{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.217 visninger | Oprettet:

min smed tabte hovedet {{forumTopicSubject}}

Min smed var og ordne den ene af mine heste i dag. Jeg har altid været glad for ham. Han er dygtig og jeg har aldrig oplevet ham voldsom, råbende eller lignende, han forventer dog at du som ejer sørger for at din hest står så pænt som muligt.
I dag erkende han at han for første gang i sin karriere havde tabt hovedet og brugt filen til andet end dens oprindelige formål.
han er ved at ordne en hest, der ved forrige besøg havde haft held med at bide ham temmelig hårdt i baglåret og beder derfor ejeren om at holde øje med den, da han jo ikke vil have at det gentager sig.
der går ikke lang tkd så begynder hestens ejer at stå og nusse med hesten i boksen ved siden og i det bider den pågældende hest smeden igen. Han glemte at tælle til ti og i refleks slynger han filen, med en solid baghånd, så han klasker hestens ejer på tværs over låret.
Det er jo ikke hestens skyld at den er dårligt opdraget og at ejeren ikke holder øje som hun burde, som han siger.
jeg er helt vild med historien, på trods af den lidt bizarre vinkel......og jeg skal nok sørge for at mine heste fremover står pænt ; )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min smed tabte hovedet
  • #1   12. sep 2014 Han ramte ejeren på låret istedet for hesten?

  • #3   12. sep 2014 Genialt! Troede det havde en helt anden slutning smiley

  • ina p
    ina p Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   12. sep 2014 Så kan ejeren jo lære det,,, når man skal holde, skal man holde og ikke tage sig af andet.
    Derudover havde jeg da gerne undt hesten at få en over baglåret... men man kan vel ikke ramme to på en gang smiley


  • #5   12. sep 2014 det er heller ikk altid lige let at være beslagsmed tror jeg.. syntes altid det er dem der bliver gjort til skurken...

    men tror alligevel hende der ejede den hest, nok finder sig en anden smed.

    vi har også en hest, ude i stalden hvor man altid står ved.. han står nu pænt nok, men han er sådan en der helst skal være med i alt(han kan finde på at piller mit hårelastik ud), og står man ikke ved hesten, kan smeden ikke lave andet end at stå og skubbe hans hoved væk.


  • #6   12. sep 2014 Det er sku iorden af din smed smiley
    det er simpelthen ejerens pligt at sørge for hesten står ordenligt..


  • #7   12. sep 2014 måtte lige læse det to gange da jeg troede jeg læste forkert
    fedt at smeden valgt at slå ejeren frem for hesten

    kender problemet med min hingst han glemmer som tider smeden er der når vi er ved dyrlægen (hvor smeden kommer fast hver uge) og det kostede et blåt mærke på låret af en bag hov, så når vi er der oppe og får smed bliver han let bedøvet så smeden ikke kommer til skade
    han står dog fint når vi er hjemme hos smeden selv og få ordnet en gang i mellem.
    der er nok for meget tumult ved dyrlægen.
    jeg står altid hos ham selv når han er let bedøvet for at han ikke lige skulle nappe i smeden


  • #8   12. sep 2014 Godt gjordt smed!

  • #9   12. sep 2014 Jeg syntes der FOR FEDT!
    ja hesten er dårligt opdraget, men hvem holder ikke øje med sin hest og skal i virkeligheden have slaget? ja det må jo være ejeren.

    Syndt ja lidt, men yderst morsomt smiley D


  • #11   12. sep 2014 det er sgu i orden!


  • #12   12. sep 2014 Han erkendte at han havde lidt dårlig samvittighed efterfølgende da han så alle de små røde prikker oveni i den lyserøde "fartstribe" pigen havde på låret......for det var drn grove side af filen han ramte med

  • #13   12. sep 2014 Så holder man øje næste gang.

  • #14   12. sep 2014 Fantastisk smed, ham vil jeg gerne have nummeret på! smiley haha

  • #15   12. sep 2014 Sejt smiley

    De stakkels smede de har det hårdt og de bliver ofte ikke ret gamle i deres fag fordi folks heste tit ikke står særligt pænt og de bliver 'delagt i ryggen lænden og deres arme / skulder

    Så jeg syntes din smed skal have en toms op smiley

    smiley


  • #16   12. sep 2014 Godt gået smed smiley
    Super genialt at han fik " afreageret " på ejer og ikke hesten når hun nu var blevet bedt om af holde hesten


  • #17   12. sep 2014 Det undrer mig at han ikke sagde noget til pigen/damen... Synes at han burde have bedt hende komme og tage sig af sin hest hvis han skulle ordne dens hove...

