{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Køb af hest i udlandet {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her som har erfaringer med køb af hest i ud landet? Jeg vil rigtiggerne høre hvad jeres oplevelse har været af det og om i ville gøre det igen.
Jeg ville blive glad hvis i gad at svare på bare nogle af spørgmålene nedenfor smiley

I hvilket land købte du din hest? Kom den fra et stutteri eller privat?
Hvor ofte prøvede du hesten og havde den nogle fejl? Hvordantog ejerne imod dig og har du nogensinde følt at du blev snydt?
Hvor meget brugte du af tid/penge på transport? - og var der andre forudsete udgifter? Hvem stod for at få hesten tjekket?
Og sidst af alt; hvad er det så for en hest du fik hjem? Er den til avl eller konkurrencer (hvilken disciplin og niveau)?

Jeg ved godt at jeg spørger om en masse, men jeg håber at i vil hjælpe mig alligevel:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hest i udlandet
  • #1   10. jul 2014 I hvilket land købte du din hest? Kom den fra et stutteri eller privat?
    - Vi købte hende i Østrig og hun kommer da nok fra et stutteri, men vi ved ikke hvilket.

    Hvor ofte prøvede du hesten og havde den nogle fejl? Hvordan tog ejerne imod dig og har du nogensinde følt at du blev snydt?
    - Vi prøvede hende ikke da hun var ½ år gammel. Vi så hende først (på afstand) da vi havde "købt hende". Vi føler os ikke snydt.

    Hvor meget brugte du af tid/penge på transport? - og var der andre forudsete udgifter? Hvem stod for at få hesten tjekket?
    - Hun kom med en masse andre i transport og det kostede vel omkring 100 euro. Mener da de blev tjekket af dyrlæge inden de blev sendt afsted.

    Og sidst af alt; hvad er det så for en hest du fik hjem? Er den til avl eller konkurrencer (hvilken disciplin og niveau)?
    - Hun er til lidt af hvert, hun er 7 år nu - vi fik hende i 07


    Vi købte hende på følauktion i Østrig i 2007, der er MANGE haflinger hoppeføl på ½ år der kan bydes løs på.. vi skulle faktisk slet ikke have en hest med hjem.


  • #2   10. jul 2014 Vi har købt Hos Evans Horses, så ja et stutteri i Sydfrankrig
    Var ikke nede og se hende, foregik med video. Søde mennesker.
    Føler mig godt behandlet, professionelle mennesker.
    Afsender skal ALTID få dyret veterinær undersøgt før transport, uanset i hvilket land den står.
    Transporten foregår med lejlighedstransport, ca. 10.000.- dk kr. Aftalt pris holder.
    Hun er til både hygge og avl.
    smiley smiley


    profilbillede
  • #4   10. jul 2014 Hej Sabina.
    Tag fat i John Parker international fra UK, det gør i det hele og til de rigtige priser.
    http://www.johnparkerinternational.com/services.php
    De er rigtig søde og hjælpsomme. smiley


  • #6   10. jul 2014 Jeg har købte min dejlige hest i Spanien ,hvor jeg var dernede i en god uges tid for at ride ham hver dag og finde ud af om det var noget,og det var det smiley
    Jeg fik ham transporteret hjem af en som kun havde erfaringer med transport til og fra udlandet.Jeg brugte min dejlige hest til shows herhjemme og vi havde dyrlæger fra Spanien til at gennemgå ham.
    Det var alle pengene hver og ville til hver en tid gøre det igen smiley Nå ja og jeg købte ham af en privat.


  • #7   10. jul 2014 Jeg har fået min hoppe Ösp hjem fra Island i 2012, hun kommer fra den gård/stutteri hvor jeg arbejdede da jeg var på Island. Så jeg har i modsætning til mange andre, prøvet min hest mange gange inden jeg købte hende. Med i prisen fik jeg en bedækning hos gårdens lovende unghingst.
    Transportprisen var ca. 11.000 mener jeg + moms af hestens pris.
    Jeg føler mig på ingen måde snydt, jeg har fået verdens bedste hest smiley
    Hun skal bruges til islænderstævner og turhest.


Kommentér på:
Køb af hest i udlandet

Annonce