{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.164 visninger | Oprettet:

hest med ondt i lænden :/ {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'er..
Jeg har en hoppe som jeg købte for ca. 1/2 år siden.
Hun har desværre konstateret ondt i lænden, og gik fra at være en stille og rolig hest, til en hest der bukker og stejler. Jeg havde massør til hende, hvorefter det gik godt i en periode, men nu er dét startede forfra igen. Jeg har bestilt Rikke fra Jysk hestefys til at komme, så er spændt på hvad hun siger.
Nogen der ved hvordan fremtiden for en hest med ondt i lænden ser ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest med ondt i lænden :/
  • #2   15. jun 2013 Det ved jeg ikke!
    MEn måske du skulle prøve en kiopraktor, han kan jo komme dybere end massøren!
    Da det jo ikke nødvendigvis er musklerne! Men at den måske er låst eller skæv smiley

    Pøj ppøj med det! smiley


  • #3   15. jun 2013 få et kig på sadlen

  • #4   15. jun 2013 Du skal nok regne med at den har rigtigt ondt, når den ligefrem stejler og bukker. De kan have svære skader i lændehvirvler og i brusken i lænden, så jeg ville i første omgang spare pengene til massør og kiropraktor, og så få den scannet i lænden .

  • #5   15. jun 2013 Dorte ringer fra fyn. Hun er fys/ostopat.. hun er knald dygtig. Hun hjalp min haffer. Den var låst i lænden

  • #6   15. jun 2013 Det er Rikke jeg skal have ud, nemlig også. så er spændt på hvad hun siger:)
    Tak for jeres svar! smiley


  • #7   15. jun 2013 Det kunne lyde som en korsledskade, eller skævheder i hofte eller bækken

  • #8   15. jun 2013 Få taget røntgenbilleder med det samme.
    Hvis de er fine så prøv sadelmager og evt en equine touch behandler


  • #10   15. jun 2013 Min bøvlede også med ondt i lænden, jeg bestilte Kranio Sakral Tereapeut ud og selvom hun var meget skæv i korsbenet (lænden) og tilmed også i nakken, så fik vi rettet det op på 2 gange
    ved siden af fik hun så Equine Touch (bindevævsmassage)

    langt mere effektivt end kiopraktik og massage hvis du spørger mig smiley


  • #11   15. jun 2013 Det kommer jo an på, hvad årsagen er.
    Hvis det er fordi hun har brækket noget, skal der jo en dyrlæge til.
    Måske er det en seneskade.
    Måske er der nogle nerver der sidder i klemme i spændte muskler. Og hvis det er spændte muskler, så skal du jo finde ud af, hvorfor de er spændte.

    Massage kan være et godt redskeb til undersøgelse, man kan desværre ikke stå alene i behandlingen af muskulære problemer. Så det ville jeg ikke spilde alt for mange penge på, hvis jeg var dig.

    Hvis det var mig, ville jeg i første omgang få den tjekket af en dyrlæge, evt. få taget røngten og ultralyd af relevante strukturer. En hestefys kan også være en rigtig god idé, men det er ret vigtigt at du afklaret, om der er skade på knogler eller bindevæv eller ej.


  • #13   15. jun 2013 Min egen hest begyndte også at stejle voldsomt på et tidspunkt(1,5 år siden ca) og ud kom en kiropraktor. Hesten min havde låste lændehvirvler, så kan egentlig godt forstå den havde ondt. Det krævede et par behandlinger i træk og igen etvhalvt år senere og det var egentlig det.
    Jeg har så valgt at hun skal tjekkes en gang ærligt ca, fordi JEG gerne vil være sikker på at det kommer igen.


  • #14   15. jun 2013 Det skal siges jeg havde min igennem fuld røntgen og dyrlægeundersøgelser først, hvor de ikke fandt noget unormalt, så ud kom kiropraktoren og fik løsnet lænden. Skaden er formodentlig kommet af en gang hun væltede på fold

  • #15   15. jun 2013 Fremtidsudsigterne for en hest med ondt i lænden, kommer ganske an på, hvorfor den har ondt i lænden.

    Min veninde havde en hest med ondt i lænden. Den blev efter at have været tjekket og behandlet af 3-4 forskellige dyrlæger/kiropraktorer diagnosticeret med facetledsarthrose. Den endte med at blive aflivet.

    Min egen hoppe er købt med lændeproblemer. Hun har en lang lænd og var meget umuskuløs, da jeg overtog hende. Det har taget godt og vel 2 år med kiropraktik, massage, strækøvelser og træning møntet specielt på hendes problem at få hende til at fungere optimalt. Hun havde kiropraktor i mandags og for første gang var der kun en enkelt lændehvirvel, der skulle rettes en lille smule.

