{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!! Tvivl om 1års hingsteplag {{forumTopicSubject}}

Mine forældre vil virkelig gerne af med min snart 1 års hingsteplag, problemet er bare at jeg holder virkelig meget af ham...'
Jeg kan godt se ulemperne ved at han skal gå herhjemme om vi har 4 folde i gang til kun 5 heste..
Altså, jeg savner da at have en hest at starte stævner på og det får jeg ikke med ham før om 3-4 år jo...
Jeg ved bare ikke om jeg skal gå med til at sælge ham eller om man evt. kan udlåne ham eller noget?
Jeg er bare glad for ham, men det er jeg også for mine andre to og dem har mine forældre bedt mig vælge i mellem, så 2 ud af mine 3 små "børn" skal jeg vælge fra..
Nogen der kan give mig et råd udefra, for jeg aner ikke hva jeg kan gøre med ham, eller hvordan jeg eventuelt finder et godt hjem til ham, for jeg er altså typen der bliver splitterravende sindssyg hvis jeg ikke finder kommende hjem godt nok og hvis min baby kommer et forkert stedhen kunne jeg godt gå ret kraftigt amok...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!! Tvivl om 1års hingsteplag
  • #1   17. apr 2014 Hvad med at finde et sted hvor han kunne gå i et år eller 2 sammen med nogle andre heste og hygge sig, og så du kunne få ham hjem derefter og træne med ham? smiley

  • #2   17. apr 2014 Gør hvad du selv føler er bedst.
    Vælg den hest, du selv synes du kan nå længst med, eller den du helst vil blive ved med at ride.


  • #3   17. apr 2014 The lolita girl:
    Findes der sådanne steder? smiley

    Cecilie. :
    Jeg har kun føllets mor der kan rides på af de 3 og hende har jeg efterhånden konstateret jeg ikke kan sælge så aflivning er efterhånden eneste løsning og da hun er pony kommer dilemmaet..


  • #4   17. apr 2014 Der findes steder hvor ungheste kan komme hen og vokse og lege med andre ungheste.

    Men jeg ved ikke hvad du kan gøre. Jeg har kun min lille 2'er pony, som aldrig skal sælges. Skal hun nogen steder skal hun til himlen.


  • #5   18. apr 2014 Omg! Lille amok indslag men og sige min hest ryger til himlen for jeg kan ikke sælge den er det ikke lidt hysterisk hvis hesten er sund og rask og har massere af år tilbage?? Hesten er jo pænt ligeglad om den bliver hos dig eller ik......Desværre glemmer de dig med tiden! Har selv haft en gammel ejer på besøg for og sige hej til sin gamle pony og da vi kom op på marken kikkede hun gik hen til mig og lå hovedet mod min mave som hun plejer og sagde normalt hej til hende som hun gør ved alle andre....... Hesten husker dig ik! Selvom det hårdt sagt...... Der er en risiko for hesten ender hos de forkerte men ellers så tjek stedet op og menneskerne og sådan og lav en kontrakt på hvis hesten skal sælges skal den tilbage til dig...... smiley
    Syntes det forkert og aflive (slå dyret ihjel) fordi du er for svag........ Min mening, dette er hårdt og det vil det også være hvis det var mig men man skal lige tænke på hesten frem for sig selv af og til....... smiley


  • #6   18. apr 2014 Er der sket noget i jeres hverdag, liv, økonomi, siden du pludselig skal sælge en fra?
    For jeg går stærkt ud fra at I ikke bare har avlet uden at ha overvejet fremtiden?


  • #7   18. apr 2014 Jeg har min 1 års hingst gående i "børnehave" her går han med en jævnaldrende og nogle ældre vallakker.. De hugger sig gevaldigt! smiley
    Men selvfølgelig må man også betale sig fra det, kan på ingen måde gøres så billigt som at have den hjemme..


  • #8   18. apr 2014 Lene, hvad er det for noget fis at skrive? Der er også nogle hest jeg helst vil aflive end at sælge. Det har intet som helst at gøre med at hun er svag.

  • #9   18. apr 2014 En død hest lider ikke, og det kan du ikke argumentere imod.

  • #10   18. apr 2014 Lene, er den til mig?

