{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Verdens mest uheldige pige og hest, hvad fejler han ? {{forumTopicSubject}}

Åhh ha, synes godt nok jeg er verdens mest uheldige person i verden..
når en ting bliver godt kommer der noget skidt i hovedet på mig igen..

Nå men til problemet..

Min kæmpe store dreng har jeg lige været ude og longere.. han bliver ikke trænet mere end ca. 1gang i ugen pt. pga jeg er i gennem et sygdomsforløb, og med arbejde, sygehus besøg og en masse dage jeg ikke har kræfter til noget bliver han ikke trænet meget..

Nå men han blev longeret i tirsdags af en veninde som gik fint ud over han var frisk..

Nå men det er stadig ikke problemet..

Mens han skridtede begyndte jeg at høre noget der knækkede, han skridtede stille på venstre side på dette tidspunkt..

vender ham så over på højre volte og her bliver det meget tydeligt, det kommer fra hans højre bagben (som han i forvejen har hanetrit i men aldrig været generet af)..
Så skridter ham godt varm for tænker det måske kan være fordi han bar skal i gang..
Sætter ham i trav og lyden forsvinder fuldstændig, han går super fint og ingen problemer her..

Vælger så at få ham i galop da min veninde sidst red ham for noget tid siden havde problemer med at han krøllede sammen og skød ryggen lidt om når hun lavede anspring men ellers gik fint resten af tiden var kun anspringet så tænkte det var signal forvirring (han er nem at forvirre)..
Første gang jeg sætter ham i galop er han på venstre side..
Han var lidt svær at stoppe begge gange jeg prøvede men ikke mere end jeg tænkte det er længe siden og min anden hest kunne han ikke se (han er liidt mere frisk når han ikke kan se min anden hest)..

Nå men tager ham så over på højre side og sætter ham i galop og her tonser han afsted og er umulig at stoppe, giver ham lang snor for at han ikke skulle falde..
Ligger så mærke til at han ligger enormt meget ned i bagparten lige gyldigt hvor stor volten er, var virkelig ubehagelig at se smiley
Gjorde alt for at få ham ned og efter noget tid fik jeg ham ned og skridtede ham godt af..

Men nu er spørgsmålet, hvad tror i der er i vejen ?

Massør er kontaktet (hun er mere end bar massør), jeg tænker jo at der er noget i højre side som er helt galt smiley

ØV hvor er det bar surt, han var skadet i et forben med en forvridning sidste år en måned efter jeg fik ham, kort tid efter havde han kolik symptomer som heldigvis gik i sig selv inden dyrelægen kom, vinteren over har han stået stille, har ikke kunne ride ham meget her i foråret pga jeg fik konstateret lav blodprocent og ikke har kunne meget siden, har min fagprøve over hovedet, min farfar døde i foråret.. puha er godt nok træt af alle de uheldige ting i mit liv smiley

Lige både lidt brok og et spørgsmål..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Verdens mest uheldige pige og hest, hvad fejler han ?
  • #1   10. maj 2014 ville nok vælge en dyrlæge først

  • #2   10. maj 2014 synes bar aldrig jeg har hørt om en dyrelæge der har kunne finde noget på en hest når det har været på den måde, hesten er på ingen måde halt eller noget, var den det havde jeg kontaktet dyrelæge..

    Og det med vrid har min anden hest os haft (dog i alle 3 gangarter på begge volter pga. forkert ridning fra hans tidligere låner), og der var det os massør jeg kontaktede og alt hun sagde jeg skulle gøre virkede..

    Så derfor er det hende jeg tager fat i først.. for hvis hun ikke kan gøre noget er det højst sandsynlig røngent han skal i gennem for dyrelægen kan ikke andet end bar kigge og vurdere der kan massøren mærke mere..

    Det er i hvertfald sådan jeg tænker..


  • #3   10. maj 2014 Øv, det lyder godt nok træls smiley håber du snart for heldet med dig igen smiley

  • #5   10. maj 2014 kan ikke engelsk

    men for mig virker det som om der er noget i højre side af bagparten..

    det er meget meget nyt har aldrig været der før, og han er 13år gammel..


  • #6   10. maj 2014 Den er stiv og ude af form.
    Den løber hurtigt for at holde balancen. Ude af form=ingen balance
    Den er ik halt
    De har altid en volte der er bedre end den anden
    At det knækker, hos en gammel hest skyldes ofte stivhed ved for lidt brug.


    Jeg ville skridte nogle lange ture på den, fremfor at longere, og så prøve at få den mere i gang, evt en part på. En gammel hest skal holdes i gang.
    Så længe den ik takter fejl, havde jeg ik brugt penge på det.
    Jeg ville vente m at få massør ud til den var i gang, for wellness til en stiv hestekrop
    Suppler gerne m msm eller andet "smørelse" til led


  • #7   10. maj 2014 Den løber ikke hurtigt for at holde balancen, så ville den også have gjort det alle de mange gange vi har redet og longeret de sidste mange måneder, og det har den ALDRIG gjort ellers havde det bestemt ikke undret mig..
    Han har en volte der er bedre end den anden ja, det giver dig ret i, men en hest skal ikke stå helt lige i forkroppen og nærmest ligge med bagkroppen i jorden når den galopere (overdrivelse fremmer forståelse, men det er virkelig meget)..
    13år er ikke gammelt, var virkelig meget han knækkede nærmest som om der sad noget løst som raslede på knoglerne..

