skrive under på den er solgt som selskabspony, og så se at få den aflivet for ponyens skyld.
    jeg har haft en anden oplevelse, med salg, jeg har solgt en pony som avlspony, den har været igennem det samme som din med kiropraktor, massage, vibrationsgulv, vandskridtbånd osv, og jeg har også smidt rigtig mange penge i røven på den, men endte med at sælge den for 500 kr. til et sted hvor jeg troede den fik det godt, men den blev hurtigt solgt videre som ridepony, og hvis jeg kunne gøre det om havde jeg aflivet den stakkels pony smiley
    det ser ud til andre har haft problemer med din pony. og hvis den ellers havde det godt som foldbums, er der vel ikke noget galt i at sælge den som selskabspony.
    hvis jeg blev spurgt i dag om jeg ville skrive under på et ejerskifte, hvor min pony skulle bruges som ridepony, fordi ejerskiftet var blevet væk undervejs, ville jeg også nægte at skrive under.
    at man ofrer kiropraktor, massør, dyrlæge osv på sine dyr er vel meget almindeligt, er det ikke en udgift man SKAL regne med, når man er hesteejer ?


  • #27   18. mar 2014 Syntes virkeligt du har kæmpet for den pony og hatten af for det. Ponyen var jo i orden da i solgte den. Så noget er der jo gået galt. Og ja om det fold, dårlig sadel dårlig ridning! Den har jo nok dårlige erfaringer, pga smerter fra tidligere... Så at bede jer købe tilbage er ja ikke iorden smiley heste ændre tit adfærd når de rykkes, og kan sagtens være skyld i det. Ikke er den skønne pony de. Prøvede hos jer. Øv at de ikke bare tog deres ansvar og fik givet den pony fred. At sælge vider pga smukke øjne. What ej det faktisk skræmmende folk der tænker sådan har med dyr at gøre. Du har lavet fejl selv ja, men som du skriver her har du virkeligt kæmpet for hesten, og for ikke at sende lort vider. Og det i vil sende en sød låne pony afsted er virkelig at strække sig. Så ja kan sagtes forstå du nu trækker en streg i sandet. Ville nok sige ponyen er solgt. Og ja den del med du har lovet at fremskaffe papiret, og du er startet på, må du jo få et overblik over og få afsluttet på bedste vis. Så må de nye ejere selv finde en løsning med ponyen du har solgt den smiley desværre så. Ikke til de rigtige kan vi jo så høre.

  • #28   18. mar 2014 Du er ikke urimelig

  • #29   18. mar 2014 jo.det er det.
    og det var jo netop derfor jeg satte ponyen i behandling.
    men da jeg gjorde det, var jeg heller ikke klar over at men på den rideklub ponyen kom fra anså den for at være livsfarlig.
    for så havde det været en helt anden sag ii mine øjne.
    og så ville jeg jo aldrig i livet have solgt den til en familie hvis pige skulle ride på den.

    det jeg mener er at jeg har postet penge nok efter den pony, jeg har på alle måder kompenceret dem alt hvad jeg kunne. vi tilbød dem ydermere en pony til en virkelig nydelig pris, som de kunne købe, afbetale eller låne.
    jeg tilbød både at komme der ned og stå med den under aflivning når familiens mor var ked af selv at gøre det, jeg har ringet land og rige rundt for at finde en løsning så de kunne få den slagtet OG har sagt ok til at den måtte komme op og blive aflivet i den stald vi opstalder i.

    jeg har betalt og betalt og betalt.
    og har hørt på usandheder alle steder fra.

    hvis rideklubben havde fortalt hvorfor de sagde nej ved min første henvendelse, så kunne vi have standset det hele med raketfart før ponyen og den nye pige blev glade for hinanden.

    ingen har fortalt mig sandheden her.
    jeg er inderligt skuffet


  • #30   18. mar 2014 tak for jeres input alle smiley

  • #31   18. mar 2014 Trælst. Igen at et sted siger ponyen er livsfarlig! Du har jo selv stået med den, du har ejet den, hvis hesten var livsfarlig, ville du så ikke havde opdaget det? Min dreng er selv i sin tid købt reddet af en beridder der syntes han skulle have chancen. Han var også livsfarlig. Dog blot pga vanrøgt. Nå ligemeget, du har prøvet, og nu blir det svære, hvordan får man pænt sagt sorry i er hesteejere nu, og det her er en del af det. Folk der køber en pony ved de vil overleve den, så ja det trælst, ja det sørgeligt osv. Men dagen kommer for os alle der har med dyr at gøre smiley Det skal gøre ondt, ellers er der faktisk nok noget galt. Blot et forslag ved ikke hvad i har i jylland. Men min gamle sendte jeg afsted til landbo højskolen. Så afliver de hesten gratis, og den bruges så til at dygtig gøre vores dyrlæger. Men ved ikke om i har sådan noget ligende i jylland. Ellers forhør diverse zoo. Sikkert venteliste, men må de jo selv om. Held og lykke med at få det afslutte t uden at kaste flere penge efter det.

