{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjenbetændelse
  • #1   14. aug 2014 Det er helt rigtig at kamillethe kan være skadeligt - det indeholder mikroskopiske partikler, der kan ridse øjet.

    I stedet går du på apoteket eller i Matas, og køber sterilt saltvand (gerne i pipetter), og renser med det smiley Huske altid at 'trække væk' fra øjet, og kun bruge vatstykkerne én gang.


  • #2   14. aug 2014 Jeg ville da bare få dyrlægen ud med det samme. og så få raspet tænderne ved samme lejlighed, om den får raspet tænder 14 før betyder jo ikke noget.
    Min havde engang fåe betændelse i øjet fordi den havde fået en rift på hornhinden, og havde de ikke opdaget det, så kunne den have mistet øjet. De fandt ud af det ved at komme sådan noget farvet væske i øjet og så kunne man tydeligt se riften..
    Jeg ville ikke anbefale alle mulige hus råd, men få fat i dyrlægen med det samme i stedet.


  • #3   14. aug 2014 Mette S: Han har allerede fået ordnet tænder, men fik en ulvetand rykket ud i under munden (kun 1% af hest oplever dette), så hun ville gerne komme ud og tjekke op på det, når det var groet sammen, og har ikke rigtig mulighed for at få hende ud før, da hun har meget at se til..

    Emilie: Tak for det gode råd, det vil jeg prøve! smiley


  • #4   14. aug 2014 Hvad er det for en skod dyrlæge.... Ja undskyld mig, men hvis der pludselig opstår noget så skal hun da komme, det kan da ikke være rigtig at du skal vente 14 dage.
    hvad så hvis den havde fået et stort sår, ville du så også få at vide at du bare selv skulle rense de og så kunne hun komme 2 uger senere og give den noget pennecillin.
    Jeg ville sku skynde mig at finde en anden dyrlæge hvis jeg var dig.


  • #5   14. aug 2014 Mine har haft det et par gange, og der kommer dyrlægen og jeg får nogle øjen dråber med pennecillin i. men som sagt er der en rift eller andet der sidder i øjet (og det kan man altså ikke altid selv se om der er) så kan din hest altså miste sit øje hvis du ikke får fat i en dyrlæge.


  • #6   14. aug 2014 Tror det er fordi hun har taget speciale indenfor tænder og så er hun også kiropraktor, så tror det er grunden til at hun har så meget at se til smiley
    Men bliver da en smule bekymret, når du skriver sådan.. Det er åbenbart noget man skal tage meget alvorligt.. Men han har det i begge øjne, og altså det er ikke voldsomt, det render ikke eller noget, det er bare ligesom når de har søvn i øjnene, og så er hans bare gult i stedet.. Så kunne det ikke tyde på at det "bare" er øjenbetændelse.


  • #7   14. aug 2014 selv om det "bare " er øjen betændelse, så kan det stadig gøre skade på hestens øjne hvis det ikke behandles. den kan bla. få nedsat syn af det.
    Så jeg ville tage det meget seriøst.
    Men der må da være en anden dyrlæge i området som du kan få ud og behandle den.


  • #8   14. aug 2014 Har også haft dyrlægen sidste sommer grundet øjenbetændelse - her tjekkede de for rifter i øjet da det spm flere skriver kan være skadeligt i øjet.

    Jeg renset modsat flere altid med kamille the og har altid gjort samt bliver rådet af dyrlægen til at gøre det! Drypper det ikke ind i øjet men på vat og tager alle klatterne samt det jeg lige kan nå i inde i øjet med vattet og det gør jeg flere gange dagligt. Min skal bedøves for man kan rense selve øjet eller dryppe noget ind i det. smiley kattene renser vi også altid med kamille med god effekt samt når de snotter får de lunken kamille at drikke også med god effekt smiley


  • #9   14. aug 2014 Brug der her frynsebånd på grime, så undgår man det smiley
    Saltvandspipetter de store fra apoteket er gode til rens og i det heletaget til ens lille lager... smiley


  • #10   15. aug 2014 .

Kommentér på:
Øjenbetændelse

Annonce