    Stiv og ude af form kan vi dog sagtens blive enige om men det burde ikke give disse problemer..

    Kan ikke ride tur da jeg endnu ikke har redet tur på ham alene, har ingen til at tage med og pga. sygdom kan jeg ikke ride lang tid af gangen og ikke holde mig fast hvis der bliver noget..
    Part forsøger jeg at finde på livet løs men ikke nemt når man bor ude på landet og han ikke skal rides af hvem som helst..

    er ikke for at få wellness jeg for hende ud, men for at få hende til bar lige at kigge på ham, hun er mere end bar massør kan bar ikke huske hvad alle de fine ting hedder..


  • #8   10. maj 2014 har du overvejet at det kunne være gigt

  • #9   10. maj 2014 Har intet overvejet endnu, det kom jo i dag, eneste jeg har overvejet er at der er noget i højre side af bagparten for det er kun der, der er nogen problemer.. mere har jeg ikke overvejet

  • #11   10. maj 2014 Hesten har over de sidste 3 år haft 3 forskellige ejer som rider vidt forskelligt.. så det er ikke fordi den er redet ens igennem tiden..

    Mit gæt er ærligt noget der er sket på fold for som sagt har den ikke været redet meget det sidste stykke tid mest gået på fold og taget sig noget af nogen galop ture i ujævnt vådt terræn..

    Kan ikke poste video da jeg er alene med ham og jeg tør bestemt ikke sætte ham i galop igen og stå og filme ham når jeg knap kan stoppe ham..

    Det jeg gerne vil have svar på er egentlig blot om der er nogen der har prøvet dette før, for alt andet er lidt bar at gætte..


  • #13   10. maj 2014 I trav er der intet at se der går han normalt, og i skridt går han os normalt det knækker bar.. er kun i galop han vrider.. det er vridet og knækket der bekymre mig intet andet..

  • #15   10. maj 2014 så hvis du har ret i det er noget trænings mæssigt så skal han gå med de problemer i meget meget lang tid for jeg har ikke mulighed for at ride så det vil jeg bestemt ikke håbe at det er der det ligger..

    men som sagt er alene med ham så kan ikke tage video


  • #16   10. maj 2014 forstår bar ikke det hele kun er i bagparten hvis det er det du siger og kun i højre side.. så burde det jo også vise sig andre steder og det burde på ingen måde knække når han brugte benet.. er lidt det jeg ikke kan få til at hænge sammen med din teori

  • #18   10. maj 2014 Vi man kunne se sådan noget i røngent ? for der blev nemlig taget billeder af den for ca. 1år siden..

    Har ingen forstand på det når det kommer til sådan noget, jeg reagere bar kraftigt når mine heste ikke går som de skal, er meget påpasselig med mine babyer..


  • #20   10. maj 2014 Min massør er ret god til det med at se på bevægelsen, så håber hun måske kan se noget, hun skal i hvert fald nok sige hvis hun mener han skal til dyrelæge..

    Håber virkelig ikke det er noget alvorligt smiley


  • #21   12. maj 2014 Hey alle sammen..
    Har lige haft min dyrelæge ude til en vaccination af min anden hest.. og valgte så lige at nævne disse problemer jeg har med den store..

    Han tryggede lidt ved ryggen og Schwante bøjede meget ned i højre side.. han mener at schwante er låst men at han synes jeg skulle lade massøren komme og hvis ikke det hjalp skulle jeg kontakte ham igen..

    Så nu er det bar hvordan skal jeg forholde mig til det ? skal han bar stå på folden eller er det godt at ride eller hvordan ? mit gæt er jo self. stå på folden, men da jeg ikke har haft en låst hest før vil jeg heller spørger en gang for meget end for lidt..


  • #22   12. maj 2014 Du ringer til den dyrlæge du havde ude og spørger smiley

  • #23   12. maj 2014 kan han jo ikke svare på når han ikke har undersøgt hesten

  • #24   12. maj 2014 Ham der trykkede på den?
    Han må da ha gjort noget, siden han kan konstatere at den nok var låst.



  • #25   12. maj 2014 Der står han mener han er låst han har intet konstateret.. havde ikke dyrelæge til ham nævnte det bar og Schwantes reaktion gjorde at han tror han er låst, men han kan jo ikke vide det uden at undersøge ham jo.. hvilket han ikke kommer til medmindre massøren intet finder på ham eller mener jeg skal kontakte dyrelæge..

  • #26   12. maj 2014 Men det er netop ham jeg mener.

    Ring og spørg.
    Han er dyrlægen, og har set hesten, i modsætning til alle os bag skærmen


  • #27   12. maj 2014 nu spørger jeg hvad andre gør hvis deres hest er låst om de lader hesten stå eller rider, går ture eller hvordan..
    spørger ikke om noget andet..

    dyrelægen har set hesten på en stald gang så han er lige så meget værd som alle andre som har haft en hest der har været låst i ryg, kryds, eller lænd eller noget i den dur..


Kommentér på:
Verdens mest uheldige pige og hest, hvad fejler han ?

Annonce