  • #33   18. mar 2014 Er det ik bare at få ponyen aflivet og hentet af daka?

  • #34   18. mar 2014 det synes jeg jo det er

    men som du kan se, er den desværre alligevel længere end det.


  • #35   18. mar 2014 efter den gamle lovgivning var der fuld returret 30 dage efter handel, den nye siger 2 år. så hvis de nye købere anlægger sag, så tror jeg sælger vil tabe, og så bliver det virkelig en dyr affære. der er skrevet flere artikler om sælgere der gået konkurs, også selvom de havde dobbelt sikret alt i handlen. det er desværre sådan i dag at det som regel er køber der vinder sagen smiley
    det er jo kun 3 uger siden den er handlet, jeg havde klart taget den tilbage


  • #36   18. mar 2014 det er simpelthen så trist det må være sådan Dorthe

    men vi havde jo ikke ponyen i 2 år, så det må jo (på godt og ondt) gælde for os også.

    og så ryger den sølle stakkel af en pony bare ud i det blå og havner i den samme situation en gang til.

    ;( ;(


  • #37   19. mar 2014 Dorthe er du sikker på det privat handel? For ja er det salgssted som f.eks en. Brugtvognsforhandler er man sikret. Men køber man privat er det en anden sag. Og. Ja stadig ikke nemt at. Være forbruger, vi købte hos brugtvognsforhandler, og pudsigt nok blev tlf bare ikke taget de sidste måneder smiley så syntes nu ikke jeg er stillet så meget bedre. Men ja går man rettens vej og. Kæmper, ville jeg vinde at de skulle lave min bil. Da den ikke fungerede indenfor garantien 6 måneder. Men dette er kun forhandlere altså ikke privat personer. Sælger jeg min bil og den kun når ned om hjørnet og så brænder sammen! Det da bare ærgeligt. Og det samme med hesten. Jeg tror ikke der noget at komme efter, når sælger. Har solgt i god tro. Og ikke hemmeligholdt noget. Arme pony debatter som denne burde man gemme og linke til, når folk vil sælge deres gamle skadet hest som hygge foldbums.

  • #38   19. mar 2014 Nej, nej, nej - der er IKKE noget, der hedder RETURRET indenfor privat hestesalg. Der er 2 års REKLAMATIONSRET, hvilket er noget helt andet. Det er drønhamrende vigtigt, at man ved det, når man kæber eller sælger hest! Der er utrolig mange, som tror, at der findes en konkret returret - det gør der IKKE medmindre det er anført som "særlige vilkår".

    Nå, tilbage til selve emnet. Øv for en omgang. Jeg vil ligesom mange andre også rose dig for en tilsyneladende flot, tålmodig og meget sympatisk håndtering af "sagen".

    Jeg forstår godt, at du ikke vil betale ponyens pris tilbage til nuværende ejer. De står i samme situation som du, da du købte uden handelsundersøgelse, låne/prøveperiode etc. En aflivning inkl afhentningen ved DAKA kostede mig 3000,- som du jo i forvejen nu har tilbudt at betale.

    Rideskolen SKAL skrive under på ejerskifte, men ikke på at ponyen er solgt som ridehest, hvilket jo er irrelevant for den nuværende situation. I kan nu sagtens få aflivet uden nyt ejercertifikat.

    Lige en sidste bemærkning - skulle man køre sag på dette (hvilket er totalt håbløst og ressourcespild) så skal NUVÆRENDE EJER anlægge sag mod jer, og I skal mod dem, der solgte jer ponyen und so weiter. Man kan ikke anklage flere led bagud i en sådan sag.

    Jeg håber, I finder en løsning. Jeg ville løvrigt blive lidt bekymret over at låne jeres søde pony ud, hvis den nye ejer begynder at gøre krav på tilbagebetalingsret osv på den solgte pony. Man kunne frygte den måske blev taget som "gidsel", hvis de føler sig uretfærdigt behandlet.

