{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.398 visninger | Oprettet:

Sælge gratis ting videre {{forumTopicSubject}}


Ting man har afhentet gratis - og her tænker jeg ikke fra familie eller venner. Hvad tænker du om at sælge dem videre?

Hvis vi snakker at man bruger tid og penge på fx pudse, vaske/rengøre og evt. shine lidt op med sten.
Hvor priserne slf. afspejler at det evt. er brugt og ikke noget man skal tjene meget på.

Er det egoistisk fordi en anden kunne have haft nytte af det til sig selv?

God forretningssans?

Fedt man gider bruge tiden på og give gammelt slidt udstyr liv?

At tage afhente det på forkert baggrund/giveren skulle/ville have valgt en anden hvis hun/han havde vidst det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge gratis ting videre
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   20. sep 2014 Syntes det er forkasteligt hvis man henter gratis udstyr udelukkende for at sælge det videre..

  • #3   20. sep 2014 Har jeg intet problem med.

    Jeg tænker personen der har foræret tingene væk, ikke selv har gidet at gøre en indsats for at få det solgt.


  • #5   20. sep 2014 Jeg vil mene, at det er helt okay! smiley

  • #6   20. sep 2014
    Der er her tale om trense dele, et par gamacher, et par klokker og en lædergrime - alt læderet trænger til en kærlig hånd ergo meget læderfedt og man kan se det er brugt. Gamacher og klokker trænger til en vask og at få ordnet velcroen.

    Og nej, jeg ville ikke tjene noget på det men prisen ville være ganske efter stand da det jo ikke er nyt og perfekt længere. Så det er alla 10, 20, 30 kr.


  • #7   20. sep 2014 Det genere mig ikke - slet ikke i de priser du nævner ovenfor.
    Tidligere ejer af udstyret har nok ikke gidet ligge indsatsen for at få den lille fortjeneste, og at du kan få lidt ud af den tid du bruger på at få det ordnet får jeg altså ikke ondt i bagen over. smiley


  • #8   20. sep 2014 Synes det er lidt det samme som at købe noget, og så sælge det videre med fortjeneste. Bliver sælger sur over det, så vil jeg da mene det er mere pga. man ikke selv så "guldet" i tingene smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   20. sep 2014 Jeg har tidligere givet noget udstyr væk, fordi personen syntes det var så flot, og jeg bagstopper med at ride, så for at glæde (faktisk en voksen person), personen, gik hun det - udelukkende for at glæde hende, da hun var super sød..

    Dagen efter var alt til salg - på trods af at hun sagde da jeg modtog det, at hun var så taknemlig, for hun havde virkelig ønsket sig det (det var et rbh og et hv polo sæt)..
    Møder blev jeg sgu lidt træt af hende og gnaven.. Og det fik hun også at vide..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   20. sep 2014 Hov, glemte helt pointen.

    Det jeg vil frem til er at jeg syntes det er direkte at tage røven på folk hvis man videre sælger ting man har fået gratis - fordi man måske ikke selv havde råd - altså at der er et sødt væsen der hjælper en, med at forære noget udstyr..

    Har man der imod fået noget udstyr "mod ens vilje", f.eks. Købt en sæk også fået noget ekstra med fordi det bare skulle smides ud, jamen så er det fint nok..


  • #12   20. sep 2014 Jeg ville klart sælge det jeg ikke selv kunne bruge videre. Det er da helt i orden! Bare surt for dem der afgav det, at de ikke selv tænkte på at sælge.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   20. sep 2014 Linnea: det handler jo ikke om at man er sur over ikke selv at have tjent på udstyret - men at man forære noget, fordi personen ikke selv havde råd til at købe det.. Altså at man faktisk gør en, en kæmpe tjeneste

  • #15   20. sep 2014 Det skal du da bare gøre. Det er jo personens eget valg at give det bort...

  • #16   20. sep 2014 AMT - Jamen så det er jo en anden sag, hvis man har fået noget foræret, fordi personen vidste man ikke havde råd til selv at købe det.

