{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

St hippolyt Natur Musli {{forumTopicSubject}}

Hej tøser er der nogle af jer der bruger dette foder for og hvad supplere i op med eller får den kun musli, det er til en stor hoppe på 182 som har gået nogle måneder på sommergræs men er nu kommet i træning igen, jeg overvejer dette foder da de ikke skal have så meget af det så der er jo et billigt foder i længden, men hvad er jeres erfarringer med fodret


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  St hippolyt Natur Musli
  • #1   30. sep 2014 Jeg har givet natur müsli fra st. hippolyt de sidste 4 år, har lige en enkelt gang skiftet til noget andet i en periode på 2 måneder - men jeg må simpelthen sige at jeg aldrig har haft så pæne heste, og så tilfredse og arbejdsglade heste :-). Jeg er SÅ tilfreds med det smiley

  • #2   30. sep 2014 Jeg er meget meget glad for det.
    Er ellers meget imod foder med høj sukker og stivelseprocent, men til trods for det, så bruger jeg gerne naturmuslien, netop fordi de ikke skal have særlig meget af det, det er organisk bundet vitaminer, og der er gode urter i.

    Jeg giver følgende sammen med: Horslux fiberpiller, lucerne, roepiller, og risklid efter behov. og det er alle produkter med lav stivelse og sukker procent, og det gør at i den samlet portionfoder er sukker og stivelsenprocenten jo så høj alligevel når det kommer til stykket.

    Men er det bare en hest der rides let, og er let at fodre på, så ville jeg ikke bruge det, så ville jeg bruge horslux easy eller dangro omega 3 100 struktur, begge dele er billige i brug, samme mængde som naturmuslien, og så ligger begge dele lavt i sukker og stivelse.



  • #3   30. sep 2014 Jeg har ligeledes brugt Hippolyt naturmusli med stor succes igennem 4 år til flere forskellige typer heste.

    Supplere med massere af hø og wrap af god kvalitet og hvis det har været nødvendigt i de kolde måneder lidt lucerne mix (også fra Hippolyt) og olie.


  • #5   30. sep 2014 bruger naturmueslien til mine, jeg skiftede for knap 2 år siden, fra salvana vit og min blanding blandet i lucerne (der var lagt foderplan over mængderne) og jeg må sige mine har fået en meget pænere pels, mere energi og virker gladere ved deres foder end tidligere.

    Mine får blot vedligeholdsmængden, da de kun bruges let, men har man en hest i arbejde kræver det jo lidt mere, men det kan man jo øge mængden af naturmueslien efter behov eller tilsætte andet foder f.eks. havre hvis man mangler lidt mere energi.

    så herfra får det i hvert fald en anbefaling smiley

    mvh
    Mie


  • #6   30. sep 2014 Jeg har tidligere fodret med Naturmüsli og været fuldt ud tilfreds med det. Dog fandt jeg ud af - i samråd med en foderkonsulent - at Hesta Mix Müsli (også fra St. Hippolyt) var bedre for mine hesteracer, så derfor skiftede jeg.

    Personligt har jeg kun positivt at sige om Hippolyts produkter; især pga. det høje indhold af urter i størstedelen af deres müsliprodukter.


  • #7   30. sep 2014 Jeg bruger det og er meget tilfreds. Har brugt det til flere forskellige heste med succes.
    Jeg har tidligere suppleret med lucerne, men det gider hesten ikke spise, så det er sparet væk. Lige for tiden supplerer jeg med B-vitamin og ellers får hesten wrap.


  • #8   30. sep 2014 Jeg har brugt det foder de sidste mange mange år, og jeg er så tilfreds. Min får det 3 gange dagligt og alt det wrap hun kan spise. Har brugt det til stort set alle mine heste smiley

  • #9   30. sep 2014 Jeg bruger det sammen med mash, det får han 2 gange om ugen, og vollwert piller hvis han begynder at tabe vægt (han har vægt problemer). Det fungere super og han elsker det! smiley

Kommentér på:
St hippolyt Natur Musli

Annonce