    Natash har været 1 eller 2 gode steder før mig. Hun har haft en dårlig start på livet, hun har været livsfarlig at være i nærheden af og hun er en 'speciel' hest. Dérfor skal hun ikke videre for jeg skal ikke risikere at hun ender som kastebold eller alligevel bliver aflivet, fordi folk ikke kan håndtere hende. Jeg har lovet mig selv, hende og tidligere ejer at skal hun væk fra mig fordi jeg får økonomiske problemer eller noget i den stil, så aflives hun. Jeg vil ikke risikere at hun ender et sted hvor de ikke forstår hende, et sted hun bliver tvunget til noget hun ikke vil fordi de ikke forstår hende. Det nægter jeg. Som Julie skriver, en død hest lider ikke.
    Hun er min bedste ven, bedre halvdel og min soulmate. Hun kommer ikke fra mig, heller ikke hvis nogen bød flere millioner på hende.
    Og nej, en hest glemmer ikke. Hvorfor skulle en hest ellers gentagende gange være bange for noget? Hvorfor kan hesten være bange for et stødhegn?

    Kontrakter stoler jeg ikke 100% på. Og man kan have nok så god mavefornemmelse om nogen mennesker, men de kan stadig love guld og grønne skove og så ikke holde det.
    Og man er svag fordi man vælger at aflive et højt elsket dyr fordi man ikke vil risikere de ender et dårligt sted? Hvad pokker er det for noget at skrive?

    Værsgo at skrive et amok indslag, her fik du så mit.


  • #11   18. apr 2014 Lene

    Hysterisk eller ej, mine tidl mishandlede heste kommer også kun en vej og det er ikke til nye ejere. Du hyler op over man skal tænke på hesten af og til, og det er netop at tænke på hesten hvis den er for syg til at komme videre eller det er fuld af risiko af den ene og anden art. Der er så mange 'hygge heste' til salg som fejler det ene og det andet, og DET er svagt i min optik.
    Mine sunde heste, de må gerne komme videre. Dog sælger jeg aldrig nogensinde, men der findes jo heldigvis udlån i fald af uheldet er ude.


  • #12   18. apr 2014 Det min mening men straks er hele hg mod en!! Det der gør man er pisse træt af og være med i forum...... Du må skrive din mening som jeg også skriver ville det være hårdt for mig og sider selv i en pisse hård situation men ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg aflivede ham og han faktisk kunne have levet videre uden problemer!
    -Der er risikoer og det vil der altid være men hvis hele Danmark var så pylret hvordan ville det så se ud?! Der ville ikke være nogen heste der blev solgt osv.........Vi er måske gået hen og blevet for pylret inkluderet mig selv? Jeg ved det virkelig ikke men kan ikke se hvorfor man anskaffer sig hest og ikke vil sælge eller beholde men bare aflive den fordi økonomi/tid eller hvad der nu gør det!?
    Dette er ikke myndet på TS men generelt?! smiley


  • #13   18. apr 2014 Alle må komme med deres meninger, ligesom man må svare på forskelliges meninger.

    Jeg synes ikke der er noget synd i at aflive en rask hest. Det ville gøre langt mere ondt på mig at sælge Natash til en uvis skæbne end at aflive hende. Jeg tror ikke på at nogen kan passe Natash lige så godt som jeg kan og derfor vil jeg ikke sælge hende. Jeg kan ikke få mig selv til at sælge min bedste ven, hvis jeg en dag ikke længere kan have hende. For jeg stoler ikke på andre mennesker hvad angår hende.


  • #14   18. apr 2014 Lene hvis du må komme med din mening, må andre så ikke også? Eller har du en særlig ret? smiley

  • #15   28. apr 2014 Det er ikke fordi der er økonomiske problemer, udelukkende fordi jeg har problemer med min far og han ved at Chili rammer mig hårdest. Jeg vil gøre absolut alt for Chili og jeg elsker ham overalt på jorden.
    Chili blev egentlig bare avlet fordi min far ville have hans hingst skulle have en foldkammerat da jeg ikke var hjemme..
    Det er ikke hammer nemt at finde et sted til en hingsteplag synes jeg...


  • #16   28. apr 2014 Jeg kan ikke sælge min hest fordi den er konstateret livsfarlig, så det går helt galt når andre rider den. Derfor har den fået meget tæsk og det skal den ikke tilbage i fordi den laver ballade.

  • #17   28. apr 2014 Du må da så sætte hingste plagen i løsdrift?

  • #18   28. apr 2014 Hvorhenne?


Kommentér på:
HJÆLP!!! Tvivl om 1års hingsteplag

Annonce