  • #17   20. sep 2014 jeg har da fået en gratis sadel, den passede ikke hestene, så jeg pussede den op og satte tilbehør til. fik 700 kr for den

    jeg kan ikke se noget forkert i det. vedkommende som giver det væk, kan jo bare selv sælge det hvis vedkommende har lyst/tid. Men der er jo en grund til at vedkommende ikke selv sætter det til salg

    jeg har da også købt 15 dækner på tilbud til ialt 300 kr- de fleste solgte jeg videre for 2-300 kr stykket. det var en butik som havde udsalg af brugte varer

    er det noget som jeg har fået i gave, ja hellere ikke her er det hellere ikke sikkert at jeg beholder det. Det er jo ens egne ting - har jo fået dem


  • #18   20. sep 2014 Hvis man har fået fx en sæk med forskelligt eller giver selv har annonceret med gives væk, så ser jeg intet galt i det.. Har man tigget sig til det fordi det lige var det man manglede, så synes jeg det er umoralsk..

  • #19   20. sep 2014
    Det er noget der blev smidt op til gives væk og ikke noget mærke e.l og ikke særligt pænt nu :o). Og nej jeg har ikke snakket for min syge moster eller sagt noget om jeg dybt har ønsket mig det ;o)

    Det er ikke noget der er brugbart i den stand det er i nu, udover gamacherne og et par klokker. Resten skal have noget knofedt og læderfedt.


  • #20   20. sep 2014 Man skal kun modtage noget hvis det er fordi man har brug for det.. Og tage imod noget for at sælge sys jeg simpelthen er forkasteligt.. Kunne være nogle som faktisk kunne bruge det var interesseret.. Det bare ikke ok..

  • #21   20. sep 2014
    Jeg tog imod det fordi jeg tænkte der var noget jeg selv kunne bruge og det var der ikke, undtagen en trense og evt. klokkerne - skal lige prøve dem :o)

    Så nej, jeg tog ikke imod med udgangspunktet og sælge videre.


  • #23   20. sep 2014
    Af hvad jeg ved, så mangler sådanne organisationer sjældent trenser men mere grimer, dækkener og andet "basis".

    Min veninde får nogle af grimerne, fordi de er for store til min :o)


  • #24   20. sep 2014 Hvis jeg gir ting væk gratis er det fordi jeg finder det værdiløst for mig eller jeg ik gider bruge tid på sælge det selv. Ting man forære væk for hjælpe holder jeg til nære venner og familie. Kan virkelig ik sætte mit pis i kog andre shiner ting op og sælger videre smiley det er livet for kort til smiley

  • #27   20. sep 2014
    Det gør de. Men Nyt Hesteliv fx ønsker jeg ikke og give ting til, samt jeg ved de allerede har voldsomt mange ting og meget af det de får ind sælger de videre :o)
    Og de er lige de nærmeste. Så hellere give en veninde det hun kan bruge.


    Det er alla sådan en bunke her med 117 forskellige dele og mug, rust mm. på ;o).


    profilbillede
  • #30   21. sep 2014 Hvis man har fået en hel masse og hesten f.eks ikke kan passe det, så syntes jeg det er fint nok at sælge det videre.

  • #31   21. sep 2014 Sådan en bunke der er der altså ud fra mine erfaringer adskillige timers pudsearbejde i. Godt nok koster læderfedt ikke det vilde, men derfor bruger du jo stadig tid på at shine noget egentligt ubruligt udstyr op.
    Hvilket gør at jeg mener det er okay at sælge videre til små priser smiley


  • #33   21. sep 2014 Det er da helt i orden. Det er jo ikke fordi du har taget røven på sælger - du har oprigtig ment, at det var noget i bunken, du kunne bruge. Det kan jeg virkelig på ingen måde se noget forkert ved.

  • #34   23. sep 2014 da jeg havde hestehjem fik jeg sommetider ting gratis men hvis der var noget jeg ik ku bruge kunne jeg godt finde på at sælge det ,men pengene gik så til de heste jeg havde ,men det sage jeg også til folk når de forærede mig noget


  • #35   25. sep 2014 Det er da fint nok, ellers havde de nok selv gjort det

Kommentér på:
Sælge gratis ting videre

Annonce