{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tørre hove
  • #1   4. aug 2014 Almindelig madolie virkede fint på min pony smiley når de var rigtig tørre gjorde jeg dem våde inden jeg smurte dem

    Og når jeg fyldte vand på foldene, lod jeg det løbe lidt over, så der blev lidt fugtigt smiley


  • #3   4. aug 2014 De der vandklokker skulle vidst fungere ret godt smiley

  • #4   4. aug 2014 Sunde hove tørrer ikke ud om sommeren pga nogle ugers tørke....
    EquiForce Foot, Nettex Hoof Health er gode tilskud, men ofte skal der såmænd bare fjernes sukker og stivelse fra krybben og hesten skal have mere motion, hvor hovene udsættes for forskelligt underlag....


  • #6   4. aug 2014 JL: Lad mig gætte, den har sko på? Og får en masse græs og krybbefoder af en slags müsli? smiley

  • #7   4. aug 2014
    At hesten går stævner er ikke forskelligt underlag nødvendigvis - det er ofte blødt underlag. Forskelligt underlag er grus, sten, sand osv. - som man møder når man rider tur.


  • #8   4. aug 2014 Hvad er det lige problemet er ved at hovene er tørre? eller rettere hvordan definerer du tørre hove? og hvad vil du gerne undgå ved tørre hove?
    Tørre hove i sig selv skaber ikke problemer for hesten.
    Hvis hesten bliver tilset af smed inden for et rimeligt interval ( mellem 4 til 6 uger) burde det som sådan ikke betyde noget ud over at smeden skal bruge lidt ekstra kræfter ved en beskæring.


  • #11   4. aug 2014 Hvis de flækker vil jeg mene problemet ligger et andet sted eks. foder eller for lange intervaller mellem beskæringerne

  • #12   4. aug 2014 JL: Så er det op ad bakke med de hove desværre....

  • #14   4. aug 2014 Hvis man ikke ændrer på foder, beslag og miljø, så vil man stå med flækkede, revnede hove om sommeren... Det kan ikke afhjælpes med fine olier eller andre smøre produkter... Problemet stammer indefra smiley

  • #16   4. aug 2014 JL: Slet ikke, men porøse, revnede, flækkede tørre "sommerhove" kræver indsigt og forståelse for at hovens tilstand er produktet af hele hestens tilstand i kroppen... For megen sukker/stivelse er gift for hovene, for megen sukker fra græsset/høet ryger med der indover, gulerødder/æbler i store mængder.... Jernsko sætter også sine begrænsninger for en sund, velfungerende hov der kan pumpe blodet og affaldsstofferne korrekt rundt... Manglende stimulans af strålen/hoven er også medvirkende til disse "sommerhove"

    Det er en ren videnskab, men i bund og grund... En sund hov kommer indefra, ikke udefra via alskens hovolier og vandbade...


  • #18   5. aug 2014 "Tørre" hove er ikke et problem i sig selv, bare lidt hårde for smeden at ordne....

  • #20   5. aug 2014 Min pony har fået et dårligt horn, kun på sin højre hov. Vores dyrlæge mener det også kan være græs sammensætningen der kan ødelægge hoven smiley

  • #21   5. aug 2014 Jeg giver min pony våde sokker på med boots udenover når vi rider, det fungere rigtig fint for mig. Og heldigvis passer hun mine sokker så det er dejlig nemt smiley

  • #24   5. aug 2014 Altså mine kan godt få lidt tørre hove når det bliver virkelig varmt i lang tid... jeg stiller dem i lidt vand, inden ridning og lidt efter, så hoven får fugt indefra og ikke kun udenpå... Det har hjulpet mig. Jeg vil helst undgå at bruge diverse produkter på hovene, så synes dette har fungeret rigtig godt!


  • #25   5. aug 2014 vi har både smed og dyrlæge inden over det, så jeg er ikke bange for at han "går forkert" eller noget.
    Vi har aldrig haft tørre hove før hjemme hos os, men denne sommer har de været lidt tørre end normalt pga så meget tørke. smiley


Kommentér på:
tørre hove

Annonce