    Jeg var ude for at smeden klaskede min hest med hammeren, han kommer ALDRIG ind af vores dør nogensinde igen! Nu var dog den situation lidt anderledes da jeg stod og prøvede at få min hest til at stå rolig og acceptere skoningen. Dette var en kamp som blev gennemført..Dog burde den smed have startet ud med at gribe situationen an meget anderledes, han skulle ALDRIG have kørt ud af døren til at starte med den dag da jeg kunne mærke han var vred allerede da han kom...

    Nu har jeg heldigvis fået en super dygtig smed der kan og ved hvordan man griber en unghest an på den gode måde smiley

    Mvh TT


  • #18   12. sep 2014 Hmm.. Tja, jeg er lige så meget imod at man slår en hest, som jeg er imod at man slår et menneske. Jeg synes ikke nogle af delene nogensinde er ok.
    Man slår da ikke sin kunde! Uanset hvordan situationen er, han kunne da have åbnet munden og sagt at hun skulle tage sig sammen.


  • #19   12. sep 2014 Nej det er da selvfølgelig ikke hverken optimalt at hesten bider fat eller at smeden klasker sin kunde hårdt på låret, men man skal jo lige tænke på, at situationen er sådan, at pigen har fået at vide og lovet, at hun holder øje med hesten fordi bidsituationen kan opstå. At hun så vælger at nusse hesten i boksen ved siden af gør hende altså nok lidt fortjent til en "opvågning" smiley

  • #20   12. sep 2014 TT, han anede ikke at hun ikke holdt øje med hesten da han jo stod med ryggen til og var i gang med et forben. Ellers havde han nok sagt noget.
    jeg vil bestemt ikke forsvare at man slår, hverken dyr eller mennesker. Det jeg syntes er komisk er at han i refleks slår til ejeren, fremfor hesten.


  • #22   12. sep 2014 SOF: det var præcis det han gjorde smiley

  • #24   12. sep 2014 Jeg synes hverken man skal slå på en hest eller et menneske, uanset grunden til det, og hvis det var min smed, der havde slået mig med en fil, er jeg ikke sikker på, at han havde været smed for os længere, bare min holdning smiley

  • #25   12. sep 2014 Ja jeg havde slået tilbage smiley Men nu lader jeg ikke smeden stå alene med min hest.... smiley

  • #26   12. sep 2014 Måske havde ejeren fortjent det, måske ikke.. Men uanset hvad, kunne kan have ramt hesten ved et uheld? Han skal, som smed (ens for alle der arbejder med dyr) kunne styre sit temperament.
    - Når det er sagt, tror jeg godt nok også jeg ville have blevet sur hvis jeg var den smed. Folk må sørge for at opdrage deres heste, så man undgår sådanne situationer


  • #27   12. sep 2014 Ejer opførte sig dumt, ja selvfølgelig er det i orden at slå så. Med et stykke værktøj. Slår også hver gang jeg bliver sur...
    Nej, det er dælme ikke i orden. Kan slet ikke forstå at de fleste herinde er helt "Juhuuu, godt han gjorde det, hun skulle have holdt hesten!".. Hvorfor er det i orden at slå en pige, når det ikke er i orden at slå dyrene? Hvad er forskellen? Hvem herinde har aldrig lavet en dum fejl? Og hvem har lyst til at få et ret hårdt klask på låret af at lave en fejl, fordi man glemte at tænke sig om? Havde det været mig, havde han ingen betaling fået, og han var desuden smidt på porten i samme sekund, som værktøjet ramte mit lår! Og så tror jeg faktisk også, at havde sendt en rigtig vred skriftlig klage til smedens arbejdsgiver eller smeden selv.


  • #28   12. sep 2014 Hvis han ikke anede at hun ikke holdt fast i hovedet på hesten, hvordan kan han så vide at hun står og nusser en anden hest?



