{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

nervøs! :/ Hvad hjælper? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg skal på lørdag starte mit andet springstævne og er virkelig nervøs.... Jeg skal springe ok højt i forhold til sidst. Og det gør mig ekstra nervøs.
Jeg har alle mulige tanker om hvad der kan ske. Fx at hun løber uden om springe, glider og begynder at løbe med mig og jeg ikke kan stoppe hende igen.
Er der nogle der har nogle ideer til hvordan man bliver mere beroliget? Så man ikke er så nervøs?
-Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nervøs! :/ Hvad hjælper?
  • #1   29. apr 2014 jeg plejer ikke gøre noget ved det.. da jeg er ret angst anlagt i sig selv smiley Men dengang jeg red stævner sang jeg altid en børnesang inden jeg skulle på banen.. gjorde jeg også til springundervisning som beroligede mig når jeg skulle over spring smiley

  • #2   29. apr 2014 Hehe okay det vil jeg da prøve! smiley

  • #3   29. apr 2014 Jeg har et bare gode tips fra min træner
    1. Når du går banen skal du tænkte på du rider og dig og din hest kommer over springe mens du går og lære banen.
    2. Når du går banen skal du også tænkte på hvor kunne din hest løbe uden om også være parat til og lægge bene på når du skal ride springet.
    3. Tænk på jo mere nervøs du er jo mere nervøs bliver hesten , så prøv bare og slappe af.
    4. Vis du tænker din hest løber uden om så gør den det også vis du ikke er parat og tænker nu springer vi så løber den uden om

    Når jeg springer til stævne tænker jeg altid på når jeg rider hen mod springet "nu springer vi det og vi skal over det"

    håber det kan hjælpe smiley


  • #4   29. apr 2014 Tak det vil jeg prøve at gøre! Men det er som om at til træning kan hun godt finde på at løbe uden om hvis det er fyld på men til stævner springer hun det hele selvom der er meget fyld og hun aldrig har set det før! smiley
    Så sådan håber jeg bare hun er igen! smiley


  • #5   29. apr 2014 Jeg plejer at udspille alle scenarier i mit hoved og så tænke hvad der er realistisk - det hjælper for mig at tænke meget logisk over tingene, sådan håndterer jeg min angst.

    Så længe ingen kommer til skade har det for mig været en succes, det hjælper nok også på det smiley


  • #7   29. apr 2014 jeg plejer at trække vejet dybt ned i maven og sidde og tænke på noget andet, også nynner jeg en lille melodi.

    Held og lykke smiley


  • #8   29. apr 2014 mange tak! smiley
    Og tak for hjælpen. Vil prøve nogle af jeres råd og bare prøve at slappe af! smiley


  • #9   29. apr 2014 jeg fik engang et tip af min lærer. Hun forklarede at når man er nervøs, så trækker man vejret meget hurtigt, så hvis man tvinger sig selv til at trække vejret helt ned i maven, så "snyder" man kroppen, og slapper mere af.. Det har virkelig hjulpet mig meget at tage nogle dybe indåndinger smiley

  • #10   29. apr 2014 Okay det prøver jeg også inden jeg går på banen! Nu har jeg sku svært ved at huske alle de ting men mange af tingene kan jeg prøve at huske! smiley

  • #11   29. apr 2014 du skal lærer at acceptere at det er iorden at være nervøs, samt bruge nervøsiteten som en ekstra energi

  • #12   29. apr 2014 Ja håber bare at de engang går væk da jeg ikke syntes at de ter så fedt at være nervøs! smiley

Kommentér på:
nervøs! :/ Hvad hjælper?

Annonce