{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en god springsadel
  • #1   1. jun 2014 Det er desværre sådan, at kvalitet kommer sammen med prisen. Det afhænger jo også, hvad man synes er en god springsadel. Mange synes at en Bates er god, hvor jeg slet ikke ser det som en god springsadel. Så det afhænger meget af hvor kræsen man er, samt hvad man sidder bedst i.

  • #2   1. jun 2014 Jeg er rigtig glad for Trainers Professional, både den nye og den gamle model. De er super lækre at være i, der er god støtte og kvaliteten er helt i orden.

    De ligger på omkring en 2-5.000 brugt og koster fra helt ny 8500,-.
    Jeg købte min brugt for 5000, men der er så stadig garanti på og den var stort set ikke brugt. Man kan skifte bommen i den nye model, så der er også mulighed for at få den tilpasset 100% til hesten smiley


  • #3   1. jun 2014 Har bare det lille problem, at skal jeg købe brugt, så skal jeg finde en i nærheden. Bor nemlig på Bornholm, så det er ikke bare sådan lige at låne en sadel og tjekke om den passer, hvis sadlens ejer bor på Sjælland :3

  • #5   1. jun 2014 Så bliver det lidt mere besværligt, de rigtig gode springsadler koster nemlig oftest omkring en 10.000,- fra ny af.

    Har du ikke mulighed for at alliere dig med en sadelmager, de kender dit budget og kan finde noget der passer indenfor budgettet inkl. tilpasning? smiley .
    Jeg ved ikke lige hvor mange sadelmagere der er på Bornholm, men vil næsten mene at det er det der vil give dig det bedste resultat i forhold til dit budget og helt ny sadel smiley


  • #6   1. jun 2014 Ja bates sadel passer næsten på alle heste:-) har en selv den er dejlig lækker at side i:-)!

  • #7   1. jun 2014 Jeg købte min brugt den var god som ny

  • #9   1. jun 2014 Kieffer donau smiley fås til den pris på dba mv smiley

  • #10   1. jun 2014 Kig min den er rigtig god smiley

  • #11   2. jun 2014 Aless&Chantell:b:
    Jeg ved faktisk slet ikke om der er en sadelmager herovre, men tror du har ret i, at det er sådan en jeg skal have fat i. Tror også godt jeg kunne få råd til at give 8.000 for en sadel, men nok ikke ret meget mere end det. Det behøver jo ikke være en helt ekseptionel sadel, bare det er en god en til prisen. Det er vigtigt at jeg sidder ordenligt i sadlen - da jeg har en led-sygdom. Lige så vigtigt som det at den passer hesten.
    Tror jeg vil gå på udkig efter en brugt sadel, og så må jeg se hvad det fører til. Hun skal bare bruge 17-17,5", så det bliver ikke nemt smiley


  • #12   2. jun 2014 Hvis du har 8000,- at give af, vil du i hvert fald kunne få mere kvalitet for pengene. Jeg sværger som sagt til Trainers, hvor den nye model kan fås helt ny for 8500,- hos forhandlerne. De fås både i 16,5" og 17" ved jeg, og så kan bommen skiftes smiley

    Men tror helt klart du vil få det bedste resultat gennem en sadelmager, da disse har et større og mere bredt kendskab til sadler, kvalitet og hvilke mærker der er gode smiley . De burde også kunne komme på flere gode modeller ift. hvad du skal bruge, der tilgodeser de behov du har med din sygdom smiley .


  • #13   2. jun 2014 Så vil jeg forsøge at finde en sadelmager, som kan komme ud. Skal også bare finde ud af hvad det koster osv., fordi eftersom der er så få af den slags på øen, så er det også denne som bestemmer prisen, fordi der ikke er andre muligheder. Ligesom med hestetandlæge, der kommer en ovre fra smiley

  • #14   2. jun 2014 Du kan jo bare nævne når du ringer rundt at dit budget er max. 8000,- og det er inklusiv ALT! Så må de jo fortælle præcis hvad de kan tilbyde dig af service, sadel og tilpasning for det budget, og så må du jo bare vælge den der kan tilbyde dig mest for pengene smiley .

    Kig evt. i Sverige hvis det er (kommer folk ikke ligeså nemt fra Sverige som resten af DK? Er lige lidt uvidende på det punkt ...), det er jo der uddannelsen er, så de må vel have et par stykker der kan finde ud af noget til ok penge smiley


  • #15   2. jun 2014 Jaa det må jeg jo gøre smiley

    Og jo. Det er endda nemmere at komme fra Sverige til Bornholm end det er at komme fra KBH til Bornholm, da man ikke skal over broer og alt muligt. Men tror desværre det bliver ret dyrt med færge og alt det :3


  • #16   2. jun 2014 Kiefferen er fantastisk har aldrig mødt en hest de ikke ligger på!! smiley man sidder rigtig godt med god støtte! Se om du ikke Lan finde en på Bornholm du kan prøve! smiley er virkelig glad for min smiley

  • #17   2. jun 2014 Stine: Tror jeg vil eftersøge sådan en så smiley

Kommentér på:
Anbefal en god springsadel

Annonce