  • #29   13. sep 2014 Jeg synes det er helt fair og godt tænkt af smeden at han sender sin reaktion videre til ejeren? smiley
    Selvfølgeligt er det ikke ok at slå nogen ? men det er dæleme heller ikke i orden at hesten bider?
    Han er blevet bidt godt og grundigt 1 gang ! og ejer har IKKE fået rettet op på det til han nu kommer igen ? så jeg synes sq det er kanon godt tænkt at han klasker ejeren en på låret som tak for at hendes hest bider han IGEN !! smiley



  • #30   13. sep 2014 Det er sgu i orden det der! At slå personen som ikke gør som hun skal istedet for at slå hesten, det er jo som han siger ikke dens skyld at den er dårlig opdraget.

  • #31   13. sep 2014 Det lyder som endnu en modificeret udgave af "og så slog jeg mig selv med pisken og råbte DÅRLIG TRÆNER"-historien... smiley

  • #32   13. sep 2014 En hovrasp kan lave meget skade, så er ikke ideel at slå med!;-P Men når dét så er sagt, så er der bare rigtig mange hesteejere der ikke tænker over at vi smede sætter vores liv og især førlighed på spil, når vi ordner deres heste! smiley
    Selvfølgelig er det ok at føl og unge heste er lidt utrygge ved at få ordnet hove og er man meget rolig og tålmodig og bruger bare lidt ekstra tid i starten på at snakke med hesten og fortælle den at det er ok, det man gør -ja, så er fundamentet ligesom lagt for at de mange, mange smedebesøg fremover bliver gode oplevelser for både hesten og smeden. smiley
    Men der er bare rigtig mange hesteejere der ikke forstår at deres hest ikke er en elskværdig engel, når den fx "bruger tænderne til at nusse med"! Når hesten fx står og roder rundt med muletøjet på en, mens man arbejder og man beder den om at lade være og hesteejeren siger "Jamen den nusser bare!", så kan de blive fornærmede når man så forklarer at sidst den "nussede" fik man et ordentlig blåt mærke, sjovt nok formet præcis som hestens tandsæt! smiley
    Jeg har en alvorlig skade efter en hest rev mig meget voldsomt omkuld for snart 5 år siden, fordi "den skulle prøve nye smede af", hvilket gør at kroniske smerter er min følgesvend resten af mine dage.
    Smede har et risikofyldt job hver dag når de kører ud og ordner fusser på jeres heste og de fleste af os elsker virkelig vores arbejde og gør vores bedste, men husk at hvis hesteejeren ikke sørger for at hestene er trygge ved at få løftet ben og holdt, så sætter de både hesten og smeden i en dårlig og uforberedt situation. smiley


  • #33   13. sep 2014 JP - Enig. Men hvad kan man som heste ejer gøre når man har haft samme smed der har beskåret hesten de første 3 år af dens liv uden problemer. Så kommer smeden og skal lægge sko på for første gang, han snakker ikke med hesten og går bare i gang med at sko. Hesten har også fået sur stråle på det tidspunkt og smeden bemærker hellere intet. Hesten begynder så at gøre lidt modstand da den ikke bryder sig om det der sker til trods for at jeg som ejer står der og prøver at aflede dens opmærksomhed og give guffere i de sekunder den står pænt. Det skal også siges at jeg har kunne stået og slå ham under foden med hovrenser osv uden problemer. Hesten får så efter en stund 4 sko på. 8 uger efter kommer smeden igen og hesten opfører sig endnu mere besværlig og smeden er allerede sur når han ankommer og ænder med at slå ham i benet med hammeren! smiley Jeg som ejer gjorde alt jeg kunne for at hjælpe både hest og smed. Der var INTET i de 3 år smeden beskar ham. Noget må jo have gjort ondt/gået galt siden min hest pludselig begyndte at flippe sådan ud.
    Jeg fik ny smed efter denne episode. Skoene blev pillet af og denne smed fik også en kamp da sko skulle af og hove raspet. Men gang nr. 2. denne smed kom så stod min hest utrolig pænt og prøvede kun en gang at hive sit ben til sig. Da havde han fået skoene af og gået uden de i nogle uger.
    Hvad tænker du om dette?
    Hvad kunne jeg som ejer have gjort anderledes? (jeg tror nemlig ikke jeg kunne have gjort noget, men dejligt hvis det var og jeg kunne lære noget)

    Mvh TT


  • #34   13. sep 2014 Smede skal have sans for tålmodighed, men min mening er at det stadig er i orden at hesten bliver markeret af hvis den bider, sparker, hænger el. andet. tror man skal have sans for hvornår det er ok at blive sur. og så stadig stoppe når markeringen er faldet. smiley

  • #35   13. sep 2014 selvfølgelig er vold ikke iorden, men syntes stadig at det smeden gjorde var fedt gjort, og han fik med det samme dårlig samvittighed, og sagde undskyld(sådan som jeg har forstået på det ts skriver)
    og helt ærligt hvor mange af os har ALDRIG tabt hovedet? som det så har været slå, hidse sig op, smide en vase i gulvet eller sådan?


