{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.621 visninger | Oprettet:

St. Hippolyt Natur Müsli? {{forumTopicSubject}}

Jeg er efterhånden begyndt at gå en del op i det med foder, og har for nogle år tilbage brugt hippolyt til min gamle pony, hvilket jeg altid har været 110% tilfreds med!
Jeg har også hørt fra andre, at de har været rigtig glade for det.

Men, men, men... Nu er jeg som sagt begyndt at sætte mig ind i foderet, og har fundet en rigtig god sammensætning til min hest, men hippolyt musli hænger stadig i mine tanker. I dag lånte jeg så en folder om hippolyt, og opdagede at der var 26% stivelse i hippolyt musli, hvilket i mine øre lyder af "meget". Der er utrolig mange kornsårter i, som bare er forarbejdet på den ene og den anden og den tredje måde. Betyder det noget for virkningen af stivelse, hvilken måde stivelse-produktet er forarbejdet på, eller er stivelse bare stivelse.

<b>Hvad er jeres mening om 26% stivelse i en samlet foderprodukt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  St. Hippolyt Natur Müsli?
  • #7   6. sep 2012 Ville aldrig bruge et produkt med så meget stivelse.. Og ja der er stor forskel på hvordan kornet er behandlet med hensyn til optagelsen af disse stivelsesbomber... Hel ubehandlet havre kan hestene f.eks ikke rigtig fordøje, de kommer hele ud igen osv osv...



  • #9   6. sep 2012 mange müsli produkter indeholder meget stivelse men tilbage til hippolyts natur müslien så elsker jeg at bruge det til mine heste... .Både den gamle hoppe, vallaken på 10, ismule ponyen og følle får det og de trives alle sammen på det... Men grundfoderet i min foderplan er wrap men det vigtigste for mig er at mine heste trives på det og de blodprøver jeg har gennem årerene fået taget på vallaken så mangler han ingen ting...

  • #10   6. sep 2012 Elisabeth: nu fodre du jo på det (og også med fuld tilfredshed), men er du ikke bekymret for mængden af stivelse? Og i så fald, hvad gør at du vælger at se igennem fingre med det? smiley

  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #11   6. sep 2012 Forklar mig lige hvorfor det er så farligt med stivelse? Min hest som nemt bliver for tyk får også naturmusli fra hippolyt. Fordi min udlejer synes, at det er godt og billigt, men jeg tror, at hun fodrer med for lidt. 500 for en stor hest. Jeg ville rigtig gerne fodre med et produkt, der hedder classic robust, som er lavt på stivelse. Kender idet?

  • #12   6. sep 2012 For mit vedkommende kommer det meget an på doseringen og på brug af hesten.
    Lige nu er vi faktisk på Natur Müslien og vi står opstaldet på en idrætsefterskole hvor jeg får intensiv undervisning 3 gange om ugen (2 gange spring, 1 gang dressur).
    Jeg mener at det er fint med stivelses indholdet til min hest fordi jeg godt gad at han havde noget mere energi og det synes jeg at han har fået, jeg synes også at vi får brændt det af fordi han bliver redet hver dag smiley
    Jeg synes at han selv virker til at have det bedre med sig selv efter foderskiftet, meget mere ivrig efter at træne.
    Så jeg har det egentligt fint med det smiley

    Hilsen Victoria smiley


  • #13   7. sep 2012 Min han fåer fiberpiller blødt op i vand 1 kg 2 x dagligt plus jeg putter lucerne i og han kører super godt på det.... Har meget nemt ved at holde hul på ham

  • #15   13. sep 2012 Undskyld mit sene svar.

    Jeg synes ikke jeg vælger at se igennem fingrene at der er højt stivelses indhold i mit foder, jeg fodre med det fordi det fungere rigtig godt for mig. Jeg vælger bare at suplere med andre ting end korn eller bare knap så meget korn.
    Til ponyen får hun opblødt roepiller ved siden af müslien, Han der er i genoptræning får en kombi af roepiller, hø oh lidt havre, og spring hesten hun får Vollwert fordi hun skal tage på... Alle får hø/wrap ad libitum


  • #16   13. sep 2012 Tak for det smiley

    Men det burde vel ikke være nødvendigt med tilskud ved siden af, da det jo er et fuldfoder og rigt på mange stoffer, som mange andre fodre ikke har?


  • #17   13. sep 2012 Natur müsli er bare et tilskudsfoder hvor det er beregnet til at man suplere op ved siden af med havre eller andet.

  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #19   16. sep 2012 Hvad mener i med at det ikke er et fuldfoder? Jeg har haf skrevet med st.hippolyts fodereksperter og de anbefaler da ikke andtvtil min hest? Jo hø selvfølgelig men ikke yderligere.

  • #20   16. sep 2012 Intet foder kan i realiteten kaldes et fuldfoder til heste, da det ville kræve et stort antal kg græs i hver sæk... Så alt ER tilskudsprodukter, og må faktisk ikke kaldes andet.... smiley

  • #21   16. sep 2012 http://wiegaarden.ipapercms.dk/StHippolyt/123463KatalogetHippolyt2011/?Page=12

    kig i deres produkt katalog og læs den føste sætning om natur müsli....


  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #23   16. sep 2012 Der står nu også at det kan anvendes alene sammen med hø:-)

  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #25   17. sep 2012 Ok men sådan som min hest der er en nøjsom hest, vil så iflg det du siger være dækket ind med musli , roe piller og hø?

  • #27   17. sep 2012 Til en nøjsom hest ville jeg aldrig give müsli....

    Der ville jeg vælge et koncentreret vitamin/mineral produkt og så hø.... smiley


  • Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #28   17. sep 2012 Jeanette..hvorfor ikke musli? Er det fordi han risikerer at blive for tyk? Hvilket produkt ville du anbefale?

  • #29   17. sep 2012 Ja, hvis han er nøjsom har han ikke brug for al det sukker og stivelse der er i de fleste müsli produkter... Unødvendigt fyld....

    Jeg har sindssygt gode erfaringer med Equsana Perform Vit, det der tidligere hed Travo Performance... Det dækker dem korrekt ind, lav daglig dosering, ingen stivelse/sukker, mine har alle elsket det og så er det yderligere tilsat tørgær, som er super for hove, pels og tarmfunktion... smiley


Kommentér på:
St. Hippolyt Natur Müsli?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce