{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal et bid :)
  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #1   29. jun 2014 Sprenger Dynamic muffebid

  • #2   29. jun 2014 bridon bid, todelt tyndt

    Men der er mange meninger om bid. Mit todelte tynde muffebid er min favorit


  • #3   29. jun 2014 Så vidt jeg ved er tynde bid stærkere og skarpere end de tykke bid ? smiley det har jeg fået fortalt

  • #4   29. jun 2014 Det er rigtigt, jo tyndere bidet er jo stærkere er det smiley

    Hvad med et normalt tredelt bid? Der er også de der muffebid, de er vidst meget blide! Bare kig på tykkelsen af bidet og det er også blidere hvis det er tredelt smiley


  • #5   29. jun 2014 Så havde jeg hørt rigtig smiley havde også mest tænkt på et tre delt, men hold da hvor er mærke bid dyre smiley hvad er forskellen på et bid med ringe også en D rings bid ? smiley

  • #6   29. jun 2014 Jeg har et bid med en D ring, men det er et tyndt todelt! Det jeg brugte før var et almindeligt tredelt med rund ring, og det jeg har nu er lidt skarpere smiley Jeg synes at det jeg har nu er godt! Men ved ikke helt hvad forskellen er....

  • #7   29. jun 2014 Jeg ved ikke om de der D ringe går under betegnelsen for et muffebid? smiley

  • #8   29. jun 2014 Det ik rigtigt at tyndt er skarpt sys du skal gå på heste mund .dk og se de videoer det handler om hvad din hest har plads til i munden et tredelt lægger uroligt det så forskelligt hvad bid der bedst men uanset komner det an på hvad hesten har plads til i munden

  • #9   29. jun 2014 Det kan godt være smiley jeg ved det godt nok ikke, og str messigt er jeg også i tvivl da hun bruger x-full i grime, det siger lidt hvor stort hoved hun har smiley og har ikke haft hest i to år, så det er smutter ud af hovedet igen med str smiley

  • #10   29. jun 2014 Det vil jeg lige prøve smiley tak. Kender ikke siden smiley

  • #11   29. jun 2014 Bare fordi den bruger xfull i grime kan det være den kun skal brug 13.5 men os være den bruger 15 se videoerne de gratis det giver dig i hvert fald en ide om hvad det handler om

  • #12   29. jun 2014 Hun er også ret bred smiley i selve hovedet, det er ikke kun langt smiley

  • #13   29. jun 2014 Hvis hun er let på tøjlen og bare skal have noget roligt i munfen, så ville jeg kikke på et 2delt baucher bid, 2 delt muffe bid eller bare et normalt trense bid.
    Hvis hun bedere kan lide 3delt som er mere "uroligt" i munden så et 3delt baucher eller muffe/d-rings bid smiley

    Længden på bidet kan du måle ved at tage et blødt målebånd og så ligge det som et bid og så måle fra mundvig til mundvig og så finde den bid længde der er tættest på det di måler smiley


  • #14   29. jun 2014 Hvis din hest reagerer let/ er følsom i munden, skal du ikke have et 3-delt - det er alt for levende til en følsom hest smiley Min hest er også meget følsom i munden, og efter at forsøgt mig med mange forskellige bid, fandt jeg frem til at hun gik bedst på et 2-delt muffebid smiley Det kan du sagtens finde i messing - det er mit smiley

  • #15   29. jun 2014 det med at tyndere bid er stærkere.. det er rytteren hånd der bestemmer hvor stærkt bidet er! smiley du skal vælge en tykkelse der passer hesten mund. nogle heste har ikke plads til et tykt bid og skal derfor ha et tyndt.

    der er ikke noget luft inde i hestens mund.. det er bare underkæbe, tunge og overkæbe lige oven på hinanden, uden luft imellem. men hvis du mærker med en finger, ca. hvor biddet ligger, i overkæben og så tykker forsigtigt op ad, så kan du mærke at det er blødt.
    når biddet trykker op i det bløde så mærker hesten det ikke. men nogle heste har meget blødt andre har ik ret meget. så du skal mærke om du kan trykke meget op ad før det bliver hårdt eller om der ikke er så meget, er der meget kan du bruge et tykkere, ellers skal du ha et tyndt.
    for hvis bidet rammer op i det hårde så gør det ond og er meget ubehageligt, og husk jo mere du strammer næsebåndet jo mindre plads bliver der også, fordi hesten så er tvunget til at bide tænderne sammen.. så der skal kunne være 2 fingre på næse ryggen, lodret! så får du også mest plads til bidet smiley


  • #16   29. jun 2014 Og tykkelsen på bidet skal passe munden på hesten fx. Havde min gamle pony en smal mund, men ikke overdrevet højt til ganen - samtidig med at han skulle have så meget tungefrihed som muligt.
    Så vi endte ud med et "smalt/tyndt" 2delt baucher bid.
    Så tykkelsen siger ikke altid noget om styrken smiley


  • #17   29. jun 2014 Baucher bid to delt lyder meget rigtig smiley kan læse mig til at det er til følsomme heste smiley

  • #18   29. jun 2014 Min hest er også ret følsom. Jeg bruger et ganske almindeligt trensebid, godt nok 3-det, men det har hun det rigtig godt med!
    Vil anbefale dig at måle hestens mund og tjekke hvor meget plads den har i munden smiley


  • #19   29. jun 2014 Ja, for er godt nok i tvivl ang str smiley

Kommentér på:
Anbefal et bid :)

Annonce