  • #38   14. sep 2014 Jo det kunne hun godt og det var bestemt heller ikke en episode han pralede med. Men derfor kan jeg, som ikke er impliceret, jo godt findeepisoden lidt komisk

  • #41   14. sep 2014 - Og vold er aldrig fortjent.

  • #43   14. sep 2014 Det er en naturlig refleks at slå med et stykke værktøj? ja.....

  • #45   14. sep 2014 Jeg har aldrig slået nogen med et stykke værktøj, som skal bruges til at ordne en hests hove.

  • #47   16. sep 2014 smeden kastede da bare filen i vildskab og ved et uheld ramte ejeren

    det kan være påstand mod påstand såe en volds sag kan man nok ikke få sat op


  • #48   17. sep 2014 I orden eller ikke i orden, så siger TS at smed alligevel fik dårlig samvittighed. Så gad vide, om ikke pigen har fået en undskyldning - og en lærestreg - med på vejen. Det er jo ikke fordi han bankede hende, det var jo ren refleks, så mon ikke pigen ikke også kan se hvorfor det skete. smiley

  • ane c
    ane c Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Svar: 1
    #50   18. sep 2014 Heste skal hverken bide eller sparke - end of story! Og kan folk ikke selv finde ud af at lære dem det, så må de finde sig i at andre folk opdrager på den i situationen - jeg havde gjort nøjagtig det samme, og min smed/dyrlæge må det samme hér, hvis én af mine heste skulle få gode ideer! I´m so sorry, men gulerødder, bidløse trenser og lejrbålssang løser ikke alle øjebliks-situationer... at være smed er et utaknemmeligt job, og der er alt for mange uopdragne heste..synd han ikke havde 2 stykker værktøj i hånden, så han kunne ha opdraget lidt på dem begge på én gang

  • #51   18. sep 2014 Underlig historie. Hvis smeden ikke ved at hun ikke holder hesten, hvordan kan han så kaste sin fil så nøjagtig i samme retning at den rammer hende på låret ? og i så fald, så skal han da være heldig med at den ramte hende på låret og ikke i hovedet eller feks knæskallen som kan smadres.
    Tog pigen så bukserne ned, for at vise smeden at hun var helt rød og prikket på låret, som der står ??

    Ikke at jeg ikke tror på at en smed kan hidse sig op og i chok eller arrigskab kaste fra sig, men hvis han vitterlig bevidst har kastet værktøj efter hende, for at ramme hende, så er det godt nok skammeligt og han skal være glad for at den bare ramte på låret !

    Når man nu ved at hesten kan finde på at bide, så kunne en græsmundkurv være løsningen. For selv med alle mine kræfter ville jeg ikke kunne holde en stor heste hoved, hvis den vitterlig ville bide.




  • #52   18. sep 2014 Hmmmm, vi har en del rå heste, og vi har heste i pleje fra NJD som har været mishandlet og vanrøgtede. Vi havde en selvlært hovsmed ( vi fandt bagefter ud af han ikke var udlært) på besøg. Først var han vældig kønsdiskriminerende over for mig, kun gav mig ordre, så som :" hent noget kaffe". osv... Men han talte pænt til min mand... Vi var chokeret over hans opførelse så vi reagerede først bagefter. Han skulle ordne en Oldenburghoppe og en traverhoppe, begge vant til at være i hænder, på en meget blid måde. Han tvang Oldenburgeren til at stå hvor han ville have det, med det resultat hun blev bange og ville flygte, da hun ikke var vant til at hårdhændede behandling. Med det resultat at han slå så hårdt med filen at hun havde et stor grimt hævede mærke på overlåret... Min mand var taget på job da det skete, så han var ikke vidne til det. Og jeg bad ham om at køre med det samme.... Så efter det besøg brugte vi to måneder på at få min Oldenburg til at få tillid til mennesker igen....Det kan godt være en smed taber hovedet MEN UANSET hvad må han IKKE slå hverken hest eller ejer!!!!! Jeg er sygeplejersker og er blevet slået af en del patienter og jeg har ALDRIG lagt hånd på dem... Da jeg er i job og professionel! og det SKAL han også være!!!!!!

