{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Hest med ondt i lænden {{forumTopicSubject}}

Min hest, Pride, har ondt i lænden/ryggen/bagparten. Hvis der er noget der trykker eller kilder på lænden, så bliver hun irriteret, pisker med halen, bider ud efter lænden, stejler og/eller sparker og ryster på lændeområdet, som var der en flue.
I dag havde vi dyrlæge ude og fik scannet og røntgenfotograferet lænden. I dag var hun også lidt halt på højre bagben (også den side hun reagerer mest på). Han kunne intet finde på røntgen ej heller scanningen. For ikke så lang tid siden havde vi fys/osteopat ude som låste hende op og gav hende akupunktur i lænden (hvilket hun reagerede voldsomt på). Vi har også haft massør ude, hun har fået healing flere gange og ved telepati, ved Pride ikke selv, hvad det er. Stort set har jeg prøvet (næsten, hvis I ikke kan komme på flere ting, jeg skal prøve) alt, og hun er stadig irriteret/har ondt.

Det eneste jeg har fået at vide, er at jeg skal træne lænden med arbejde i trav og galop, sidebevægelser, longe, frem og ned og bomme.
Derudover er hun kommet på smertestillende.

Jeg har ikke den fjerneste del om, hvad det kan være. Fyssen troede noget i leveren/nyren, men dyrlægen i dag sagde, at så ville det ikke være mest den ene side...

Har I et bud på HVAD det kan være, eller HVAD jeg ellers kan gøre, for at finde ud af det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest med ondt i lænden
  • #1   12. maj 2014 Jeg har ikke umiddelbart et bud, men min hest har også været låst i lænden.
    Hun har i forvejen en meget lang ryg. Jeg havde fys/osteopat Gitte Søby ude, som låste hende op og gav hende laser. Hun sagde at det kunne komme af et slag på folden, men det kan også komme af at sadlen ikke ligger som den skal.
    Min hest reagererede også ved at blive halt på det ene bagben. Men efter hun blev låst op, skulle jeg træne bomme med hende, og jeg skulle ride hende godt lang og dyb. Jeg fik en massage gnubber, som jeg skulle massere hende med, på lænden i 8 taller lige ovenover hvirvlerne ved hoften. Derudover skulle jeg løfte ryggen på hende ved sadelejet og ved numsen, altså reflekserne.
    Øvelserne skulle holde lænden løs og jeg skal lave den hver anden dag.

    Jeg har ikke haft noget bøvl med hende siden.


  • #3   12. maj 2014 min dyrlæge sade der var et sted i krydset man ikke kunne skanne og det var der den var gal med min den gamle, har din dyrlæge ikke sagt noget om det??

Kommentér på:
Hest med ondt i lænden

Annonce