{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.659 visninger | Oprettet:

Kranio sakral terapi {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Er der nogen af jer der har erfaring med kranio sakral terapi til hest?
Jeg har meldt mig på et kursus i det, men jeg er altid ret skeptisk mht til den slags lidt alternative behandlinger. Men man kan jo altid blive overrasket (fx er jeg meget imponeret over min hests nye kiropraktor, som bruger akupunkturnåle)

Min hest har nogle problemer med bagparten/lænden som gør at jeg er ret åben for diverse metoder. Har haft et hav af dyrlæger, smede, kiropraktorer, mv til at kigge på ham og indtil videre er der kun 2 af dem, som har kunne gøre nogen forskel for ham (laaang historie, hesten har ik smerter, men han går og står ikke optimalt)

Så har I nogle erfaringer med kranio sakral terapi, gode som dårlige? Og har nogen været på kursus i det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kranio sakral terapi
  • #1   8. jul 2014 Jeg har rigtig gode erfaringer med KST på min hoppe Tess, hun fik rettet en skæv skulder, låst ryg og hofte på bare 1 behandling. Efterfølgende 2 behandlinger var for at være sikker på at det ikke vendte tilbage til det dårlige.
    Jeg gik fra at have en spændt hest som praksistalt var uridelig til at have en afslappet og harmonisk hest smiley

    Rigtig god måde at behandle på smiley
    (og nej rebgrimen er ikke grunden til at hun går bag lod og alt for "samlet", hun løb af helvedstil hvis ikke man holdt hende igen, og alle signaler sad i tøjerne) smiley smiley


    profilbillede
  • #2   8. jul 2014 Jeg har ikke selv erfaringer, men en af mine bedste veninder har haft en ude til en af hendes ponyer og var meget positivt overrasket. Hun ville helt bestemt bruge det igen.

    Har selv gået og overvejet at "uddanne" mig som kranio sakral terapeut, hvis jeg en dag bliver klar smiley


  • #3   8. jul 2014 Jeg har også haft en kranio sakral terapeut ude og behandle min hest, hvilket jeg var meget tilfreds med. Det er en stille og rolig behandlingsform, der på en eller anden mærkelig måde bare virker.

  • #4   8. jul 2014 Jeg har ikke erfaringer med det på hesten,
    Men jeg har selv for nyligt fået en behandling
    Jeg er MEGET skeptisk med alternative behandlinger men det har VIRKELIG gjort en verden til forskel for mig! Jeg render rundt med piskesmæld og har været alverdens steder og har ikke haft det SÅ godt i mange år som jeg har nu efter den behandling ( jeg skal til et par stykker til pga piskesmæld er kompliceret)

    Så helt klart noget jeg ville prøve til hesten os


  • #5   8. jul 2014 Har godt nok ikke erfaring til hest, men min ene kat har fået SÅ meget ud af det smiley hun hoppede pludselig rundt på 3 ben, og efter et par uger var vi ved dyrlægen, som har undersøgt og taget røntgen, som intet viste. Efter 10 dage på smertestillende begynde hun igen at humpe rundt. smiley smiley
    Søgte på nettet efter fysioterapeut til kat og ham jeg nu bruger dukkede op. Han er uddannet dyrlæge, men synes han manglede noget alternativt til den "alm" dyrelægebehandling, og videreuddannede sig derfor indenfor fysioterapi og Kranio Sakral. Og det virker bare! smiley han fandt spændinger flere steder på katten og for hver behandlibg kunne han komme lidt dybere. Efter 2.behandling haltede hun vildt meget efter 2 dage, men 2 dage senere var det væk igen og efter 3.behandling har der INTET været og hun virker meget mere glad og tilpas smiley
    Forstår godt din skepsis, jeg var altså også lidt skeptisk efter min kats første behandling. Men det har virkelig gjort underværker for min kat og jeg vil ikke tøve med at få ham ud til min hest også, hvis jeg føler der er brug for det..
    Så afsted på kursus med dig! smiley smiley


  • #6   9. jul 2014 Har selv erfaring med kranie sekral. Det har hjulpen på mine smerter efter overfald smiley Har ikke så tit tinitus (det er ihvertfald ikke ligeså overdøvende) har mindre smerter i ryg og hovedet også smiley

  • #8   9. jul 2014 Mange tak for svar smiley Det lyder til at jeg godt kan se frem til det kursus!

    Det der er problemet ved min hest, er at han igennem de sidste 3 års tid langsomt er begyndt at få en meget sær bagbensstilling, som gør at han har svært ved galop og sidebevægelser. Det er skiftevis det ene og den andet eller begge bagben han står sært på. Forventer ikke mirakler, men det irriterer mig sindssygt meget, at det er så svært at finde ud af, hvad det skyldes...


    profilbillede
  • #9   9. jul 2014 Jeg hat selv kurser i kranio-sakral terapi og det er vildt hvad det kan gøre af forskel for en hest!
    Jeg tror ikke du kan rette din hests benstilling med det, men jeg tror der er en god chance for, at du kan løsne de spændinger og låsninger som gør at din hest har besvær med sidebevægelser og galop smiley


  • #10   9. jul 2014
    Det er en metode der duer for min pony, der er meget følsom og fordi den er blid fungere det godt. Hvor en kiropraktor er lidt voldsommere og en fys/osteopat lidt mindre også KST mindst.


  • #11   11. jul 2014 Rikke: Forventer som nævnt heller ikke mirakler smiley

    Havde ham ved kiropraktor/osteopat igen i dag og synes virkelig hun gør det godt hende jeg har fået nu. Det er førte gang i flere år jeg synes min hest gør reelle fremskridt. Så hvis jeg selv kan supplere det med noget KST, tænker jeg, at der er grund til at være optimistisk i det lange løb smiley


Kommentér på:
Kranio sakral terapi

Annonce