  • #53   18. sep 2014 Interessant emne med mange spændende svar smiley

    Jeg er af den holdning at heste selvfølgelig skal være godt opdraget, når der kommer smed. Men den dag jeg så min smed tæske mit 3 måneders gamle føl, røg min sympati for smed arbejdet godt nok ud af vinduet! Jeg ved godt at alle smede ikke er sådan, men har aldrig i mit liv været så skuffet over en smed, og hver eneste gang jeg nu får folk ud, er jeg faktisk bange for sådan en gentagelse.

    Mit stakkels 3 måneders føl blev hevet ud af boksen, væk fra sin mor, hvor smeden og en lærling holdt hende fast, og gik i gang med at løfte ben. Min veninde og jeg var i stalden og bad ham om at tage den lidt med ro, og starte med forbenene, da det var det vi havde øvet mest. Han smed en sur bemærkning tilbage til os, og fortalte at føllet lige så godt kunne lære at der blev startet med bagbenene. Hvilket jeg aldrig har set en smed gøre. Mit føl blev selvfølgelig urolig over at to fremmede mænd, tog hende væk sine vante rammer, og da de tog fat i hendes bagben, begyndte hun selvfølgelig at spjætte. Smeden smækkede til hende, hver eneste gang hun trak sit ben til sig. Hvor vi igen bad ham om at tage den med ro. Han gav os en skideballe og sagde, at mit føl bare kunne opføre sig ordentligt. Vores stakkels lille pige hoppede og sprang til sidst, hvor smeden bare gav hende et par flade. Vi sagde til sidst at det var nok, og jeg klagede derefter og bad firmaet om, aldrig nogensinde at sende den smed ud i min stald igen. De gange jeg har mødt ham, har han hver gang i flere år bragt føllet på bane. Han spørger om jeg er kommet af med den, eller om den ligger i min fryser, for magen til syg hest, skal man da lede længe efter. Dette har jeg hørt adskillige gange, og det gør mig rasende! Føllet var 3 måneder! Og det har taget os flere år at få den vænnet til smed.

    Derfor har jeg selvfølgelig mine forbehold. Det skal ikke gå ud over andre smede, men ærlig talt. Hvis det var mig, smeden havde slået på, var jeg nok flippet skråt. Der er andre måde at håndtere tingene på. Og jeg synes det er meget forkert at råbe jubii over at en pige er blevet slået. Jeg er som alle andre glad for at det ikke gik ud over hesten. Og jeg trak da også på smilebåndet, da jeg læste dette indlæg. Men tænker bare, hvis det var mig, som stod i situationen, havde jeg nok ikke kunne holde mund overfor denne smed. Vi kan jo allesammen lave fejl. Vil så lige indskyde, at hvis det var min hest, som bed, ville jeg være meget pinlig berørt, og jeg ville helt klart træne, så det fremover ikke ville være et stort problem.

    Puha, langt indlæg smiley


  • #54   18. sep 2014 ej hvor fedt, det skal jeg huske at fortælle min smed. Han dør da af grin smiley :) smiley

  • #55   19. sep 2014 jeg har været med en smed ude at køre som praktikant og den første gang gik det ud over smeden da rev hesten simpelhen den ring den var bundet i ud af vægen og efterfølgene sparkede smeden over i vægen på en box han brækkede heldigvis kun en finger men fløj aligevil et par meter bag ud anden gang gik det ud over mig da ejeren ikke havde informeret os om at den ikke kunne tåle at stå ved siden af andre heste og man uinne ikke binde den nogensteder inde i stalden så jeg skulle holde den med det resultat at den stejlet med mig flyvende efter den to gange og forstrak alle ledbånd i højer arm

  • #57   20. sep 2014 Ham der kommer og rasper tænder hos os, nægter at ordne de heste, hvis ejere ikke dukker op. Eller de heste som danser rundt. Ja bevars hvis den danser rundt, fordi den har ondt, så er det ok, men er det bare almindelig dårlig opdragelse, så gider han simpelthen ikke smiley