    Louise


  • #41   19. mar 2014 Hej TS
    Sikke en situation for din stakkels pony. Hvis det er den pony jeg tror det er, er du også blevet fejloplyst mht stangmål.
    Jeg kan ikke understrege nok, at jeg i den grad tager afstand for folk, der på dyrenes bekostning skal tjene en skilling!
    Hvis du overhovedet kan, så behold ponyen og få den aflivet. Det vil være en helt urimelig skæbne at sende den videre.
    Det er helller ikke synd for den lille pige eller hendes forældre. De er tværtimod latterlige at de ikke giver ponyen fred og slår en streg den bekostning og kommer videre. Det er utroligt som alle altid vil tørre l****n af på andre! istedet for at mande sig op og tage et ansvar for det levende! uforvarende væsen, man har forpligtet sig til.
    Jeg er selv blevet vildledt (hvis en spade er en spade- så løjet direkte i hovedet) omkring et ponykøb. Hvilket havde store konsekvenser for ponyens forbliven hos mig. Jeg kan godt forstå at nogle vil tage mig ved næsen (jeg overlever, både fysisk, psykisk og økonomisk), det er jo menneskelig adfærd- men at de her mennesker ikke fatter hvilke konsekvenser det for deres dyr, som kommer i klemme i de forkerte hænder! Jeg købte ikke pågældende pony fordi han var til en hvis pris, men fordi han virkede rigtig til formålet. Jeg havde gerne betalt tifold mere.
    Nå, jeg håber der kommer en god løsning for ponyen. god vind til jer!
    Hilsen Malene


  • #42   19. mar 2014 jeg er og bliver et kæmpe naivt fjols, jeg ved det godt

    men det der foregår lige nu, er at jeg er igang med at prøve og hjælpe køber een gang til.
    men det bliver ikke på en måde der kommer til at koste mig flere penge.

    Tina, hvis de kvitteringer var til at få fat i, så kan du tro det var den vej vi havde løst tingene.
    vi HAR udtømt alle logiske muligheder.
    ifølge kontrakten er jeg jo selv sikret, der står oplyst alt hvad der skal, og fraskrev sig som sagt handelsundersøgelse, fortrydelsesret og deslige.

    det hjælper bare ikke ponyen........

    jeg ved ikke hvorfor du tror det er min pony, vi ville låne eller sælge dem BILLIGT som kompensation Tina?
    det er jo ikke sådan at jeg lige har et læs "brugte ponyer" til brug hvis nu........(hovsa, det må du undskylde, her, snup en pony)
    den står faktisk der fordi dens rytter er blevet for stor.

    til i andre, TAK for jeres input, støtte og ønsker for vi finder en god fornuftig løsning for alle smiley


  • #44   19. mar 2014 jeg kan sagtens respektere din mening
    det var netop for at høre fremmede menneskers mening jeg lagde sagen frem.

    men det betyder ikke du har ret i det er min pony den anden her. for det er det ikke. smiley


  • #45   19. mar 2014 jeg synes du er gået rigtig langt som ejer af en pony som mange andre lyder til at have givet op overfor, og brugt mange penge på at udrede dens problemer.

    Jeg synes du har været rigtig large overfor købere og meget forstående overfor deres problemer og meget hjælpsom i forhold til at hjælpe dem med løsninger.
    Jeg tænker at jeg egentlig godt forstår du sælger en raskmeldt pony videre, især hvis du sørger for at nævne alle problemer i en salgskontrakt og når så køber vælger at frasige sig handelsundersøgelsen har de ikke meget krav at komme med, forudsat alle oplysninger står i kontrakten.

    Lige i henhold til det lovmæssige som nogle nævner, dette er handle mellem private og her er der altså ingen returret, det er der faktisk heller ikke når man handler i butikker, men mange butikker har det som en service til kunderne, men lovmæssigt skal de ikke tilbyde det.hos butikker har man 2 års reklamationsret, hvor det første ½ år er det butikkens ansvar at påvise fejlen ikke var der ved købet og de sidste 1½ år er det købers ansvar, Jeg kan aldrig huske om dette nu også er en del af privat handel men jeg plejer at agere ud fra at det er det, men hvis man som privat sælger har oplyst om fejl/mangler i en kontrakt er sagen lukket der, især hvis køber så også frasiger sig bl.a. handelsundersøgelse som jo er en del af deres undersøgelsespligt og kunne fejlen have været opdaget der er det bare ærgeligt.


  • #46   19. mar 2014 Ts . Kan godt lide din kommentar hvor du siger at : Du er et kæmpe naivt fjols . Kan kun sige, velkommen i klubben . Kig mine album . MEN er sgu de andre det er galt med, jeg beholder min tro på mennesker, kan ske jeg nu tager lidt forholdregler men vil ikke gå gennem livet med mistro til alt og alle ..

  • #47   19. mar 2014 Mie: Reklamations ret gælder alle handler og den kan ikke fraskrives.. Men ja ingen returret med mindre man selv/butikken tilbyder det som service, kun ved internet handel har man 14 dages returret..
    Når man har fravalgt div tjek så står man dårligere i en evt retssag, hvis det kunne have været opdaget..


  • #48   22. mar 2014 urimlig? - det er du ihvertfald ikke!

  • #49   28. mar 2014 Sikke en smøre! Desværre er nogle mennesker bare !fjk!!fk, ja smiley
    Men synes bestemt ikke at du er urimelig.


Kommentér på:
jeg er SÅ træt af den her situation! hjælp mig med at vurdere rimelighed?

Annonce