    Min venindes hoppe har formodentlig gået en del år med dårlig lænd, da den er sent tilredet og bare gik hos avler og gloede. Var det blevet opdaget noget før, kunne hesten måske være blevet redet. Min egen hoppe var her formodentlig ikke i dag, hvis jeg ikke var gået i gang med at behandle på hende, så snart hun kom inden for døren. Hun havde slidt sig selv i stykker andre steder i kroppen, fordi hun aflastede pga. lændesmerterne....

    Jeg har kiropraktor og massør til min hoppe hver 2.-3. måned. Det er en dyr omgang, men det er det, som holder min hest kørende.....


  • #16   15. jun 2013 Bare et lille pips herfra , HVOR har i fået jeres heste røntgen fotograferet i lænden ?? OG ved de ikke fejler noget der ! . I skal være velkomne til at svare, jeg tjekker op på det . For har 2 gange betalt i dyre domme, da dyrlægerne siger at de kan ikke røntgen i lænde området , og de er så blevet scannet .

  • #17   15. jun 2013 Min blev røntgenfotograferet på Højgård.

  • #18   15. jun 2013 Min hest havde også rigtig ondt i lænden og reagerede meget meget kraftigt. Ligesom din bare værre.
    Få den røntgenfotograferet og scannet, for hun kan have inflammation. Det var det min havde. Det kan massør og kiropraktor/fys ikke redde, kun gøre det værre.
    Så ring til en dyrlæge med det samme, og få gjort noget! Min blev helt rolig allerede efter hun blev behandlet smiley


  • #19   15. jun 2013 Min kom op til Maria herfra: http://www.horseteam.dk/ og blev behandlet.

  • #20   15. jun 2013 Tak for svar stine , det vil gøre mit spørgsmål lidt lettere over for højgård hvis jeg har navnet på hesten, evt skriv pb .

  • #21   15. jun 2013 Hyggerytteren: Min hests navn står i hendes profil, men jeg er lidt i tvivl om hvad du skal med hendes navn i forhold til Højgård???

  • #22   15. jun 2013 Stine : Ej, det var ikke rigtigt af mig, jeg efterlyste heste der var blevet røntgen i lænden og ved et tilbageblik har du jo ikke fået det, beklager og håber du bærer over med mig ..

  • #23   15. jun 2013 Min ER blevet røntgenfotograferet i lænden smiley

  • #24   15. jun 2013 På højgård ?

  • #25   15. jun 2013 Ja. Jeg fik hende røntgenfotograferet i ryg og lænd i forbindelse med en handelsundersøgelse. Jeg havde haft hesten til låns i 8 måneder inden køb og vidste at hun havde lændeproblemer, men ville være sikker på, at der ikke var noget knoglemæssigt med hende, inden jeg købte hende. Det var Terkel, der kiggede på billederne og jeg havde fortalt ham hestens og min forhistorie, så han var meget omhyggelig. Jeg bruger ellers Theresa Schumann, men hun har ikke de samme muligheder for røntgen som Højgård....

  • #26   15. jun 2013 Ok .

  • #27   15. jun 2013 Jeg vil nu stadig gerne vide, hvad du skulle bruge min hests navn til smiley

  • #28   15. jun 2013 Har lige snakket med Jannie fra Højgård, hun mente bestemt heller ikke at de tog røntgen af lænden, men jeg ringer mandag igen og der er Terkel der . Er 100 % sikker du tager fejl , de kan ikke tage rgnt . af lænd .

  • #29   15. jun 2013 Var bare så jeg kunne spørge ang. Laura af korup , hvad de havde af diagnoser på hende .

  • #30   15. jun 2013 Hun blev altså røntgenfotograferet i lænden, jeg så selv billederne og på regning stod der røntgen af ryg og lænd. Man kan ikke tage af korsbenet, der skal man scanne. Er egentlig ikke interesseret i at du spørger Højgård om min hest og hendes diagnoser! De har i øvrigt også tavshedspligt og må ikke udtale sig om min hest uden min tilladelse. Hvis de siger, at de ikke tager røntgen af lænden, så kan du ikke få taget røntgen af din hests lænd, det har ikke noget med min hest at gøre...

  • #31   15. jun 2013 Har skrevet pb .

  • #32   17. jun 2013 Min tidligere hest fik også taget røntgen af sin lænd og også scanner lænden. Dette var også på Højgaard, så det kan altså godt lade sig gøre omend det er svært når apparatet skal tage røntgen igennem så tykt væv.

Kommentér på:
hest med ondt i lænden :/

Annonce