    Som Urtehesten siger, det er vores ansvar som ejere at opdrage vores heste. Min er fx ikke glad for smed, så derfor bliver hun overfodret med gulerødder, når hun opfører sig pænt og står stille samt hun får noget beroligende urtemedicin. Det gør det nemmest for alle. Der er nemlig ingen problemer med at løfte ben på hende eller hvis jeg banker på hovene med en hovrenser. Men hvis hun spiser imens jeg løfter ben, så stopper hun kortvarigt med at spise, men begynder igen, lige så snart jeg begynder at rense hoven. Så hun er meget bevidst om hvilket "værktøj" der er i nærheden af hendes hove.

    Synes selvfølgelig ikke det er ok, at han får ramt ejeren med sin rasp (eller hvad det nu var), men når jeg føler mig afmægtig, så kan jeg da også finde på
    at kaste det første og bedste. Har tidligere smadret adskillige mobiler, fordi jeg blev frustreret og da lige kastede den ind i væggen eller sådan noget. Alle kan begå fejl smiley
    Det er trods alt heller ikke i orden, at hun ikke holder styr på sin hest, når den nu kan finde på at bide smeden. Så nu har hun i hvert fald fået en lærestreg og (som det lyder som om) en undskyldning.

    Desuden havde jeg også langet ud af ren refleks, hvis jeg pludselig havde haft et sæt tænder + tilhørende hest siddende i låret. Ligesom jeg af ren refleks klasker min hest på skulderen, hvis den jokker på mine tæer. Jeg gider nemlig ikke have jokket mine fødder i smadder. Har nemlig allerede brækket mine tæer adskillige gange.


  • #58   21. sep 2014 Jeg havde selv en hest der absolut ikke brød sig om at få sat sko på. Det var ok at pille sko af og beskære hove, men søm - NEJ tak. Han hoppede frem med al sin vægt. En meget tålmodig smed som ikke tabte hovedet. Jeg var flov over min hest og de næste par gange fik vi lige dyrlægen til at kikke forbi og give en "stå stille" indsprøjtning. Jeg havde trænet ham og der var ikke noget når jeg rensede hove, slog på hovene med hovrenser eller hammer, men han ville altså ikke have sko på.
    Nu har jeg så selv lært at trimme og gud hvor er min hest glad. Han fortrækker ikke en mine.
    Jeg må så indrømme, at det ikke er alle kundeheste der står pænt. Der kan være forskellige grunde, ømheder/stivheder eller måske bare dårlig/manglende opdragelse.
    Jeg starter altid med at hilse pænt på hesten, da det tjener sig hjem i det lange løb, at vi er enige om hvad der skal ske og hesten har fået lov at snuse til mig og mit værktøj. Jeg bruger meget stemmen til at guide hesten. Ejeren er altid til stede, og dybest set er det ejers ansvar at hesten står ordentlig, men jeg kan jo godt huske min egen situation, hvor al træning var forduftet på et øjeblik.
    Hvis jeg var blevet bidt, ville jeg bede ejer om at sørge for det ikke skete igen. Hvis det så skete 2. gang, ville jeg pakke mit værktøj og bede hende finde en anden til at ordne sin hest.
    Jeg tror aldrig jeg kunne finde på at slå en hest (eller ejer), men jeg forstår fuldt ud smedens frustration. Det er måske den 5. uopdragne hest han møder den dag og så er tålmodigheden altså sat på en alvorlig prøve.


  • Käthe J
    Käthe J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #59   28. sep 2014 Har også været ude for at smed tæskede min gamle hoppe med fil og knytnæve slag i hovedet .. opstaldnings stedet kunne ikke se problemet i det, ej heller smed.. han fik ikke lov til at gøre arb færdig og han blev fyret øjeblikkelig og uden penge og jeg flyttede hesten til andet opstaldnings sted der har hjertet og hovedet på rette plads..
    Det skal lige siges at der er tale om en ellers MEGET rolig gammel hoppe på 22 men er ræd for at stå alene og jeg havde udtrykkelig bedt smeden komme tidligt og opstaldningsstedet vente de 30 min med at sætte de andre heste ud så hun kunne blive ordnet i ro og fred. .. men nej... utroligt tarveligt af opstaldningsstedet. .


Kommentér på:
min smed tabte hovedet

Annonce